Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nitinää ja natinaa

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Nitinää ja natinaa

Aakutvosen kojelauta tuntuu elävän omaa elämäänsä. Jos tiessä vähänkään epätasaisuutta tai routakatkoja niin jokaisen tärähdyksen kohdalla kojelauta ilmoittaa olemassaolostaan. Kiusallisen äänen lähteitä mm. sivuikkunoiden huurteenpoistoräppänät, kojelaudan koristepaneelit, keskikonsoli ja sitten joku selittämätön paikka kojelaudan ja tuulilasin välissä. Onko jollakin muulla ollut C5 -koppasen kanssa samoja ongelmia?

Kyllä se kieltämättä ääniä pitää. En nyt tiedä jos mulla nitisee sieltä täältä ajossa mutta jostain kojelaudan suunnalta tulee rosoisella pinnalla tasainen resonanssi tietyssä nopeudessa (vai liittyiskö kierroslukuun?).

Sen kyllä huomaa kun laittaa kylmänä auton käymään, niin lämmetessään napsahtelee sieltä täältä. Samaa se kyllä tekee kun seisoo paikallaan ja odottelee jota kuta saapuvaksi, vaikka olisi lämminkin. Ilmeisesti se ajossakin napsii mutta on toistaiseksi niin vaimeaa, ettei kuulu mun korvaan vielä.

Comment

Kyllä sitä natinaa ja pauketta kuuluu täälläkinpäin, vaikka auto nyt ei sama olekkaan.
      Itselläni kuuluu tuuli- ja takalasin suunnalta ikävän kuuloista pauketta, kun ajaa monttuihin/töyssyihin.
      Olen paikallistanut "vian" lasien reunoihin, jonne on kertynyt pakkasten noustessa ja laskiessa jäätä.Se ilmeisesti siellä välissä "paukuttelee", kun ei elä yhtä paljon kuin lasien reunat ja tiivistepinnat....

Comment

Onko tähän löytynyt ratkaisuja, itsellä sama ongelma kojelaudan kanssa. Töyssyissä ja epätasaisella tiellä jatkuva kitinä/nitinä/natina kojelaudassa, vaikuttaisi että lokaatio olisi jossain lähempänä tuulilasia. Jos ei muuta, niin pitää kohta etsiä mikillä noita lokaatioita ja sitten kokeilla vaikka silaria.

Comment

Working...
        X