Potilas on sisarkonsernin 1.9 tdi konetyypiltään asv. Ensimmäiset oireet tulivat ajossa, kun mittaristoon syttyi vikavaloja yksitellen ja valot himmenivät. Sen kummempaa tutkimatta oletin laturin olevan syypää ja vaihdoin sen.
Noh, eipä auttanut. Tajusin sitten kurkistaa akun päällä olevaan sulakerasiaan, jossa laturilta tuleva johto oli ottanut lämpöä ja sen perässä oleva sulake palanut. Vaihdoin sulakkeen, mutta sekin kärähti heti startin jälkeen.
Kun en itse sähköstä ymmärrä yhtikäs mitään, niin osaisiko joku vääntää rautalangasta miten paikallistaa vika? Ei kai tuossa enää ole kuin laturin ja akun välinen johto tai akku? Yleismittari on käytössä, mutta ei osaamista mitä mitata ja miten lukuja tulkita.
Onkohan tuo 30A sulake oikean kokoinen minkä myivät laturin ja akun väliin? Edellinen oli sen verran sulanut ettei siitä saanut selvää mikä se oli ollut.
Noh, eipä auttanut. Tajusin sitten kurkistaa akun päällä olevaan sulakerasiaan, jossa laturilta tuleva johto oli ottanut lämpöä ja sen perässä oleva sulake palanut. Vaihdoin sulakkeen, mutta sekin kärähti heti startin jälkeen.
Kun en itse sähköstä ymmärrä yhtikäs mitään, niin osaisiko joku vääntää rautalangasta miten paikallistaa vika? Ei kai tuossa enää ole kuin laturin ja akun välinen johto tai akku? Yleismittari on käytössä, mutta ei osaamista mitä mitata ja miten lukuja tulkita.
Onkohan tuo 30A sulake oikean kokoinen minkä myivät laturin ja akun väliin? Edellinen oli sen verran sulanut ettei siitä saanut selvää mikä se oli ollut.
Comment