Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AEB vm95 sähkösarjan vaihto vm 97 Ongelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    AEB vm95 sähkösarjan vaihto vm 97 Ongelmia

    Laitetaan tämä ongelma nyt tännekkin jos joku olisi aikaisemmin miettinyt samoja ongelmia. Eli Audi A4 B5 1.8Tq AEB 1995 ollaan vaihtamassa vuosimallin 1997 sähkösarjaa, alla oleviin ongelmiin en ole keksinyt itse vielä ratkaisua joten apua kaivattaisiin.

    Vuosimmallin 97 sähkösarjan liitäntöjä selvittäessä tuli muutama ihmeellisyys vastaan joihin en löytänyt varmaa vastausta. Elikkäs ensimmäiset ovat nuo kannen takaosassa olevat jäähdytin nesteen anturit vuosimallissa 95 niitä on kaksi kappaletta (sinisillä liittimillä) vuosimallin 97 sähkösarjassa on vain toiseen niistä liitin, kaksinapainen anturi jää ilman liitintä. Linkin kuvan mukaan kyseisessä paikassa on vain tulppa ? Numero 25 Voinko jättä "ylimääräisen anturin" vain paikalleen tulpaksi ? Pitäisikö lisäksi vaihtaa tuo toinen anturi jolle on piuha niin vm 97 anturiin? (jos se siis on erinlainen kuin vm95 anturi)

    Toinen liitin jolle en löytänyt paikkaa on ilmeisesti öljyn lämpötila anturille menevä johto. Linkin liitin numero 26 menee tällä hetkellä öljynjäähdyttimessä olevalle anturille, minne tulisi numero 17 mennä ? Vuosimallin 97 sähkösarja
    Tietoa ja hyviä arvauksia otetaan jälleen vastaan, jotta valmistuisi tämäkin projekti joskus.

  • #2
    Eli siis vm. -95 johtosarjassa on kaksi sinistä liitintä, 4 ja 2 napaiset? Vm. -97 johtosarjassa on vain tuo 4 napainen, ja näin on ainakin tuossa omassa AEB johtosarjassa jossa on vain yksi anturi. Jos ECU tulee myös tuosta uudemmasta, niin eihän sillä toisella anturilla mitään tee.
    Tuota anturia löydy -95 kytkentäkaavioistakaan moottorin eikä jäähdytyksen puolelta, joten tuon anturin käyttötarkoitus on hämärän peitossa.

    Tuo liitin 17 ei omassa -98 johtosarjassa ollut kiinni missään, mutta se ainakin sopisi olemaan öljynlämpötila-anturin jos johdon väri on Sini/Valkoinen.

    Comment


    • #3
      Muistaakseni mittailin samoja vastusarvoja sekä -97 että -95 nelinapaisesta anturista, joten kannattaa sitä ainakin kokeilla ennenkuin hommaa uuden. Voit jättää toisen anturin tulpaksi, se ajaa siinä asiansa ihan hyvin.

      Nro. 17 on juurikin öljyn lämpötila-anturi, jota -95:ssa ei taida olla. Sen voit jättää myös irralleen.

      Tai sitten teet mun kanssa vaihtokaupat ja saat -95 vuoden sähkösarjan ja lähetät tuon uudemman mulle. :)

      Comment


        #4
        Kyllä siinä on juurikin nuo kaksinapainen sininen liitin ja nelinapainen sininen liitin. Ecu tulee myös vuosimallista 97. Itselläni on sekä vm 95 että 97 johtosarja, oli yllättävän vaikea löytää juuri tuota oikeaa 97 johtosarjaa, onnistuin kerran tilaamaan jo vääränkin, Mutta kiitos vastauksista näillä neuvoilla päästään taas eteenpäin. Jos mahdollista niin tarkistakaa mikä tuo vm 97 anturin osa numero on, mikäli on eri numero voisi hommata tuon 97:n anturin, jos nyt ei ole hinnan kiroissa.

        Comment


        • #5
          Ihan mielenkiinnosta, miksi vaihdat tilalle -97 johtosarjan? Onko ecu jotenkin parempi?

          Comment


            #6
            Juurikin näin, eli ecu päivittyy uudempaan malliin tuossa 97 vuosimallissa. Käsittääkseni helpommin "ohjelmoitavissa" tuo uudempi malli.

            Comment


            • #7
              059919501 Sininen/Vihreä
              059919501A Musta/Vihreä

              Löytyipä sekavasti tietoa etkasta. Noita molempia antureita käytetään vaikka missä malleissa ja eri väreillä, enkä edes tiedä mitä eroa niissä on. Mutta itselläni on tuo sininen anturi ainakin -97:ssa tällähetkellä.

              -98:ssa on näköjään tuo sama mutta vihreänä. Faceliftissä onkin sitten taas tuo musta anturi, mutta vihreänä. Ensimmäisissä malleissa (95-96) tuo on ollut mustana.

              Comment


                #8
                Hmmh täytynee hommata tuo 059919501, kun johtosarjan liitinkin on sininen. Tuo vm 95 nelinapainen liitin oli musta ja numeroltaan 058919501.

                Comment

                Working...
                X