Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Punainen öljykannun kuva? UrS4 V8

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Punainen öljykannun kuva? UrS4 V8

    Varoittaako tuo mistään muusta kun moottri öljyn määrästä ? syttyy välillä piippaa yhdenkerran ja katoaa itsestään yleensä 1-5min jälkeen. moottorissa ylä rajassa öljyt tehostajan purkissa myös.

  • #2
    Jos koneessa on oikeasti alhaiset öljynpaineet ja suhailee viisi minuuttia ilman paineita, niin se varoittelee tulevasta koneremontista. :) Ymmärtääkseni tuossakin punainen öljykannu siis viittaa alhaiseen öljynpaineeseen, tai Audin ollessa kyseessä, sähkövikaan. Ei ainakaan kannata ajella ennen kuin on vika paikallistettu.

    Comment


    • #3
      Ahaa se on siis paine varoitus ja nimen omaa moottorin. no paine mittarin mukaan painetta aina vähintää 2.5 kiloo taitaa olla joko anturi vika tai muu audin sähkö häiriö. onko tuo valon painekytkin jossain moottorin repsikan puolella tässä V8 ?

      Comment


      • #4
        Haulla voisi löytyä juttua sijainnista ja yleensäkin aiheesta.

        Comment


          #5
          Repsikan puolella, öljynsuodatin on hieman tiellä, mutta kyllä sinne käsiksi pääsee. Anturi alkaa vanhetessaan vuotaa, johtoliitin saattaa myös pätkiä, joka aiheuttaisi kyllä aiheettomia hälytyksiä.

          Tilalle vain alkuperäinen anturi, tarvikkeet on pers*estä, kokeillut riittävästi.

          Comment


          • #6
            Kiitos Wisa. Pitää käydä tilaamassa anturi ja taiteella se sinne ompahan nyt kordinaatit mistä etsin, arvelin että johto joka menee repsikan puolen hihnakotelon reunassa vois olla valon piuha mut häviää sit jonnekkin pakosarjan alle niin ajatteli varmistaa et miltä alueelta alan etsii.

            Comment


              #7
              Mittariston juotosmurtumat on yksi perinteikäs syy epämääräisille öljypaineen varoitusilmoituksille. Se painemittari onneksi kertoo asioiden todellisen tilan.

              Comment


              • #8
                joo itse kanssa vähän noita tinaukksia epäilen muutenkin pitää vaihtaa kourallinen polttimoita mittaristoon niin siinä yhteydessä vähän vilkuilla katkoksia. Vanhassa Lötkö Quotrossa mittariston tinaus sessio oli joka talvinen :)

                Comment


                • #9
                  öljypumppu menossa.

                  Comment


                  • #10
                    Missäpäin 3B:ssä on tuö öljypaineanturi?

                    Comment


                      #11
                      5-koneissa ymmärtääkseni kaikissa ainakin kuskin puolla lohkoa, suoraan lohkon kyljessä.



                      Kuvassa tuossa alemmassa "potential" reiässä, josta tulee mittaristolle painetieto.
                      S6:ssa ei tainnut enää painemittaria olla, vaan tilalla volttimittari ja siksi tuossa vain tulpattuna?

                      Comment


                      • #12
                        Aijaa. Mikähän idea siiä on. Itsellä löytyy molemmat.

                        Comment


                          #13
                          3B:ssä on myös järjestys eri (tai ainakin niissä, joihin olen kiinnittänyt huomiota), eli isompi mötikkä on ylempänä ja alemmassa tuo kytkin (termarin lähtö erilainen, mahtuu olemaan).

                          Comment

                          Working...
                          X