Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 osa sähköistä pimeänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B7 osa sähköistä pimeänä

    Terve,

    Profiilin autossa seuraavaa ongelmaa:

    -Päiväajovalot ei toimi missään tilanteessa

    -Xenonit toimii, kun lähtee ajamaan/painaa kaasua, muuten pimeänä (eli siis paikallaan ollessa tai tyhjäkäynnillä rullatessa eteen- tai taaksepäin ovat pimeänä)

    -Ratti/ohjauspylvään kilkkeet eivät toimi (monitoiminapit, vaihdevivut, vilkkuviiksi, pyyhinviiksi, vakkari, äänimerkki)

    -Radio lähtee päälle virtanapista kuin myös sammutus. Radio siis jää päälle vaikka ottaa avaimet pois ja ovet laittaa kiinni ja lukkoon.

    -ESP valo palaa, ei saa päälle tai pois päältä napista (saattaa liittyä tai ei ja vika poistuu kalibroinnilla)

    -Peruutusvalo ei toimi
    -Ovissa peilien säätö sekä ikkunan nostimet ei toimi, lukitus ja avaus nappi toimii.

    -Ajotietokoneen yläosa, jossa esim. ajon aikana näkyy radiokanava on pimeänä.

    TOIMII:
    -Jarruvalot toimii
    -Sisustan valot toimii (mittaristo, keskikonsolin valot, karttavalot, ovien alusvalot, jalkatilavalot yms.)
    -Hätävilkuista toimii kaikki vilkut
    -Parkit toimii
    -Ilmastointi toimii
    -Sulakeboksin sulakkeisiin tulee ja lähtee 12V

    Radion toiminnasta tuli mieleen, että mitenkäs näissä B7:ssa mahdetaan herätevirrat/ei jatkuvat/ei-ilman-avainta-toimivat sähköt jaotella jatkuvasta järjestelmästä? Rele/kytkin?

    Mainittakoon myös, että vakkari on jo ennen totaalista sähkökatkosta pätkinyt. Samoin myös vilkkujen naksutus ja merkkivalot ovat pätkineet.
    Viimeksi muokannut Russell; 7.10.2013, 18:11. Perustelu: Lisätieto

  • #2
    Varmaan ihan ensimmäiseksi olisi hyvä suorittaa diagnoosi/virheluku VCDS:llä tai vastaavasti Audi korjaamolla.

    Saattaa olla ihan vaan löysä maajohto (esim. laturista) tai sitten ei..vaikea sanoa.

    Comment


    • #3
      Onko jalkatilat kuivat?
      Käy läpi kaikki matot, jos on vuotanut vedet sisälle, niin voi aiheuttaa erinäisiä vikoja. Esim central convinience unit on kuskin penkin alla. Ohjaa mm. ovien toimintoja ja paljon muutakin.

      Latausjännitteen mittaus.
      Vikakoodien luku

      Radion toiminnasta tuli mieleen, että mitenkäs näissä B7:ssa mahdetaan herätevirrat/ei jatkuvat/ei-ilman-avainta-toimivat sähköt jaotella jatkuvasta järjestelmästä? Rele/kytkin?
      CAN-väylän kautta.

      Comment


      • #4
        Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-AXX.lbl
        Part No SW: 8E0 910 115 J HW: 8E0 907 115 C
        Component: 2.0l R4/4V TFSI

        2 Faults Found:
        049508 - No Communications with HVAC Control Module (J301)
        U0164 - 008 - - Intermittent
        Freeze Frame:
        Fault Status: 00101000
        Fault Priority: 0
        Fault Frequency: 35
        Mileage: 156628 km
        Time Indication: 0

        Freeze Frame:
        RPM: 1539 /min
        Load: 15.7 %
        Speed: 43.0 km/h
        Temperature: 91.0°C
        Temperature: 35.0°C
        Absolute Pres.: 1000.0 mbar
        Voltage: 13.716 V

        049412 - No Communication with Cruise Control Module
        U0104 - 008 - - Intermittent
        Freeze Frame:
        Fault Status: 00101000
        Fault Priority: 0
        Fault Frequency: 147
        Mileage: 156628 km
        Time Indication: 0

        Freeze Frame:
        RPM: 1696 /min
        Load: 38.4 %
        Speed: 46.0 km/h
        Temperature: 91.0°C
        Temperature: 35.0°C
        Absolute Pres.: 1000.0 mbar
        Voltage: 13.843 V



