Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 sähkövikaa (Vikakoodit lisätty)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C5 sähkövikaa (Vikakoodit lisätty)

    Potilaana 2003 C5 joka sekosi tänään täysin.
    Ensin syttyi luistoneston merkkivalo, seuraavaksi ilmastointi rupesi välkkymään päälle ja pois, pakille vaihdettaessa tutkan piippaus olikin muuttunut rääkäisyksi (kuulosta rikkinäiseltä äänimerkiltä) ja kun vehje huomasi, että autolla voi vielä ajaa, päätti se lukita vaihteiston P -asentoon.

    Luin vikakoodeja tuolla ei-ihan-täydellisellä lukijalla ja sain ulos seuraavaa:
    18043/P1635 Liittyy ilmastoinnin näyttöön
    18170/P1762 Tämä ilmeisesti johtuu tuosta vaihteiston lukittautumisesta
    18265/P1857 Joku kuormitussignaali
    18152/P1744 18152 Tiptronic Recognition Switch (F189) Short to Ground P1744 Mechanical Function

    Löysin kaikkiin jonkun selityksen yksittäisinä, mutta joku syy varmaan on siihen, miksi nuo tupsahtivat kaikki kerralla. Auto toimii muuten hyvin, kepin saa pois P:ltä kerran kymmenestä yrityksestä ja sillon auto toimii täysin, lukuunottamatta tuota ilmastointia sekä ESP valoa.

    Mikä perkele siinä on, että nämä vehkeet leviää aina kun pitäisi sillä autolla tehdä jotain. Pukkaisi lauantaina muuttoa ja sunnuntaina reissua keskiseen suomeen.

    Edit: Jossain ketjussa syylliseksi epäiltiin sisälle päässyttä vettä, mutta nyt ei ole satanut kovin paljoa, sisällä ei ole näkynyt vettä, eikä autoa ole pesty.
    Viimeksi muokannut Lampinen; 19.12.2013, 23:41.

  • #2
    Nuo jotain sinne päin vikakoodit ei paljoa kerro, ei kellään tuttavalla olisi vähän täydellisempää?
    Mutta, kyllä, veteen eli/tai virta katkokseen viittaa.

    Laatikko ja ilmastoinnin näyttö ovat yhteyksissä, en tiedä mistä syystä (nopeus varmaankin, yms.)
    Releet?
    Maadoitus? Yks kohta ainakin vänkärin jaloissa sivupaneelin takana, näkyy tulevan ainakin laatikolta johtoa. Itellä hinkattu jo puhtaaksi.

    Comment


    • #3
      Vikakoodit tulee kunhan Killeri kerkeää kotiin ja sähköpostin ääreen. Auto saatiin toimimaan koodin poistolla lähes normaalisti eli ilmastointi toimi, ESP valo ei syttynyt ja vaihteita sai vaihdeltua. Ainoa ihmeellisyys joka jäi koodin poistosta huolimatta, oli se ettei nykyään tarvitse painaa jarrua kun siirtää kepin pois P:ltä. Kepin vieressä oleva jarrupoljinvalo ei pala laisinkaan. Jarruvalot kuitenkin toimii, eli ei ilmeisesti ole vikaa siinä jarruvalokatkaisijassa.

      Ainoa ongelma toki vielä on se, että tuo yksi vikakoodi palautuu kun auton laittaa uudelleen käyntiin, kerron koodin myöhemmin.

