Ongelma on, että auto käynnistyy, käy pari sekuntia ja sammuu. Ajoneston merkkivalo jää vilkkumaan kun laittaa virran päälle, kun senhän pitäisi jonkin ajan kuluttua sammua, kuten airbagvalo. Akun miinuskaapelin kun ottaa irti ja laittaa takaisin, niin merkkivalo sammuu, auto käynnistyy ja toimii normaalisti, mutta heti kun sammutan ja yritän käynnistää, niin sama homma, 2 sekuntia käy ja sammuu. Auto on tätä ennen seissyt noin 8kk ja välillä käynnistetty ja käytetty lämpimäksi ja sinä aikana ei mitään ongelmaa ole ollut ja akku ollut koko ajan kytkettynä. Jostain luin, että joku nippuside pitäisi katkaista virtalukon johtonipusta, jolla kiinnitetty ohjauspylvääseen? Autoon on yksi avain ja avaimessa ei ole sirua ja sillä on toiminut edellisellä omistajalla kymmenen vuotta ilman ongelmia, mutta voiko vika johtua esim. kuluneesta avaimesta?
-(30.11)vaan onhan siinä avaimessa se siru sittenkin.(pieni neliö muoviosassa?)
-eli auto käynnistyy ja jää käyntiin vain jos ennen joka starttausta irroittaa maajohdon akusta ja kytkee takaisin, johdon pitää olla irrallaan alle 10 sekuntia ja tämä riittää nollaamaan "muistin"?
-(1.12)virtalukon johtosarjan nippuside poikkaistu ja eristetty, ei vaikutusta.
-(1.12)virtalukon ja lukupuolan johtoliitin puhdistettu ja voideltu, ei vaikutusta.
-(2.12)Seuraava siirto on sitten vikakoodin luku. Eikö tosiaan kenelläkään ole ollut vastaavanlaista vaivaa?!?
-(4.12)Vikakoodi ilmoitti vian olevan ajonestolaitteessa, vaan eipä tuostakaan selvinnyt, että onko vika avaimessa vai lukupuolassa vai ...?
-(5.12)Tämä nyt meni näköjään päiväkirjakirjoitteluksi(but thanks anyway). Tämän ikäiseen autoon ei viitsisi sijoittaa avaimen ja lukupuolan vaihtoon satasia, joten ajoneston ohitusyritys on seuraavana listalla:(
-(9.12)Uusi virtalukko lukupuolalla ja avain merkkiliikkessä ainoastaan 250€(luulin paljon arvokkaammiksi), joten ne menee vaihtoon ja tarvittaessa vielä johtosarja 50€. Näillä pitäisi korjaantua:)
-(30.11)vaan onhan siinä avaimessa se siru sittenkin.(pieni neliö muoviosassa?)
-eli auto käynnistyy ja jää käyntiin vain jos ennen joka starttausta irroittaa maajohdon akusta ja kytkee takaisin, johdon pitää olla irrallaan alle 10 sekuntia ja tämä riittää nollaamaan "muistin"?
-(1.12)virtalukon johtosarjan nippuside poikkaistu ja eristetty, ei vaikutusta.
-(1.12)virtalukon ja lukupuolan johtoliitin puhdistettu ja voideltu, ei vaikutusta.
-(2.12)Seuraava siirto on sitten vikakoodin luku. Eikö tosiaan kenelläkään ole ollut vastaavanlaista vaivaa?!?
-(4.12)Vikakoodi ilmoitti vian olevan ajonestolaitteessa, vaan eipä tuostakaan selvinnyt, että onko vika avaimessa vai lukupuolassa vai ...?
-(5.12)Tämä nyt meni näköjään päiväkirjakirjoitteluksi(but thanks anyway). Tämän ikäiseen autoon ei viitsisi sijoittaa avaimen ja lukupuolan vaihtoon satasia, joten ajoneston ohitusyritys on seuraavana listalla:(
-(9.12)Uusi virtalukko lukupuolalla ja avain merkkiliikkessä ainoastaan 250€(luulin paljon arvokkaammiksi), joten ne menee vaihtoon ja tarvittaessa vielä johtosarja 50€. Näillä pitäisi korjaantua:)