Millä navi boksin saa nykäistyä irti telineestä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Q: Pikku navi --> Navi+
Collapse
X
-
Esim. vw/audi original radion irroitusraudoilla. Tai itseasiassa joudut ruuvaamaan sen telineen irti autosta, jonka jälkeen saat sen navin irtoamaan mustan kehyksensä kanssa, ruuveilla kiinni siinä rautatelineessä, missä on myös CD-boksi. Ilmeiseti tähän asti olet päässytkin. Se musta muovikehys itse navin ympärillä irtoaa kun painat siinä etureunassa olevat ne kuparin väriset väkäset sisään, ja tyrkkäät navia takapanelista _voimalla_. Mulla ainakin tuo oli tosi tiukka sovitus, meinasi usko loppua ennenkuin irtautuivat toisistaan.
Comment
-
Onko näitä 3.x laitteitakin sitten erilaisia? Mulla menee navipurkkiin gps-johto ja yksi liitosjohto, ei muuta. Muilla ilmeisesti kaksi johtonippua? Se yksi liitin on samanlainen kuin aikaisemmassa kuvassa oleva "Anschluss Kombiinstrument".
Perhealbumin mukaan A8 -98 ja S4 -00 navin johtosarja on sama ja siinä vain yksi plugi "cd-soittimen" päässä.
Comment
-
Navi+ asennus A6 C5-koppaisen kojelautaan?
Onko kukaan tehnyt navi+ asennusta A6:n C5 kopan kojelautaan, jossa on alunperin concert-radio?
- Ilmastointilaite pitää kai siirtää alaspäin, samalla tuhkakuppi vaihtuu eri malliin?
- Pitääköhän lisäksi vaihtaa koko konsolirunko toiseen malliin? 2xDIN runkoon?
- Tietoa mikä ero on PR-2T1 ja PR-2T2 mallien välillä? Konsolirunkoja on 2 mallia näiden mukaan, varaosa 4B0 858 005 L tai M.
Comment
-
http://www.audiv8.com on kuvia miten Navi+ istuu V8:n kojelautaan. Ja 2- ja 4-oviset cabrioletit.
Comment
-
Karttojen varmuuskopiointi oli non-DX mallissa helppoa kuin heinän teko, mutta DX mallissa se on ainakin minun omilla asemilla aika mahdotonta.
Aika kallis tuo karttalevy ja pitäähän sitä jotenkin yrittää suojella naarmuuntumiselta yms hajoamiselta ;-)
Suomen + Länsieuroopan päätiet kartat ostin uutena kaupasta, mutta ulkomailla ajaessa hommassa ei ole oikein järkeä, jos haluaa muutakin kuin päätiet. Itse ostin ebaysta vuoden vanhan Saksan kartan 40 eurolla, joten ei liian paha. En tosin tiedä varmuudella tuleeko tuolle käyttöä pariin vuoteen :-)
Comment
-
Joni Pasi
Otan osaa keskusteluun pikkunavin keskusyksikön vaihdosta non DX versiosta DX versioon, koska ilmeisesti ei ole muuta tapaa saada pientä navigointia toimimaan Suomessa, kuin
vaihtaa navigaattorin keskusyksikkö uudempaan DX karttoja tukevaan versioon?
Onko CAN-väylällisissä autoissa (vm. 99>), joihin vaihdot on tehty erilainen johtosarja kuin esimerkiksi omassani jossa keskusyksikköön on kytketty antennin lisäksi vain yksi liitin?
Verraten mpelantin viestiin: "Onko näitä 3.x laitteitakin sitten erilaisia? Mulla menee navipurkkiin gps-johto ja yksi liitosjohto, ei muuta. Muilla ilmeisesti kaksi johtonippua? Se yksi liitin on samanlainen kuin aikaisemmassa kuvassa oleva "Anschluss Kombiinstrument"."
Onko vuoden 1998 A6:n navigaattorin keskusyksikkö (4D0 919 887 B) korvattavissa DX mallilla (4B0 919 887 E) ja onko molempien keskusyksikköjen liitännät vastaavat?
Comment
-
Pikku-navi toimimaan vihdoin!!? ne boxin partti-numerot??
No niin moi vielä!: onko kukaan em.kirjoitteluun osallistuneista nyt siis jo saanut päivitettyä pikku(FIS)navin (muussa kuin TT:ssä) suomen karttoja lukevaan DX-naviin..?
Itsellä projekti olisi käsillä nyt mutta tarvitsisin tietoa vielä ko. parttinumeroista?
Autona on siis A4 Avant (B5, "facelift" käytt.ott.toukok. 1999) irroitin juuri blaupunktin tekemän navipurkin takakontin kyljestä P/N oli: 4D0919887D. ja yksi liitin takana + gepsun johto.
Olen kahden viikon kuluttua menossa käymään saksanmaalla ja ajattelin tuoda sen paljon puhutun "DX-navipurkin" joka lukee suomen tele-atlaksen kartat ja kävisi ko.nelkkuun. (ja voin tuoda ehkä toisenkin jos löydän ja joku tarvitsee..?)
Kuka siis tietää oikean osanumeron?? katselin tuossa VAG:in ETOS: osaluetteloa ja vuosimallista riippuen "navi-unit"teja oli juuri pikku-naviin ainakin viidellä eri part-numerolla..vaihtoehdot:
4D 0919887 DX
4B 0919887 B
4B 0919887 BX
4D 0919887 E
4D 0919887 EX
(siis sitä joka autossani oli ei luettelossa ollut..)
