Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 sedan 2.6 -95 ei starttaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 sedan 2.6 -95 ei starttaa

    eli audi a6 teki sitä että ei startannut heti vaan avainta sai rynkyttää. Nyt myöhemmin ei edes starttaa ollenkaan. Bensapumppu pitää äänen mutta mitään ei tapahdu kun yrittää startata. Apuja??

  • #2
    Virtalukonpohjalta vaikuttaa.

    Comment


    • #3
      Saiskohan sieltä startin johtoja irti jotenkin että saisi nappulan sinne? Mistä virtalukon johtoihin pääsee kösiksi? Vai kannattaako vaihtaa koko lukko?

      Comment


      • #4
        Mun käsittääkseni tuo pohjan vaihtaminen ei oo kummempi homma. Saa myös tarvikkeena jos alkuperäsen hinta hirvittää. Pohja taitaa jo näkyä ku otat sen kuskin jalkatilan hyllyn pois.

        e: Varmaan hyvin tämän näkönen. Tuo kuva on ilmeisesti otettu mittaristo irrotettuna. Eli tuo musta liitin vetämällä irti ja sit tuo vaaleempi "välipala" irti noista merkityistä ruuveista.
        Viimeksi muokannut horch; 1.10.2013, 19:29.

        Comment


        • #5
          virtalukko siis muutenkin todella outo, kun ennen starttasi niin sai palauttaa avainta hiukan että ilmastointi yms menivät päälle. Eli tuskin siis startin solenoidi vai?
          ja moottorin vierestä kuuluu starttimoottorin pieni napsahdus tms
          Viimeksi muokannut kalleppi3; 1.10.2013, 19:54.

          Comment


          • #6
            Yhä vain vahvistaa tuota että virtalukonpohjas on vika.

            Comment


            • #7
              selvä, 15e pohja, alkperästä ei saatavilla edes. Joku äijä selitti että siellä on jotkin turvapultit tms mitkä menevät "päälle" kun irroittaa sen pohjan. pitääkö paikkansa?

              Comment


              • #8
                No tuollasesta en kyllä oo kuullu koskaa. Ehkä jossain automalleis mut en kyllä Audin kohdalla oo kuullu.

                Alkuperänen pohja 4A0 905 849B

                58,5€. On saatavilla.

                Huom. Etkan mukaan automaatin ja manuaalin pohjilla on jotain eroa koska eri numerot. Tarvikeosa ei välttämättä huomioi tätä.
                Viimeksi muokannut horch; 1.10.2013, 21:07.

                Comment


                • #9
                  selvä homma.

                  Comment


                  • #10
                    Aijaa. Mullahan on tosiaan automaatti, noh pitää katsoa sopiiko tarvikepohja, kaverin firman kautta kun tilasin sen rek numeron perusteella.

                    Comment


                    • #11
                      Nyt on kyllä ihmejuttu. lähti käymään nyt illalla! Vissiin on siis virtalukonpohja rikki. Noh vaihtoon se. no kaksi kertaa käyntiin ja taas ei lähde. noh vaihtoon pohja ja toivotaan että toimii.
                      Viimeksi muokannut kalleppi3; 1.10.2013, 22:19.

                      Comment


                      • #12
                        Kyllä oireet on just oikeet :)

                        Comment


                        • #13
                          Mahtaakohan olla merkitystä että tuntuu että kylmänä lähtee käymään. kun kone lämpeää niin tuntuu että sitten ei enää toimisi?
                          E: meinaan aamulla lähti käymään ja sitten ajelun jälkeen ei edes lupaa.
                          Viimeksi muokannut kalleppi3; 2.10.2013, 19:39.

                          Comment


                          • #14
                            Apuja?

                            Comment


                            • #15
                              Lisäilläänpä taas: Virtalukon pohja vaihdettu. Nastat ja numerot olivat samat kun vertailin pohjia. Ja kun akulta mittasin jännitettä niin ei muuttunut yhtään startatessa. Ja pohja pitäisi olla kunnolla kiinni koska kaikki sähkölaitteet toimivat. Missä vika?? Ja kun kääntää avainta starttaukseen niin joku rele napsahtaa, aina. eli siis startti sökönä tai ei tule virtaa sinne?
                              Viimeksi muokannut kalleppi3; 3.10.2013, 17:29.

                              Comment


                              • #16
                                Kellään tietoa mistä saisi audiin virtalukkoja? uusia tai käytettyjä, mieluusti käytettynä ja halvalla? automaattiin.

