Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 avant nippelitietoa

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• S2 avant nippelitietoa

Onkohan kaikissa S2 avanteissa sama johtosarja? Voiko olla eroa esimerkiksi skandinaviaan tuodulla yksilöllä ja jonnekin muualle tilatulla yksilöllä keskenään? Voisko joku tarkistaa jolla on etka.

Mites muuten erot yksilöiden & maiden välillä yleensä (onko niitä, paitsi varusteissa?) kun tuota mallia ei taidettu valmistaa kuitenkaan kuin about 1800 kpl. Onkos muuten tuotu Suomeen koskaan peräti maahantuojan toimesta?

Kysymykset liittyy erääseen merkkihuollossa ilmenneeseen kummalliseen ongelmaan, joka saattaa mahdollisesti olla todellisuudessa ongelma nimeltään "täähän on tuontiauto, vie pois".

Ei nyt perustu mihinkään faktaan, mutta en keksi minkä takia skandinaviaan olisi tehty eri johtosarjoja. Voisi kuvitella että tuollainen auto on ollut halvin tehdä yhdellä perusjohtosarjalla, oli sitten mitä varusteita tahansa. Ilmastoinnin ja vakkarin johtosarjat on ilmeisesti erilliset perusjohtosarjasta.

En keksi mitään muita maakohtaisia eroja tuossa kuin mahdollisen ohjauksen toispuoleisuuden tuomat erot.

Comment

Tietääkseni ainuttakaan S2 Avantia ei ole tullut virallisen maahantuojan toimesta Suomeen, eikä auto ole täällä myöskään ollut hinnoiteltu.

Jotain maakohtaisia eroja on kyllä olemassa. B0-alkuinen varustekoodi kertoo minnepäin auto alkujaan on laivattu.

Mitä johtosarjaa tarkoitat? Moottorin johtosarjaa on perhealbumin mukaan neljää variaatiota: vasemman- ja oikeanpuoleiselle ohjaukselle sekä ajonestolliselle ja -estottomalle.

Comment

Tietääkseni ainuttakaan S2 Avantia ei ole tullut virallisen maahantuojan toimesta Suomeen
        Näin muistelin itsekkin, ettei sedania ja avantia ole koskaan tuotu.
        Johtosarjalla tarkoitin oikeastaan ihan yleisesti koko sähköjärjestelmän kaapelointia.

Ongelmat koskevat Defan hälyttimen asentamista, joka kuulemma tuottaa suurta päänvaivaa kun sähköt eivät vastaa skandinaavista mallia. Ja myös itse olen käsityksessä ettei sellaista "skandinaavista" mallia ole edes olemassa, ja ainoat erot ovat juuri nuo mitä luettelit.

Comment

Eipä tuolta Etkasta löytynyt mitään aluekohtaisia eroja johtosarjoille -94 80Q mallista. Toki mallikohtaisia eroja on paljon, eihän karvalakki 4syl sedanin johtosarja tietenkään vastaa S2 avantin sarjaa.

Comment

Joo, tosiaan tein poikkeuksen normaalisti varsin pihistelevään elämäntapaan, ja annoin marmoritiskillä työmääräyksen lohkolämppärin asennukseen, ja samalla hälyttimen asennukseen. Ihmetyttää nyt kun ei täysi päivä riittänyt töihin, vaan huomenna homma jatkuu. Ja kuulemma vaikeudet sähköjen osalta.

Meinaan vaan kun mitä itse on hälyttimiä tullut asenneltua, niin sen 3-4 tuntia se yleensä on ottanut.
            Oliskohan sittenkin pitänyt perinteisesti vain ryhtyä "omin käsin onneen"? =)

Comment

Ainakin ruotsiin viedyissä t89-malleissa on ns päivänvalosysteemi jossa ajovalot palaa alennetulla jännitteellä ellei käännä viiksestä päälle. Johtosarjassa on resistiivistä kaapelia ko. tarkoitukseen eli eri satsi.

Ei pitäisi mitään eroa olla hälyasennuksessa muihin t89/b4 -autoihin.

Comment

Ei pitäisi mitään eroa olla hälyasennuksessa muihin t89/b4 -autoihin
                Näin minäkin järkeilin, kun mietiskelin mm. ovikytkimiä ja keskuslukon toimintaperiaatetta ---> kaikissa sama systeemi.

Comment

Joo tuon konditionaalinkin tuolta voi repiä pois, olen varma.

Ehkä lohkiksen asennuksessa on mennyt vähän pidempään, kuin kuvittelivat. Jos on ollut paljon purkua niin kyllä aika äijä saa olla että lohkiksen ja hälyn laittaa ~7 tunnissa yks äijä.

Comment

No joo, tilanahtauden takiahan mä sen oikeastaan halusinkin "avaimet käteen" mallisena.
                    Ei tuo meinaan kakkosen konehuone mikään ihan väljä ole.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Tykki
                      Ongelmat koskevat Defan hälyttimen asentamista, joka kuulemma tuottaa suurta päänvaivaa kun sähköt eivät vastaa skandinaavista mallia. Ja myös itse olen käsityksessä ettei sellaista "skandinaavista" mallia ole edes olemassa, ja ainoat erot ovat juuri nuo mitä luettelit.
                      Jos joutuu jossain kuulemaan tuollaista tekstia, niin ensimmäinen suositus olisi lähteä sieltä pois palaamatta takaisin. Kyse ei näytä olevan mistään ihme "mallista" vaan asiantuntemattomuudesta.

Comment

Jos joutuu jossain kuulemaan tuollaista tekstia, niin ensimmäinen suositus olisi lähteä sieltä pois palaamatta takaisin. Kyse ei näytä olevan mistään ihme "mallista" vaan asiantuntemattomuudesta.
                        Kaivelit sitten vuoden vanhan topikin esiin? =)

Vika tähänkin löytyi aikanaan rikkoutuneesta ovivalokytkimestä.

Comment

Vika tähänkin löytyi aikanaan rikkoutuneesta ovivalokytkimestä.
                          onko nämä sitten jotenkin sarjassa kun yksi rikkoontuu nii ei muutkaan toimi..itsellä pimeänä kans noi kytkimet

Comment

onko nämä sitten jotenkin sarjassa kun yksi rikkoontuu nii ei muutkaan toimi..itsellä pimeänä kans noi kytkimet
                            Ei muistaakseni ole (lievä MuTu). Mulla oli kuskin oven kytkin rikki, ja se aiheutti paikallisessa liikkeessä pikkusen päänvaivaa hälyttimen asennuksessa.

Comment

Kyllä jokainen kytkin toimii ihan yksinään.

Comment

Working...
                              X