Aiemmin ymmärsin että tämä "DX-navi" (suomen kartoille) olisi 4B0919887 E taiEX
Pystyykö joku kertomaan numeroiden sielunelämästä ja millä parttinumerolla oleva boxi (etu ja loppukirjaimet??) siis lukee näitä suomen karttoja,,
Vastauksesta olisin eritt. kiitollinen ja lupaan kokeilla tähän -99 B5:seen suosittamaanne "navi-unittia" ja tuloksesta kerron ilomielin!!
Saataisiin kokemuksia ja asialle ehkä jo piste..?
(ps. mitenköhän järvenpään ja espoon navi"vaihto-kokeilu"-asia päättyi..?) T: Jaska
Comment
-
Onko tuo sun navilaite tuossa ylempänä mainitsemani ebay-linkin laitteen näköinen, vai kantikkaampi versio? Jos laite näyttää samalta, niin silloin DX-laite jonka osanumero päättyy E tai EX kirjaimiin käy heittämällä tilalle. Jos taas kantikkaampi täysin erinäköinen laite, niin mulla ei ole siitä mitään tietoa.
Comment
-
DX-navi!
Kantikkaammalta näyttää.. hieman korkeamman oloinen ja cd-levyn reikä keskemmällä sekä levyaukon reunukset tosiaan kantikkaammat.. ja numero on tosiaan 4D 0919887 D ..
voihan, vee.. oliskohan liitännät kuitenkin samat.. yksi liitin (26 pinninen) vain takana ja se Gps:n pikku" koksu"liitin.. muita jotka TIETÄÄ JOTAIN asiasta? Tääl ollaan nyt valmis viemään kokeilu loppuun asti...
Comment
-
En huomannutkaan että 4D0 ja 4B0 tuovat oman lisänsä tähän soppaan.
Tässä linkissä näkyvä 4B0 919 887 B sisältää kyllä monta liitintä:
Ebay linkki
Comment
-
Tässä vielä linkki tuommoisen 4D0 alkuisen vanhemman navin kuviin:
Klik!
Ko. laitteen tilalle ei siis ainakaan heittämällä käy tuo 4B0 919 887 E/EX. Tutkimalla kummankin kikkareen kytkiksiä ja pienillä piuhasulkeisilla sen saattaisi saada toimimaan, mutta en tiedä koska kytkiksiä ei just nyt ole käsillä.
Comment
-
4B0 919 887 A = ei-DX malli
4B0 919 887 B = Autoni mukana tullut ei-DX malli
4B0 919 887 C = tämän scoretin itselleni ebaysta, ensimmäinen DX malli.
4B0 919 887 D = Tässäkin DX kartat
4B0 919 887 E = tämä on käsittääkseni uusin malli, kompassi ja "speller funktio"
Rebuild laitteiden tyyppinumeron lopussa on X.
Edit: Poistettu väärään osunut arvailu CAN-väylästä
Comment
-
Joni Pasi
Eikös jarnokopin (4D0 919 887 D) laite ole DX malli, oletko kokeillut ettei se lue suomen DX karttalevyjä?
Ainakin yllä olevassa Heikki Kurosen linkissä on mainittu saman tyypin laitteessa suluissa DX?
Samalta näyttää toi omakin purkki (4D0 919 887 B) kuin mpelantin kuvassa oleva 4D0.
Onko 4B0 mallissa aina useampi liitin ja 4D0 mallissa yksi liitin?
Mikä mahtaa olla useamman liittimen tarkoitus, johtuuko se tarve todella CAN-väylästä niinkuin jostakin luin?
Kiinnostaa voiko tollasen "yksi liittimisen" ei DX mallin korvata minkä tyyppisellä DX mallilla?
Vastaavaa taulukko auttaisi 4D0 malleista kuin aolin taulukko 4B0:sta?
Comment
-
Projekti etenee (ehkä)
Nyt saattaa olla tulossa Navi+ DX saksasta, ja olen tutustunut kaapeloinnin uudelleenjärjestelyyn. Jonkin verran joutuu piuhoja näköjään uudelleen järjestelemään. Otin kuvat omasta 4B0-laitteesta, ja löytyvät osoitteesta:
http://www.saunalahti.fi/~jkosun/fileet_3/
Ainoaksi pulmaksi on nyt muodostumassa tämä TMC-Gateway (purkki), joka pitää olla yhteensopiva myös tulevan Naviplussan kanssa, enkä tiedä vielä onko? Pikkunavista löytyy TMC:lle liittyvät piuhat MINI-ISO -liittimen oikeasta reunasta (D-CAN_L, D-CAN_H, RB-CAN_L ja RB-CAN_H), kuten voitte nähdä kuvasta "Pikkunavi_1". Eli CAN-väyliä on kahdenlaista: "D" ja "RB" -mallisia. Toinen noista on normi-CAN ja toinen taas on TMC:n INFO-väylä, mutta kumpi on kumpi? Villi veikkaukseni on , että RB CAN=INFO-väylä.
Jaa niin, että miksi kytken TMC-purkin suomessa käyttöön? Siksi että mittariston FIS:in navigointi/radio -informaatio ei toimi, ellei TMC ole kytkettynä. Olenkohan haukannut liian suuren kakkupalan :)
Jos jollakin on muuten tietoa, missä olisi MINI-ISO -liittimien urospuolista versiota myynnissä, ottaisin kernaasti tiedon vastaan. Naarasta ja sen pinnejä saa kyllä joka marketista. Tele-Tukku on jo kysytty...
Comment
Comment