        -------------------------------------------------------------------------------
        Address 02: Auto Trans Labels: 09L-927-760.lbl
        Part No SW: 8E1 910 156 C HW: 09L 927 156 B
        Component: AG6 09L 2.0TFSI RdW 0010

        1 Fault Found:
        049682 - Steering Column Control Module
        U0212 - 000 - No Communications - Intermittent
        Freeze Frame:
        Fault Status: 00100000
        Fault Priority: 0
        Fault Frequency: 254
        Reset counter: 40
        Mileage: 156628 km
        Time Indication: 0

        Freeze Frame:
        RPM: 768 /min
        RPM: 768 /min
        RPM: 0 /min
        (no units): 30.0
        (no units): 25.0
        Temperature: 83.0°C
        T.B. Angle: 0.0°

        -------------------------------------------------------------------------------
        Address 16: Steering wheel Labels: 8E0-953-549.lbl
        Part No: 8E0 953 549 Q
        Component: Lenksáulenmodul 0601

        5 Faults Found:
        01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
        49-10 - No Communications - Intermittent
        01304 - Radio
        49-10 - No Communications - Intermittent
        01331 - Door Control Module; Driver Side (J386)
        49-10 - No Communications - Intermittent
        01332 - Door Control Module; Passenger Side (J387)
        49-10 - No Communications - Intermittent
        01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
        49-10 - No Communications - Intermittent

        -------------------------------------------------------------------------------
        Address 17: Instruments Labels: 8E0-920-9xx-8EC.lbl
        Part No SW: 8E0 920 901 E HW: 8E0 920 901 E
        Component: KOMBI+WFS 4 H12 0110

        Part No: 8E0 920 901 E
        Component: KOMBI+WFS 4 H12 0110

        No Faults Found
        or DTCs not supported by controller
        or a communication error occurred

        -------------------------------------------------------------------------------
        Address 46: Central Conv. Labels: 8E0-959-433-MIN.lbl
        Part No: 8E0 959 433 BS
        Component: Komfortgerát TA7 3332


        Subsystem 1 - Part No: 8E1959801H
        Component: Tõrsteuer.FS BRM 0406

        Subsystem 2 - Part No: 8E1959802B
        Component: Tõrsteuer.BF BRM 0205

        5 Faults Found:
        01331 - Door Control Module; Driver Side (J386)
        49-10 - No Communications - Intermittent
        01332 - Door Control Module; Passenger Side (J387)
        49-10 - No Communications - Intermittent
        01336 - Data Bus for Comfort System
        80-00 - Single-Wire Operation
        01331 - Door Control Module; Driver Side (J386)
        49-10 - No Communications - Intermittent
        01332 - Door Control Module; Passenger Side (J387)
        49-10 - No Communications - Intermittent


        -------------------------------------------------------------------------------
        Address 46: Central Conv. Labels: 8E0-959-433-MIN.lbl
        Part No: 8E0 959 433 BS
        Component: Komfortgerát TA7 3332
        Coding: 06992
        Shop #: WSC 26500
        VCID: 830F11D5910EB91

        Subsystem 1 - Part No: 8E1959801H
        Component: Tõrsteuer.FS BRM 0406

        Subsystem 2 - Part No: 8E1959802B
        Component: Tõrsteuer.BF BRM 0205

        No Faults Found
        or DTCs not supported by controller
        or a communication error occurred


        Tämmöstä pientä. Lattiat ei ole märät. Laturi latailee ok mielestäni, siinä reilu 14 volttia. Skema noista liittimistä ja johtonipuista saattaisi auttaa jonkun verran vian metsästyksessä?

        Comment


        • #5
          Minkälaisessa tilanteessa ongelmat alkoi. Onko autolle tehty jotain silloin?

          Can-väylä näyttäs ainakin olevan ainakin osittain pimeenä.
          Radiosta ilmastoinnista xenon rangesta ei näköjään luettu/pystynyt lukemaan koodeja?

          KAIKKI sulakkeet tarkistettu?

          Olikohan B7:ssa jo erillinen CAN-gateway.

          Comment


          • #6
            Onko vikakoodit nollattu välillä ja nämä semmosia jotka jäävät ns. päälle? Itsellä tuli mieleen, etteihän tähän ole asenneltu jotain rokkikonetta...?

            Comment


            • #7
              Auton vasen etulokari on jossain vaiheessa mällätty ja laitettu uusiksi. Autossa on minun omistuksessa aina ollut tuo pätkivä vakkari ja vilkut. Mittaristovalot ja keskikonsolin valaistus saattaa joskus välähtää.

