No niin. Pidemmän aikaa sivusilmällä näitä palstoja lueskellut mutta nyt tuli sellainen tilanne, että oli pakko kysyä viisaammilta.
Eli otsikon mukainen auto ja mittarissa about 149tkm. Uskomattoman suureksi ongelmaksi ja rahareiäksi on muodostunut ko. vehkeen tehdasasenteinen lisälämmitin.
Tarina alkoi keväällä, kun auto purki akkua jatkuvasti useamman ampeerin tunnissa. Parissa firmassa sitä ihmeteltiin, kunnes marmorilla vika paikantui lisälämmittimen ohjausyksikköön. Se vaihdettiin (á 1500€) ja kesä meni kivasti. Syksyllä lämppäri ei sitten taas toiminut ja hyvässä uskossa vein sen takaisin merkkihuoltoon. Tällä kertaa vika oli sitten vesipumpun (?) johtosarjassa, jossa joku sulake tms. oli pärähtänyt. Jälleen vaihto ja hinnaksi sama n. 1500€. Huoltoneuvoja jo hiukan siinä vaiheessa vitsaili, että eihän tuosta voi enää mennä rikki kuin se palopesä...
Tästä sitten vajaa kuukausi ja lämppäri toimi, mutta päästi hirvittävää murinaa ja sinistä savua niin h***sti. Auto bumerangina huoltoon ja ajatella, diagnoosina nyt sitten on että se palopesä menee vaihtoon.
Kovasti sanovat, että nuo viat on täysin erillisiä ja kauheen paska mäihä jne., mutta osaako kukaan näitä vehkeitä paremmin tunteva arvailla, että onko tuollainen tuuri ihan oikeasti mahdollista? Onko jollain parempaa tietoa, että nuo asiat voisi jollain tapaa kytkeytyä toisiinsa?
Pahoittelut mahdollisista lievistä asiavirheistä, allekirjoittaneen tietotaito autoista on kovin, kovin rajallinen ja siksikään en oikein osaa kiistää noiden huoltoihmisten kertomusta. Ja jos joku siellä Audin huollossa tätä lukee, niin sori, en mä teitä syytä.
Eli otsikon mukainen auto ja mittarissa about 149tkm. Uskomattoman suureksi ongelmaksi ja rahareiäksi on muodostunut ko. vehkeen tehdasasenteinen lisälämmitin.
Tarina alkoi keväällä, kun auto purki akkua jatkuvasti useamman ampeerin tunnissa. Parissa firmassa sitä ihmeteltiin, kunnes marmorilla vika paikantui lisälämmittimen ohjausyksikköön. Se vaihdettiin (á 1500€) ja kesä meni kivasti. Syksyllä lämppäri ei sitten taas toiminut ja hyvässä uskossa vein sen takaisin merkkihuoltoon. Tällä kertaa vika oli sitten vesipumpun (?) johtosarjassa, jossa joku sulake tms. oli pärähtänyt. Jälleen vaihto ja hinnaksi sama n. 1500€. Huoltoneuvoja jo hiukan siinä vaiheessa vitsaili, että eihän tuosta voi enää mennä rikki kuin se palopesä...
Tästä sitten vajaa kuukausi ja lämppäri toimi, mutta päästi hirvittävää murinaa ja sinistä savua niin h***sti. Auto bumerangina huoltoon ja ajatella, diagnoosina nyt sitten on että se palopesä menee vaihtoon.
Kovasti sanovat, että nuo viat on täysin erillisiä ja kauheen paska mäihä jne., mutta osaako kukaan näitä vehkeitä paremmin tunteva arvailla, että onko tuollainen tuuri ihan oikeasti mahdollista? Onko jollain parempaa tietoa, että nuo asiat voisi jollain tapaa kytkeytyä toisiinsa?
Pahoittelut mahdollisista lievistä asiavirheistä, allekirjoittaneen tietotaito autoista on kovin, kovin rajallinen ja siksikään en oikein osaa kiistää noiden huoltoihmisten kertomusta. Ja jos joku siellä Audin huollossa tätä lukee, niin sori, en mä teitä syytä.
Comment