Potilaana 2003 C5 joka sekosi tänään täysin.
Ensin syttyi luistoneston merkkivalo, seuraavaksi ilmastointi rupesi välkkymään päälle ja pois, pakille vaihdettaessa tutkan piippaus olikin muuttunut rääkäisyksi (kuulosta rikkinäiseltä äänimerkiltä) ja kun vehje huomasi, että autolla voi vielä ajaa, päätti se lukita vaihteiston P -asentoon.
Luin vikakoodeja tuolla ei-ihan-täydellisellä lukijalla ja sain ulos seuraavaa:
18043/P1635 Liittyy ilmastoinnin näyttöön
18170/P1762 Tämä ilmeisesti johtuu tuosta vaihteiston lukittautumisesta
18265/P1857 Joku kuormitussignaali
18152/P1744 18152 Tiptronic Recognition Switch (F189) Short to Ground P1744 Mechanical Function
Löysin kaikkiin jonkun selityksen yksittäisinä, mutta joku syy varmaan on siihen, miksi nuo tupsahtivat kaikki kerralla. Auto toimii muuten hyvin, kepin saa pois P:ltä kerran kymmenestä yrityksestä ja sillon auto toimii täysin, lukuunottamatta tuota ilmastointia sekä ESP valoa.
Mikä perkele siinä on, että nämä vehkeet leviää aina kun pitäisi sillä autolla tehdä jotain. Pukkaisi lauantaina muuttoa ja sunnuntaina reissua keskiseen suomeen.
Edit: Jossain ketjussa syylliseksi epäiltiin sisälle päässyttä vettä, mutta nyt ei ole satanut kovin paljoa, sisällä ei ole näkynyt vettä, eikä autoa ole pesty.
Ensin syttyi luistoneston merkkivalo, seuraavaksi ilmastointi rupesi välkkymään päälle ja pois, pakille vaihdettaessa tutkan piippaus olikin muuttunut rääkäisyksi (kuulosta rikkinäiseltä äänimerkiltä) ja kun vehje huomasi, että autolla voi vielä ajaa, päätti se lukita vaihteiston P -asentoon.
Luin vikakoodeja tuolla ei-ihan-täydellisellä lukijalla ja sain ulos seuraavaa:
18043/P1635 Liittyy ilmastoinnin näyttöön
18170/P1762 Tämä ilmeisesti johtuu tuosta vaihteiston lukittautumisesta
18265/P1857 Joku kuormitussignaali
18152/P1744 18152 Tiptronic Recognition Switch (F189) Short to Ground P1744 Mechanical Function
Löysin kaikkiin jonkun selityksen yksittäisinä, mutta joku syy varmaan on siihen, miksi nuo tupsahtivat kaikki kerralla. Auto toimii muuten hyvin, kepin saa pois P:ltä kerran kymmenestä yrityksestä ja sillon auto toimii täysin, lukuunottamatta tuota ilmastointia sekä ESP valoa.
Mikä perkele siinä on, että nämä vehkeet leviää aina kun pitäisi sillä autolla tehdä jotain. Pukkaisi lauantaina muuttoa ja sunnuntaina reissua keskiseen suomeen.
Edit: Jossain ketjussa syylliseksi epäiltiin sisälle päässyttä vettä, mutta nyt ei ole satanut kovin paljoa, sisällä ei ole näkynyt vettä, eikä autoa ole pesty.
Comment