Omassa B8:ssa oli entinen omistaja naarmuttanut MMI:n näytön pinnoitetta, ilmeisesti vääränlaisella puhdistusrätillä. Naarmut alkoivat haitata omaa esteettistä silmää, joten otin projektiksi kiillottaa näytön entistä parempaan loistoon. Entistä parempaan siksi, että näytössä on heijastuksia estävä mattapinnoite, joka kuitenkin naarmuuntuu todella helposti jos sitä puhdistaa muulla kuin pehmeällä mikrokuituliinalla. Pinnoitetta ei voi korjata vaan ainoa vaihtoehto on hioa se kokonaan pois.
Kaikkiaan projekti vaati käynnin Clas Ohlsonilla ja noin 1,5h omaa aikaa.
Tarvikkeet:
Verhoilunpurkutyökalut
Torx-avainsarja
Mikrokuituliina
Hammastahnaa
Vähän vettä
Displex, tms. näytönkiillotusainetta: Clas Ohlson: Displex
7" Tabletin näytönsuojamuovi: Clas Ohlson: Nexus 7 näytönsuoja
Näytön irroitus autosta on helppo homma. Näytönympärysmuovi lähtee verhoilunpurkutyökalulla kampeamalla, jonka jälkeen itse näyttö on neljällä torx-ruuvilla kiinni. Liitin irti ja näyttö on kädessä, jonka jälkeen itse näyttöosaa kiertävä metalliosa täytyy vielä irrottaa, että koko etupinnan saa kiillotettua.
Näytön kiillotukseen hammastahna on hyvä aine. Se on riittävän karkeaa poistamaan mattapinnan melko helposti (lue: kovaa hankaamalla kädet kipeäksi!). Hammastahnassa on se huono puoli, että ylijäämä pitää välillä pyyhkiä pois kostealla, jotta tulokset näkyvät selvästi. Kostealla rätillä kannattaa olla varovainen, sillä näytön sisään ei saa päästä vettä eli rätti ei saa olla liian märkä.
Kun kaikki pinnoite on saatu irti kannattaa näyttö kiillottaa loppuun näytönkiillotusaineella ja pyyhkiä vielä puhtaaksi mikrokuituliinalla. Tämän jälkeen tabletin näytönsuoja asennetaan paikoilleen paketin ohjeiden mukaan ja näyttöä kiertävä metallikehys ruuvataan paikoilleen. Näyttö takaisin autoon, ympärysmuovi kiinni ja kovaa ajoa!
Kaikkiaan projekti vaati käynnin Clas Ohlsonilla ja noin 1,5h omaa aikaa.
Tarvikkeet:
Verhoilunpurkutyökalut
Torx-avainsarja
Mikrokuituliina
Hammastahnaa
Vähän vettä
Displex, tms. näytönkiillotusainetta: Clas Ohlson: Displex
7" Tabletin näytönsuojamuovi: Clas Ohlson: Nexus 7 näytönsuoja
Näytön irroitus autosta on helppo homma. Näytönympärysmuovi lähtee verhoilunpurkutyökalulla kampeamalla, jonka jälkeen itse näyttö on neljällä torx-ruuvilla kiinni. Liitin irti ja näyttö on kädessä, jonka jälkeen itse näyttöosaa kiertävä metalliosa täytyy vielä irrottaa, että koko etupinnan saa kiillotettua.
Näytön kiillotukseen hammastahna on hyvä aine. Se on riittävän karkeaa poistamaan mattapinnan melko helposti (lue: kovaa hankaamalla kädet kipeäksi!). Hammastahnassa on se huono puoli, että ylijäämä pitää välillä pyyhkiä pois kostealla, jotta tulokset näkyvät selvästi. Kostealla rätillä kannattaa olla varovainen, sillä näytön sisään ei saa päästä vettä eli rätti ei saa olla liian märkä.
Kun kaikki pinnoite on saatu irti kannattaa näyttö kiillottaa loppuun näytönkiillotusaineella ja pyyhkiä vielä puhtaaksi mikrokuituliinalla. Tämän jälkeen tabletin näytönsuoja asennetaan paikoilleen paketin ohjeiden mukaan ja näyttöä kiertävä metallikehys ruuvataan paikoilleen. Näyttö takaisin autoon, ympärysmuovi kiinni ja kovaa ajoa!
Comment