      Comment


      • #4
        Ensimmäisen listan koodit ilman mitään ennakkotoimenpiteitä. Toisen listan koodit poiston ja auton uudelleenkäynnistyksen jälkeen. "18265 - Load Signal
        P1857 - 35-00 - Error Message from ECU" Poiston jälkeen auto toimi normaalisti uudelleenkäynnistykseen asti. Tällöin ainoa vika oli tuo aiemmin mainitsemani vaihteiden vaihto ilman jarrupoljinta. VCDS ei pariin kertaan päässyt lainkaan käsiksi ilmastointiin, ilmastointi toimi ihan normaalisti välillä, mutta kun yritti sisään niin sammui, käynnistyi uudelleen, sammui taas ja käynnistyi uudelleen.
        1. Address 01: Engine Labels: 059-907-401-AKE.clb
          Part No: 4B2 907 401 J
          Component: 2.5l/4VTEDC G000AG D14
          Coding: 01016
          Shop #: WSC 00001
          VCID: 275717B1C5EF1726F59-4B00
          WAUZZZ4B43N082767 AUZ7Z0C2321164
          2 Faults Found:
          18043 - Powertrain Data Bus
          P1635 - 35-10 - Missing Message from A/C Controller - Intermittent
          01375 - Valves for Engine Mounting; Stage 1
          38-10 - Output won't Switch or Short to Plus - Intermittent
          Readiness: N/A
        2. Address 02: Auto Trans Labels: 01V-927-156.lbl
          Part No: 4B0 927 156 ES
          Component: AG5 01V 2.5lTDI RdW 2121
          Coding: 00001
          Shop #: WSC 00000
          VCID: 7CFD18DD6CE964FEC8B-515A
          2 Faults Found:
          18265 - Load Signal
          P1857 - 35-10 - Error Message from ECU - Intermittent
          18170 - Shift Lock Solenoid (N110)
          P1762 - 35-00 - Short to Plus
        3. Address 03: ABS Brakes Labels: 4B0-614-517.lbl
          Part No: 4B0 614 517 H
          Component: ABS/ESP allrad 1728
          Coding: 06357
          Shop #: WSC 02325
          VCID: 26491AB5C2E50E2ECEF-513C
          1 Fault Found:
          18265 - Load Signal
          P1857 - 35-00 - Error Message from ECU
        4. Address 17: Instruments Labels: 4B0-920-xxx-17.lbl
          Part No: 4B0 920 933 G
          Component: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D12
          Coding: 00060
          Shop #: WSC 19411
          VCID: 275717B1C5EF1726F59-513C
          WAUZZZ4B43N082767 AUZ7Z0C2321164
          4 Faults Found:
          00667 - Ambient Temperature Signal
          30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
          00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
          30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
          00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
          29-10 - Short to Ground - Intermittent
          00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
          27-10 - Implausible Signal - Intermittent

        1. Address 03: ABS Brakes Labels: 4B0-614-517.lbl
          Part No: 4B0 614 517 H
          Component: ABS/ESP allrad 1728
          Coding: 06357
          Shop #: WSC 02325
          VCID: 26491AB5C2E50E2ECEF-513C
          1 Fault Found:
          18265 - Load Signal
          P1857 - 35-00 - Error Message from ECU
        2. Address 08: Auto HVAC Labels: 4B0-820-043-MY2.lbl
          Part No: 4B0 820 043 AM
          Component: A6-Klimavollautomat 0105
          Coding: 00103
          Shop #: WSC 02325
          VCID: 65CB5DB9FF63C536075-2586
          1 Fault Found:
          01592 - Air Quality Sensor (G238)
          57-00 - Electric Circuit Failure
        3. Address 17: Instruments Labels: 4B0-920-xxx-17.lbl
          Part No: 4B0 920 933 G
          Component: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D12
          Coding: 00060
          Shop #: WSC 19411
          VCID: 275717B1C5EF1726F59-513C
          WAUZZZ4B43N082767 AUZ7Z0C2321164
          1 Fault Found:
          00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
          27-00 - Implausible Signal

        Comment


          #5
          Vaihteiston ohjain apumiehen jalkatilassa kannattaisi vilkaista vesivaurioiden varalta.

          Comment


          • #6
            Tunnustelin eilen koko lattian takapenkiltä lähtien enkä löytänyt edes kosteutta mistään. Voiko sinne päästä vettä ilman että tuntuu kovasti ulospäin? En irrotellut mattoa vaan painelin ihan päältäpäin, kun ajattelin ettei ihan pieni kosteus noita bokseja tuhoa, ovat kai kuitenkin jotenkin suojattu.

            Kävin heittämässä auton huoltoon jos selviäisi jotain, mitään ihmeitä en niiltä odota, mutta jos kävisi tuuri. Aamulla laatikko meni vikatilaan, auto kyllä pyrki eteenpäin ihan normaalisti mutta valikko oli punainen. Toisella käynnistyksellä palautu kaikki normaaliksi ilmastointia myöten. 100m ajon jälkeen ilmastointi ja esp rupesivat vetämään perjantaidiscoaan. Kaikilla kolmella käynnistyskerralla keppi kuitenkin liikkui.

