Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Airbagin osanumero

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Airbagin osanumero

    Autoni on A4 3.0TDI vm.-06. Katsastus lähestyy ja airbagin vikavalo loistaa jouluisen punaisena mittaristossa. Vikakoodit on luettu ja vika paikallistettu matkustajan puolen bägin sytyttimeen. Liittimet katottu ja oli ok. Sytytintä ei (kuulemma) saa erikseen mistään, että pitää vaihtaa koko paketti kerralla.
    Marmoritiskin hinta pyöreesti 1200€. Ei kestä lompakko. Autopurkaamoilla myydään hintaan 400-470€.

    Kysymys kuuluukin, että eroaako bägit jotenki oleellisesti toisistaan kun on muuten sama osanumero, mutta eri kirjain perässä?

    Tähän kyseiseen autoon kuuluisi bägi jonka osanumero on 8E1-880-204 D ja purkaamoilla olis myydä B ja C loppuisia, mutten mistään löydä täysin oikeaa. Voinko ostaa ja vaihtaa tällaisen tilalle vai joutuuko tosiaan uutena hankkimaan? Käyttöautolta kysyin asiaa, mutta eivät osanneet vastata varmuudella sopiiko vai ei. Kuulemma kirjaimen vaihtuminen viittaa aina johonkin eroavuuteen bägien välillä.

    Nämä purkaamoilla myytävät B ja C loppuiset bägit olivat samaa vuosimallia olevista A4:sta, mutta niissä eri moottori. Onko vaikutusta sopivuuteen?

    #2
    Etkan mukaan 8E1880204C korvautunut tuolla 8E1880204D. Todennäköisesti siellä on paikalla tuo 8E1880204C, jos auto -06. 8E1880204B on A4/S4 07-09 Cabrio turvatyyny.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Tilaan siis tuon missä loppukirjain C. Kiitoksia vastauksesta.

      Comment


      • #4
        Johan nyt oli mielenkiintonen tapaus. Vein siis auton huoltoon, että vaihtaisivat airbagin. Soittivat vähän ajan kuluttua takas, että uus ei mee paikalleen. Kiinnitysrauta kuulemma otti vastaan. Osanumerot uudessa ja vanhassa bagissa samat. Menin paikanpäälle katsomaan tilannetta. Kojelaudan alta oli paljastunut pikku yllätys...

        http://teepee.kuvat.fi/kuvat/Kuvia/bägi.jpg
        http://teepee.kuvat.fi/kuvat/Kuvia/bägi2.jpg

        Oli sitte edellisen omistajan jäljiltä asennettu lauennut bägi. Pussikin oli leikattu irti. Vähän ihmetyttää miksi Airbag valo ei palanut, kun ostin auton, vaan syttyi yllättäen vasta reilun puolen vuoden kuluttua?
        Luulis, että olis jatkuvasti palanut.

        Sitten miettimisen aihetta:
        Huoltomiehen mukaan, bägin lauetessa, se rikkoo kojelaudan tullessaan sen läpi. Samalla vioittuu kiinnitysrauta, joka korjausoppaankin mukaan on aina vaihdettava yhdessä bagin kanssa. Kiinnitysrauta on aina "yhtä puuta" kojelaudan kanssa eli niitä ei saa erikseen ostettua, joten kojelauta on täytynyt joskus vaihtaa. Eli miksi joku on halunnut nähdä vaivaa liimaamalla uuteen kojelautaan vanhan bägin teline johon kiinnittää vanhan bägin, kun uuden kojelaudan mukana tulee ehjä kiinnitysrauta?

        No joka tapauksessa ostin nyt takuupurkaamolta uuden kojelaudan, jossa tuli bagi mukana. Jäi siis tämä ensin ostamani ylimääräiseksi. On tämä autoilu hienoa puuhaa!

        Comment


          #5
          Oli sitte edellisen omistajan jäljiltä asennettu lauennut bägi. Pussikin oli leikattu irti. Vähän ihmetyttää miksi Airbag valo ei palanut, kun ostin auton, vaan syttyi yllättäen vasta reilun puolen vuoden kuluttua?
          Luulis, että olis jatkuvasti palanut.
          Olisko sinne viritetty joku vastusviritys, joka nyt antautui.
          Mistäspäin maailmaa auto on kotoisin?

          Comment


          • #6
            Ei ainakaan bägin johdoissa näkyny et mitään vastuksia olis lisätty...ellei oo sitte jonnekki muualle laitettu. Auto on tuotu Italiasta, mutta itse ostin Suomesta. Muita omistajia Suomessa ei ole.

            Muuten todella hyvä auto ollut ja on yhä edelleen, mutta tuollaset yllätykset pistää vähä vihaksi. Ei minkäänlaista vastuuntuntoa ollu kyllä sillä "korjaajalla" joka ton virityksen on tehny. Kolaritilanteessa olis saattanu käydä huonostikin, kun ei bägi olis lauennutkaan. Onkohan sielä ratin sisälläkään muuta kun piuhat jäljellä... pakko kyllä tarkistaa.

            Comment


              #7
              Tuossa voisi rauhallisempikin kaveri alkaa petossyytettä tekemään.

              Comment


                #8
                Jotenkin en ihmetelly tuota Italiantuontia. Normimeininkiä. Toki osataan sitä suomessakin, mutta Italiassa 90% pilaa sen hyvän 10%:n maineen :)

                Comment


                • #9
                  Melko hankalaa alkaa enää jälkikäteen selvittämään kuka on tän viritelmän takana. Myyjä jolta ostin auton sanoi, että hän ostaa autot Latvialaiselta kaverilta, joka tuo niitä Italiasta. Siinä on kuulemma jotain käytännön haasteita saada autot Italiasta ulkomaille niiden lainsäädäntöjen vuoksi. En tarkemmin muista mikä oli varsinainen ongelma, mutta jostain syystä siinä prosessissa saattoi kestää useita viikkoja ennen kuin kaikki tarvittavat paperityöt saadaan tehtyä. Ja jotenkin se oli kuulemma niin, että Latvian kautta onnistuu helpommin. Tiedä sitten...

                  Comment


                    #10
                    Latviassahan noita kolaripelejä halvalla kursitaan kasaan.

                    Comment


                    • #11
                      Se mullakin kävi mielessä, että varmaan Italiasta kolaroituna ostettu ja sit halvalla korjattu Latviassa ja myyty eteenpäin. Ei siinä mitään, muuten on pirun siististi tehty korjaukset. Mistään ei huomaa, että olis kolariauto. Paitsi nyt huomas ku paljastu tuo bägihomma... No onneks seki nyt selvis niin voi laittaa kuntoon ja jatkaa autoilua.

                      Comment

                      Working...
                      X