Tänään kun hieman lauhempi keli oli (-10) niin ihan kokeen vuoksi annoin auton olla ilman lämmitystä kun töistä lähdin. Kyllähän se normaali kylmän dieselkoneen kalina sieltä kuului kun kylmänä käyntiin laittoi, joten arvatenkin se webasto myös siten moottoriakin lämmittää. Pitääpi joku kerta laitella kakesta hieman pidempi lämmitys ja kattoo millon alkaa oikein mittaristakin huomaaman että webasto siellä käynnissä on ollut ennen lähtöä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 4F vesiventtiilikikkailu lisälämmittimelle
Collapse
X
-
Tunnin weba-lämmitys ei aiheuta mitään liikettä 4,0TDI:n lämpömittarin viisariin. En ole koittanut pidempää aikaa. Ja siis ulkona se risat -15C. Hytti kyllä oli mukavan lämmin. MMI:stä valittuna engine preheat. Mutta moottori ei kyllä protestoinut yhtään eli äänimaailma, kuin kesällä.
Comment
-
Noniin, itselle olis kanssa Webasto asennettu ja tämän vesiventtiilin kanssa tutun kuuloinen ongelma, ylilämpöön katkeaa lämmitys.
On koodattu oikein, letkut jne oikein ja paneelissa pyynnit täysillä.
Otin testiksi vesiventtiilin liittimen auki ja tuntuisi toimivan, eli tämä relekikka on tehtävä ensitilassa.
Vesiventtiilin liittimen keskimmäinen, eli ruskea johto lienee loogisesti maajohto, jota siis releellä ohjataan?
Vieressä on tuo ilmanlaatuanturi, siitä siis ohjaus punamustasta? Tämänhän saa mitattuakin että mihin tulee jännite virrat päällä.
Comment
-
itse en ole tuota relettä laiskuuttani saanut vielä asennettua kun hoksasin että lämmittäessä kun käy kabiinissa laittamassa ilmastoinnin asennelle "off" niin sitten lämpiää moottori. Eli vartti sulatellaan kabiinia -> ilmastointi offille -> vartin päästä moottori on mittarin mukaan 60 asteinen :)
Comment
Comment