              Tämä totaalinen pimentyminen tapahtui "yön aikana". Illalla auto toimi, kuten ennenkin, mutta aamulla viat olivat ilmentyneet.

              Olen asentanut LED-päiväajovalojen rinnalle vastukset, jotta vikailmoitukset palaneista polttimoista poistuisivat. Tämä ainakin asennuksen jälkeen on toiminut hyvin tähän asti.

              Poistin vikakoodeista ne blockit, joissa luki no faults found, mistään blockista ei tullut ilmoitusta ettei pystyisi lukemaan.

              Sisätilan sulakkeet myös ratin alta verhoilun takaa on tarkistettu. Moottoritilan boksin kannen avaaminen tuotti liikaa vastusta tällä kertaa, joten sinne jäi muutama sulake tarkistamatta.

              Sekin tuli tässä mieleen, että meneekö siellä vasemman etulokarin sisällä/päällä johtoja kuinka paljon?

              Comment


              • #8
                Käsittääkseni aina ollut tuo Audi Concertti paikoillaan.

                Comment


                • #9
                  Moottoritilan boksin kannen avaaminen tuotti liikaa vastusta tällä kertaa, joten sinne jäi muutama sulake tarkistamatta.
                  Kannattaa tarkistaa se ECU-kotelon sisältö. Siellä takana on yks ruuvi hankalassa paikassa, että saa kannen auki.

                  Jos ois mun auto, niin kaivaisin sen boksin sieltä kuskin penkin altakin. Se on sellasessa syvennyksessä, että voi kerätä vettä.

                  Comment


                    #10
                    >Olikohan B7:ssa jo erillinen CAN-gateway.


                    Eipä ole B7:ssa gatewayta erikseen sisältyy mittaristoon, kaikki konfiguraatiot/muutokset tehdään sinne.
                    Kuulostaa CAN-väylävialta, jota kannattaa tsekata tarkemmin.

                    Comment


                    • #11
                      Vika löytyi ohjauspyörän pääohjainmoduulista 8E0953549R, elikkä siitä mihin kaikki viikset yms. kiinnitetään. ESP-valo liittyi vikaan sittenkin, ESP ei löytänyt ohjauspyörän asennontunnistinta. Xenonien toiminta jäi hieman arvoitukseksi, kuten myös ovien sähköt.

                      Vanhat ongelmat vakkarin ja vilkkujen pätkimisen kanssa silti säilyivät. Vakkari saattaa maantienopeuksissa parista sadasta metristä kilometriin olla päällä ja sitten menettää yhteyden. VCDS:llä katsottu, että vakkarin viiksi toimii joka asennossa (ON/OFF/ACC/DEC/RESUME). Ohjauspylväästä muutenkin alkaa olla kaikki osat uusia. Airbagi taitaa olla ainut orkkis pala.

                      Vilkuissa pelkästään naksuttava ääni ja merkkivalot siis pätkivät "silloin tällöin". Itse vilkkupolttimot auton ulkopuolella eivät pätki vaikka ääni ja merkkivalot pätkisivätkin. Pätkimistä voisi kuvailla myös siten, että yhden naksauksen/merkkivalojen vilkautuksen sijaan, jää yksi tai kaksi ääntä/vilkautusta väliin. Sain käsityksen, että vilkun naksuttava ääni tehdäänkin erillisesti, mutta tuntuu silti hassulta, jos se vaikuttaisi myös vakkarin toimintaan. Toisaalta edellisen sähkövian jälkeen ei hirveästi tulisi sekään vaihtoehto yllätyksenä.

                      Jarrupolkimessa taitaa olla jonkun sortin anturi vakkarin katkaisulle, voisko se aiheuttaa moista pätkimistä?

                      Comment


                      • #12
                        Kaippa tähän voisi itse vastailla, jos jollekin sattuu yhtä hyvä tuuri :)

                        Erinäisille sähkölaitteiden pätkimisille ja toimimattomuuksille löytyi syy edellisen omistajan asentamasta vetokoukusta... Koukulle oli tuotu vain toinen CAN-väylän johdoista eli toinen silmukoista oli auki, jolloin koko auto toimi yhden silmukan varassa. Näin ollen kytketty silmukka ylikuormittui ja alkoi tiputella (randomisti?) laitteita pois päältä. Että näin.

                        Comment


                        • #13
                          Oho...

                          Comment

                          Working...
                          X