Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä on kaukosäätimen oikea paristo?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Mikä on kaukosäätimen oikea paristo?

Aloin ihmettelemään mikä on oikea paristo näissä vuosituhannen molemmin puolin VAG kulkimissa käytetyssä avaimissa. Useampia tuollaisia kulkimia on ollut ja minun mielestä kaikissa on ollut aiemmin 2kpl CR2016 paristoja sarjassa. Profiilin kulkimeen ajattelin vaihtaa paristot kun kaukosäädin on alkanut temppuilemaan, sieltä löytyikin yllätyksenä CR2032 paristo.

Olen pitkään ihmetellyt kun kaukosäätimen kantomatka on ollut todella huono. Eli pitäisiköhän tuossakin olla 2kpl noita CR2016 paristoja? Vastoin normaaleja toimintatapoja piti oikein kaivaa käyttöohjekirja esille ja katsoa asiaa sieltä. Pariston tyyppiä ei siellä ollut mainittu muuta kuin käskettiin korvata paristot uudella samanlaisella. Eli paristot monikossa mikä viittaisi kahteen paristoon.
    Viimeksi muokannut mivari; 4.10.2013, 23:33.

Kai joku noita pattereita on vaihdellut. Mitä pattereita muilla on ollut kaukosäätimissä?

Comment

Niitä on olemassa monen monta eri versiota. Mun 98 mallin avaimenperässä mikä nyt on tässä pöydällä sopivasti, on selkeästi patterikannessa kahden pariston kuva, CR1620 mallia. Sitten 96 A4 oli neljällä paristolla, yms...

Comment

D3 A8:ssa on CR2032.

Comment

Jos jostain auton ohjekirjasta löytyisi tieto? Kuitenkin tuo ero on puolet suuremmassa jännitteessä. Noissa A4 B8:n avaimissa oli yksi paristo.

Comment

Noissa nappiparistoissa ei ole aina väliä onko tyyppi täysin oikea , jos se vain sopii paikalleen ja saa kontaktin.
            Omassa tuo CR1620
            Sanottakoon , että usein esim. paristo LR44 kannattaa vaihtaa SR44:ään , jolla on huomattavasti parempi kestoaika.
            Tuossa vertailutaulukko , siellä sivut 18... http://www.ideavirta.fi/aineistot_as...011%202012.pdf

Comment

Tuo CR 2032 on 3V lithium paristo ja samoin kuin CR2016 mutta se on vaan puolet ohuempi. Eli noita CR2016 paristoja menee 2kpl yhden CR2032 tilalle mutta silloin jännite on 6v.

-98 mallin Passatissa oli samanlaisessa kaukosäätimessä 2kpl CR2016 eli siksi tuota jäin ihmettelemään. Tuosta A6:sen manuaalista asiaa luin ja siellä käskettiin korvaamaan paristot uusilla samanlaisilla mutta tyyppiä ei siellä ollut sanottu.

Comment

-98 mallin Passatissa oli samanlaisessa kaukosäätimessä 2kpl CR2016
                Samoin -00 A kutosessa

Comment

No en mä sitten ihan metsässä ole ollut jos muillakin on noita CR2016 paristoja ollut säätimissä. Selviäisiköhän tuo avaimen varaosanumeron perusteella eli itselläni se on 4D0 837 231 K.

Jos jollakin on saman numeroinen kaukosäädin niin olisi enemmän kuin 100 jänistä jos kurkkaisi millaiset patterit sieltä löytyy.

Comment

Kyllä mulla ainakin lukee kakessa millainen patteri sinne kuuluu.

Comment

Onko sulla Hartsi samanlainen säädin? Mulla ei ainakaan tuossa kyseisessä säätimessä lue mitään patterin tyypistä. Ainoastaa + on merkitty kuoreen mutta ei tyyppiä.

Comment

Näköjään onkin eri kake (4E0837220).Mutta lukee kuitenkin patterilokeron kannessa 1x 2032

Comment

Itse ainakin avasin mielenkiinnosta oman kaukosäätimen ja sisällä oli 2x1620. Auto siis -00 A4. Parani kantomatka huomattavasti kun samalla nuo vaihdoin uusiin!

Comment

Samoin -00 A kutosessa
                            ja säädin 4D0837231A

Comment

Luin ensin tämän threadin ja sitten lähdin paristokauppaan. Vaimo oli auton kanssa pulassa toisella puolella kaupunkia: lukkopesä jäässä ja kake mykkänä.

Eipä tullut vaimolta kehuja... Meidän -00 A kutosen kakessa 4D0837231A ei todellakaan ollut noita Jarkon mainostamia CR2016 paristoja. Ostin myös varmuuden välttämiseksi CR2032, jotka Motonet mainitsi vaihtoehtona, mutta nekin olivat vääriä.
                              Click image for larger version  Name:	040220205906.jpg Views:	639 Size:	265,6 Kt ID:	1876294
                              Pitää lähteä uudestaan kauppaan ja ostaa 2 kpl CR1620 paristoja. Sama CR1620 sopii myös meidän 2002 vuosimallin Allroadiin. EDIT: CR1620 Sopii myös meidän 2002 vuosimallin C5 Avantiin.

Asiaa sivuava kysymys: Mistä kannattaa ostaa kaukoavaimeen uudet kuoret? Vanhoista lohkesi pakkasessa lukkokynsi. EDIT: Tästä seuraavastakin lohkesi lukkokynsi.
                              Viimeksi muokannut pta; 10.12.2020, 00:48.

Comment

Working...
                              X