Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Webasto ja RS5.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Webasto ja RS5.

    Tuollainen nyt ajossa ja ilmat kylmenee.
    Webasto taitaa mahtua, kuka laittais pääkaupunkiseudulla?
    Tehdastakuu vielä pitkälle, joten onko merkitystä?

  • #3
    Saako noihin RS5:iin tehdasasenteisina seisontalämmitystä? Sen jos saisi jälkiasennettua, niin olisi ideaali. On nimittäin kiva, kun sitä saa ajasteltua sieltä MMI:n valikosta suoraan. Ainakin B8 S4:ssä se tehdasasenteinen on Eberspächer. Kysäise vaikka Uudenmaan autovarusteesta, siellä osasivat ainakin tuollaista tehdasasenteista koodata lämmittämään myös moottorin ja ovat ilmeisesti muutenkin noihin syventyneet.

    Comment


    • #4
      http://www.embelin.fi/index.php?page=remuc-2

      https://itunes.apple.com/fi/app/ther...463705001?mt=8

      http://proheatproducts.com/index.php...e=products_all

      http://www.defa.com/fi/automotive/wa...tery_chargers/

      Omassa autossa on GSM käynnisteinen webasto, (scirocco 2.0 tsi).
      Loistava kapine, ei ole riippuvainen siitä yltääkö kaukokäynnistin, varsinkin kun auto säilytetään maanalaisessa tilassa jonne kaukokäynnistin ei kantaisi.
      Samaten kun autolla ei ajella säännöllisesti niin ajotietokoneen sovellukset tai vast. ovat toimimattomia minun tapauksesa, auto voi olla parikin viikkoa ettei tule metriäkään ajoa.
      Saa myös tekstiviestillä ohjattua webastoa, mutta aiheuttaa kuluja, soittamisesta ei ole aiheutunut kuluja, varsinkin kun "auton sim" on kk maksuton. Autoon soittaessa hälyttää kaski kertaa ja auto katkaise linja ja käynnistää webaston.
      Webasto lämmittä ennalta määrätyn ajan. Jonka jälkeen sammuttaa itsensä ajan umpeuduttua tai kun autolle päästäessä sammutan sen napista joka huomaamattomassa paikassa, samasta napista saa autossa ollessa sen esim päälle jos poikkean nopealla kauppareissulla niin on auto lämmin ja ikkuna kuivat..

      Uskoisin että ammattitaitoinen asentaja pystyy asentamaan Räsä 5:n polttoainekäyttöisen lämmittimen, mutta helppoa se ei varmastikaan tule olemaan.
      Palkitsee kyllä varmasti lopulta kun on auto ja ennenkaikkea kallis moottori on lähellä käyntilämpotilaansa ennen kun on mäntä heilahtanut milliäkään paikasta riippumatta. (Kylmäkäynnistettäessä moni varmaan miettii koneen kestoa ja säälii sitä mutta tilanne voi muuttua kun ensinmäisissä valoissa E90 korinen pärisee takaluukun takana..)

      Varmistaaksesi että auto lähtee myös lämpimänä käynytiin niin homma kiinteä akkulaturi jota voit käyttää kun saat autosi tolppapaikalle tai aina välillä latat akun, se kun voi yllättäen kovilla pakkasilla halvaantua jos on paljon pätkäajoa.

      Jos haluaisi hifistellä, ja saa auton tolppapaikalle säännöllisesti, laittaisin myös säteilylämmitimen öljypohjaan jolloin saa myös ison öljytilavuuden plussan puolelle ja jos ei kolikoista kiinni niin miksei myös kalliiseen DSG laatikon kylkeen.. miksei niitäkin öljyjä voisi lämmittää kun kaikki tietää kuinka arvokas sekin keksintö on ja kauako kestää että se on ns toiminta lämpöinen..

      Opiskeluaikoina Oy Shell Ab ilmoitti, "moottoriöljyn pitää olla yli 83 asteista jotta moottoriöljy toimii kuten on suunniteltu, ja jotta öljyssä oleva kosteus poistuis, on moottoria käytettävä tuossa lämpötilassa vähintään 30min yhtäjaksoisesti.. monellako on oikeesti ajot niin pitkiä jotta kosteus poistuis, no seuraksia on luettavissa möhjänä ties missä moottorin osissa..
      Omassa moottorissani ennakoin sen lämmittämällä kone lähelle käyntilämpotilaa aina ennen käynnistystä, öljyt + suodatin vaihtuu kerran vuodessa tai vähintään 10 tkm välein.
      Viimeksi muokannut palomies; 30.9.2013, 12:58. Perustelu: Aakkosten sekamelskaa selkeämmäksi..

      Comment

      Working...
      X