                                Comment


                                  #17
                                  Vaihoitko tarvike virtalukonpohjan, vai alkuperäsen?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tarvikkeen. Mutta kun käänsi meisselillä niin lähti käymään. Virtalukossa itsessään on yks tappi poikki sieltä pohjasta. Startin hiilet oli kanssa loppu mutta virtalukon syy ettei startannut.

                                    Jos kellään on virtalukkoa myynnissä niin YV:tä tulemaan.
                                    Viimeksi muokannut kalleppi3; 11.10.2013, 16:53.

                                    Comment


                                      #19
                                      audi c4 s4 jatkaa starttaamista

                                      Tämä viestiketju taitaa olla lähinnä minun ongelmaa. Elikkä potilaana on profiilin C4 v8 urssi ja apua tarvittaisiin. Tänään teki mielenkiintoiset temput kun starttasin auton, lähti käyntiin normaalisti mutta starttimoottori jäi pyörimään kunnon rohinan kanssa. Samantien sammutin avaimesta kun kuulin epänormaalia ääntä, mutta startti jäi vielä yrittämään autoa käyntiin vaikka avaimenkin nykäsin pois virtalukosta. Lopetti kuitenkin noin 10 sek päästä.
                                      Sitten sulakkeet syynin, olivat ok. Tämän jälkeen ihmettelin virtakaapeleita takapenkin alta ja näyttikin että +napa oli joskus ottanut kontaktia penkin rautoihin ja hapettumaakin oli. No, ne putsailin ja latasin akun.
                                      Uutta yritystä kehiin ja eipä enää starttaakaan, kuuluu vain releen rapsuntaa vaikka monta kertaa yrittää ja ronklaa avainta eestaas. Sitten otin ratin alta suojamuovin pois ja katselin releitä, ja ennen kuin koskin mihinkään, niin ajattelin taas kokeilla startata. Ja lähti käyntiin normaalisti! Annoin käydä pari minuuttia ja sammutin. Uudella starttauksella lähti käyntiin, mutta taas jäi startti päälle ja sammui vasta kun otin akkukengän pois.
                                      Elikkä olisiko niinkin helppo juttu, että vika johtuisi virtalukon pohjasta? Helppo tietenkin kokeilla kun käy hakemassa mätänetistä uuden pohjan. Tuleeko muilla muita korjausvinkkejä mieleen?

                                      Comment


                                        #20
                                        Jos lopetti itsestään 10 s:n päästä niin voisin epäillä ennemmin startin solenoidia kuin virtalukon pohjaa. Tuonhan voit testata niin, että mittaat jännitettä startin solenoidin johdosta virtalukon pohjasta, kun starttaat. Jos jännite katoaa ja startti jää silti päälle, niin vika on startissa.

                                        Comment


                                          #21
                                          Vaihdoin virtalukon pohjan niin ainakin tämän päivän on pelannu hyvin. Vanha orkkis pohja oli haljennut niin eiköhän se vika ollut siinä. Samalla oli nätti vaihtaa polttimoita mittaristoon. Startin vaihto olisi ollut varmaan aika veemäistä tähän, kun on tuo a8:n kone sovellettu keulille.

                                          Comment


                                            #22
                                            Ja eipä se korjaantunutkaan. Jäi pariksi minuutiksi tänään starttaamaan kotipihaan, ennen kuin sain akunkengän irti. Elikkä seuraavaksi repimään starttia irti ja uutta tilalle. Saapahan öljyt vaihdettua samalla, prkl.

                                            Comment


                                              #23
                                              Hae valmiiksi niitä mutkalle väännettyjä lenkkiavaimia jotka on siihen hommaan tarkoitettu. Säästää aikaa sitten vallan paljon, onnistuu se tavallisillakin mutta menee aikasta lailla nypläämiseksi.

                                              Comment


                                                #24
                                                Juu nuo löytyykin valmiina, empä vaan koskaan ole muistanu käyttää. Viime kesänä käytin tuon öljynlauhdutin mötikän irti kaksi kertaa niin puolet hommasta onkin tuttua juttua. Eikä ollut pihalla ajoramppien kanssa mitenkään mukavaa hommaa, pitää tämä päivä vielä kerätä motivaatiota. Bonuksena nyt vielä että on rapakelit pihassa:)

                                                Comment

                                                Working...
                                                X