Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodien tulkinta vs vika!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vikakoodien tulkinta vs vika!

    Eli auton putkea iloisesti hitsailin, tulin auton alta pois ja kattelin et katos perkele, jäi akun napa kiinni(?!) no irrottelin sen siinä ja sitten tein putken loppuun, ja autoa käyntiin... Kappas! alaväännöt täysin hukassa ja ahtoja ei tunnu nostavan millään! no läppäriä kiinni autoon ja vikakoodia tuli:

    01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
    29-00 - Short to Ground
    01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
    29-00 - Short to Ground
    16486 - Mass Air Flow Sensor (G70)
    P0102 - 35-00 - Signal too Low
    16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
    P0134 - 35-00 - No Activity
    16519 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1; Heating Circuit
    P0135 - 35-00 - Malfunction

    No noita selailtua sähkökaaviota eteen ja sieltä näkyykin että kaikki on saman sulakkeen takana --> http://i1230.photobucket.com/albums/...4F1ABECB38.jpg
    mutta sulake onkin ehjä! onko mahdollista että noi kaikki osat ois rikki mennyt, moottorinohjauksen piirilevy ainakin NÄYTTI ehjältä(ei palojälkiä, mitä luulis ilmestyvän?) mitäs seuraavaks kannattais lähtee tekemään?
    Pullakahvit sille joka vian selvittää!

    Nyt sulaketta uusiks kattelin ja se oli pamahtanut. Laitoin uuden, joka pamahti käytännössä heti uudestaan. Oikosulun metsästystä siis seuraavaksi. ÄLKÄÄ HITSATSKO AKKUKAAPELI KIINNI!
    Viimeksi muokannut NiKiii; 6.10.2013, 19:29.

    #2
    Ihan vain villinä veikkauksena perustuen siihen, että putkea ropailtu, niin olisikohan lambdan johto ottanut itseensä? Siis ihan mekaanisesti hiertynyt oikariin.

    Comment


      #3
      ainakin NÄYTTI ehjältä(ei palojälkiä, mitä luulis ilmestyvän?)
      Niinhän sitä luulis, mutta todellisuus on jo4tain ihan muuta.

      ESD ja suurjännitteiset piikit, joita hitsauksessakin syntyy räiskyvät läpi mikropiirien pienistä eristeväleistä, jotka on mikrometriluokkaa. Joudut elektronimikroskoopilla etsimään jos meinaat niitä nähdä.

      Ei kannata kuitenkaan vielä heittää toivoa ja lähteä sitä ECUa vaihtamaan. Ota kaikki noi anturit ja venttiilit irti ja yks kerrallaan laitat kiinni ja katot mikä polttaa sulakkeen.

      Comment


        #4
        Huomenna alan selvitteleen että mikä siellä oikariin ottaa.. palailen täällä sitten :)

        Sulakettahan se siellä paukutteli sittenkin! vika selvis lambdasta, joka sulaketta poltti, uutta lambdaa ja piuhaa kiinni.. Maffista koodia. No uutta maffia sitten samalla! no, joka kerta oppii jotain uutta, jos ei muuten niin kantapään kautta!(tiedossa siis oli, että hitsatessa akku kaapelia irti, se vaan unothu :D)
        Viimeksi muokannut NiKiii; 11.10.2013, 22:13.

        Comment

        Working...
        X