            Comment


            • #7
              Jos se boxi on jossain vaiheessa kastunut kunnolla niin voi olla liitokset hapettuneet. Lisäksi matto voi olla ajan kanssa kuivunut päällisin puolin, mutta alta vielä märkä. Matto on aika paksua ja ei se sieltä alta kuiva koskaan, jos ei irroita. Matto irti ja jos kosteutta löytyy nii nostaa kuivamaan ja jättää lämppärin pöhöttämään sisälle että lattia kuivaa.

              Comment


              • #8
                Auto ollut mulla pari vuotta ja sinä aikana ei ole löytynyt vettä mistään. Ikkunat ei ole jääny auki ja akkukaukalo on putsattu. Tätä aiemmin ei ole ollut sähkövikoja, joten kuulostais oudolta että nyt alkaisi temppuilemaan.

                Comment


                  #9
                  Kaikki sulakkeet tarkistettu?

                  Comment


                  • #10
                    Ei ole, jos sulake olisi rikki niin eikö pitäisi olla pimeänä koko ajan? Ennemmin tuntuisi joltain kosketushäiriöltä, mutta kun ei tiedä yhtään mistä etsiä. Tsekkaan sulakkeet vielä illalla varmuudeksi jos eivät tämän päivän aikana vikaa löydä.

                    Comment


                      #11
                      Joku maapiste voi olla hapettunut.

                      Comment


                        #12
                        Konehuoneen puolelta tarkista ainakin nämä maapisteet:
                        - paisuntasäililön takana
                        - oikealla puolella moottorikiinnikkeestä etuaisaan kulkeva paksu johto

                        Comment


                        • #13
                          Tuli soitto korjaamolta, kuntoon ei kerkeä saamaan tämän päivän aikana, vaatii lisämittauksia. Joku vaihteenvalitsimen asentotunnistin on kuulemma syyllinen, ehkä. Vikakoodien luku ja tutkiminen 124e, kiitos. Sanoin, ettei tarvi tutkia yhtään enempää. Otan auton kotiin ja tsekkaan vielä täällä ehdotetut kohteet. Jos tuon uskaltaa ajaa Jyväskylään asti sunnuntaina, niin siellä sen saisi viikoksi lämpimään talliin jos vaikka se mahdollinen kosteus kuivuisi.

                          Comment


                          • #14
                            Tsekkaa maattopisteet, on niin multivikanen. En jaksa uskoa että muutama ohjain ois pamahtanu samalla (kaikkihan on mahollista)
                            Eli: Janin mainitsemat paikat ja minun mainitsema vänkärin jalkatila.
                            Muitakin paikkoja on mutten juuri nyt muista, kannattaa itekin vähä katsella jos muuta löytyy.

                            Comment


                            • #15
                              Vähän hävettää, mutta toisaalta AD-huollon sähkömieskään ei osannut. Vika kuulemma löytyi sulakkeesta numero viisi. Välillä otti kiinni ja välillä ei. Pelastava enkeli oli taas Forssin Jani. Auto siis toimii kuulemma nyt. Maliselle siis taisi mennä pisteet arvausleikissä, pitäisi aina kattoa ne sulakkeet heti vikakoodien jälkeen.

                              Comment


                                #16
                                Piti oikeasti katsoa mikä niistä on se numero viisi: Mittaristo, istuinlämmitys,vakionopeussäätimen tarkastuspistoke, lamppujen valvonta (autocheck), katalysaattori, dieselvalot, vaihteistonnäyttö, kytkinten valaistus,peilikytkimet, ja -moottori, airbag-merkkivalo, ulkolämpömittari, ilmaistointilaite, seisontalämmitys, takalasin rullaverho, aurinkokattoluukku, pysäköintiapu, lämmityslaitteen säätimet, paikannusjärjestelmä.
                                Näin kertoo suomenkielinen ohjekirja.
                                Hyvä että auto taas kunnossa.

                                Comment


                                  #17
                                  Elsasta kun ottaa kaaviot käteen niin näkee että tuo sulake syöttää mm. näitä:
                                  Connection (15a), in dash panel wiring harness
                                  Connection -2- (15), in automatic gearbox wiring harness

                                  Muillekin vinkiksi että vaihteenvalitsimen lukitus on sulakkeen nro 31 takana. Joten hätätapauksessa (kuten tässä) auton saa liikkeelle kun tuon sulakkeen irrottaa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mihinkäs kaikkialle toi sulake nro 31 vaikuttaa?? Tuon kun nappasin irti, niin auto alko tyhjäkäynnillä ravistamaan ihan kiitettävästi. Kierroksia kun antaa niin ei mitään ongelmaa.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X