Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 b5 1.8t pyyhkijät toimivat huonosti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 b5 1.8t pyyhkijät toimivat huonosti

    Elikkäs ongelmana on, että tuulilasin pyyhkijät toimivat kehnosti, joskus ei edes ollenkaan. Onkohan jossai joku sähkökatkos? vai onko vain moottori huono kuntoinen?
    Kesäl ei mitään ongelmaa. syksyllä oireili kun oli kosteeta, että ei aina toiminut... Sammutin auton. Ovet lukkoon ja käynnistin uudestaan, jonka jälkeen pyyhkimet toimivat normaalisti. Nytku talvi tuli, niin ilmeisesti autokin on herkempi sähkö violle. Itse epäilisin ensin huonoa moottorin kuntoa?
    Onko veljillä kokemuksia, ideoita, mikä olisi ongelmana?
    Niin ja yleisesti pyyhkimet pyyhkivät todella hitaasti.

  • #2
    Tyyppivikana noissa on vähitellen jäykistyminen voitelun puutteesta. Tietty rasittaa ajan kanssa myös moottoria. Olen itse entisöinyt yhden koneiston varaosaksi ja vaihdan kun tuo porsii. Tällä erää akseleihin olen ruikkinu aseöljyä niin alkaa taas liikkua.

    Comment


    • #3
      Jos ei jaksa purkaa, hioa ja rasvata akseleita niin esim febinä saa tarvikeliikkeistä koko vivustoa n. 70llä. Ulkoinen rasvaus ei auta.

      Comment


      • #4
        Pitänee kokeilla tota voitelua ensin :)
        Jos ei auta, ni vois ottaa yleismittari esii ja käyvä mittailee.

        Comment


        • #5
          Juu elikkäs tuli äske tossa purettuu koko höskä pois. Akselit voitelin, tuskin vika niissä kumminkaan on, kun hyvin ne näytti liikkuvan. Resistanssi lukeamiakin antoi, joten tuskin vika on johtimissa. Aina kun moottori toimi, se anto sen 3V jännitettä. Onko liian alhainen`lukema? Voiko vika olla releessä? missä rele sijaitsee? Vaikka pyyhkimien katkaisija olisi koko ajan päällä, eivät pyyhkijät pyyhi kun silloin tällöin.

          Comment


          • #6
            nyt toimii ku unelma! :) relehän ei voi olla vikana, kun se ohjaa pyyhin suuttimia ja itse pyyhkimiä. ja suuttimet toimii loistavasti :)
            Siispä vaihdoin pyyhkijöitten moottorin ja ai että ku hyvin natsaa! :)

            Comment


            • #7
              Ite suoritin syksyllä puhistus ja rasvausoperaation vivustolle, koin asialliseksi lisätä tähän vielä huolto-ohjeet kuvien kanssa tulevien tapauksien varalta :)

              http://www.audiworld.com/tech/misc44.shtml

              Comment


              • #8
                Mites jos pyyhkijät jäävät vatkaamaan oman aikansa ja saattavat pysähtyä milloin sattuu?

                Nollakeleillä pahiten sekoilevat...

                Comment

                Working...
                X