Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kuljettajan oven lukko

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kuljettajan oven lukko

    Tänään aamuseltaan menin autoon ja otin hälytyksen ja keskuslukituksen pois kauko-ohjauksella.
    Kaikki muut ovet aukesivat, mutta kuljettajan lukko jäi kiinni. Kaikissa 4:ssä se lukitustappi ovessa nousi ja kolmesta ovesta sisään pääsee, muttei siitä tärkeimmästä, eli kuljettajan ovesta. Se ei aukea kahvasta ei sisältä, eikä ulkoa. Myöskään sillä ei minkäänlaista vaikutusta vaikka avaimella lukkopesän kautta ovea yrittää avata. Osaisikohan kukaan kertoa mistä päästä ongelmaa voisi alkaa korjailemaan.

    #2
    Olisiko vivusto (yhdystanko) irti sieltä oven lukon päästä. Mulla kävi kerran juurikin noin edellisessä C4-koppaisessa, kun pakkasella oli vivusto jotenkin jäätynyt "lukossa-asentoon" Outoa jos ei ulkokaffastakaan aukea (?)

    Siis kun se tanko-vivusto-hässäkkä on kuin yhtä puuta (jäässä), niin lukitusta avattaessa jotenkin se tangon pää luiskahtaa irti lukossa olevasta vastakappaleesta. Ei ollu muuten paha korjattava, mutta koko ovenhan siinä joutuu purkamaan. Eli mitään ei ollu varsinaisesti rikki...irti vaan.

    No samalla tuli herkisteltyä, putsattua ja rasvattua koko sydeemi, joten nyt pitäisi toimia kuin uusi.

    Jotenkin tuntuu, että tossa nykyisessä keksinnössä on vähän samaa vikaa, ainakin repsikan ovessa...ei millään jaksaisi ainakaan nyt talvella alkaa räpläämään.

    Comment


    • #3
      Sama kävi itsellänikin mielessä. Siis että vivusto olisi pompannut pois paikaltaan. Kyseeseen tuleekin, kuinka sen vivun saa takaisin paikalleen? Siis kun ovea ei saa auki ei sisältä, eikä ulkoa kahvasta vetämällä. Voinee olla kohtuu hankalaa purkaa verhoilu oven ollessa kiinni.

      Comment


      • #4
        Siinähän sitä on pähkinää purtavaksi... Saisko siitä nupista millään apuvälineellä kiinni? Eipä nyt muista miten syvälle tuo nuppi menee verhoilun sisään ja saako sitä yleensä millään nostettua vaikka olisi kunnossakin?

        Heh, ensin meinasin vastata että aukaise lukitus sisältä keskuslukituksen napista... ;) Vähän sama kuin sähkökatkon aikana meinaa alkaa keittämään kahvia kahvinkeittimellä...

        Comment


          #5
          Eikä plussan puolella olevasta lämpötilasta liene haittaa, jos sattuu jollain tapaa liittymään vivuston jäätymiseen. Lämmin halli/talli tai sitten fööni/kuumailmapuhallin...

          Jos oikein ymmärsin tuosta nakte:n kuvasta, voipi olla tosiaan tuo nuppi ainoa vaihtoehto avaamiseen, tuurilla.

          [edit] typo

          Comment


          • #6
            Rouvalla oli kolmosgolffi, josta tykkäsi kartturin puolen lukko jäädä avautumatta. Ovipeltiä piti lämmittää puhaltimella reilun aikaa, että jää suli vivustoista. Sitten vasta pääsi ropaamaan.

            Comment


            • #7
              Omastani jäätyi viimetalvena alipaineputki ja silloin nuppi ei noussut sisältä eikä ulkoa.
              Jos kahvat eivät "lyö tyhjää", niin uskoisin vian olevan keskuslukituksessa. Jos moottori niin se jäätynyt ja jos alipaine niin putki tai mäntä. Jos lämmitys mahdollisuudet rajalliset, niin siskon lukot sulatteli ystävällinen tiekarhukuski pakokaasulla ja putkenpätkällä ja oli kuulemma tehokas lämmitys. :-)

              Comment


              • #8
                Menee ^ tiekarhukuskin "avun" jälkeen melkein Wunderbaum:n ostoksi, kokemusta pakokaasuletkulla pelaamisesta Volvo kuorma-autoista. Paraskokemus on se kun joku vuosi sitte oli talvella juhlien jälkeisenä aamuna vajaa -30 ja 740:ssä dsl-öljyt sisällä (vaihtui muuten synteettisiin,yllättäen). Ei oikein lähteny kone kiertämään ympäri, eiku auto hinaukseen ja terminaalille. Sähköjohto kiinni ja pakokaasuletku konepellin sisälle, ->baariin kahville odottamaan. Kyllä se siitä sitte lähti.

                Comment


                • #9
                  Ja oire korjattu. Oli sitten se vipu tosiaan luiskahtanut pois paikoiltaan. Hetken aikaa meni Porhon korjaajallakin miettiessä miten sen oven auki saa, mutta nyt toimii ongelmitta.

                  Comment


                  • #10
                    Kerrohan nyt, että miten se huoltomies lopulta sai oven auki?

                    Comment

                    Working...
                    X