Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Aloittelijan A8-kysymyksiä (mm. vag-com)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Kävin äsken nappaamassa etujarrupaloilta koko anturit pois käytöstä. Niissä oli jotain kutistesukkajuotoskököstyksiä jo valmiina, joten nappasin pidemmän matkaa piuhaa pois ja kolvasin oikosulkuun jättäen kuskin puolella konetilan puolella juotoksen ja pelkääjän puolella . Tuota keltaista (o) -symbolia tosin tuli sen verran harvemmin ajossa, että vaikea vielä sanoa mitään.

    Jarruvalot kyllä toimivat, joten odotellaan nyt sitten esiintyykö teksti ajossa vielä ja vaihdetaan poltinta, jos näyttää. En lähde "kulunutta" lankaa randomila nyt etukäteen vaihtelemaan.

    Irroitin kaikki ABS-anturit ja tutkin kehät. Paljon siellä oli sotkua niin antureissa kuin kehissäkin, mutta kaikki näyttivät ehjille. Paineilmaa ja Brakleenia vuorotellen, niin johan siistiytyivät. Toisen takarenkaan ABS oli varsin tiukassa ja hieman vasarallakin naputtelin irroituksen apuna. En tiedä, oliko ongelma juurikin tässä renkaassa, kun olin näkevinäni, että anturi nytkähti vähän sisään.

    Eli ongelma siis näyttäisi muutaman kilometrin ja noin kymmenen ongelmia aikaisemmin aiheuttaneen jarrutuksen jälkeisellä otannalla selvinneen.

    Jatkokysymys vielä tähän. Miten olette tuon anturin etäisyyden testanneet? Itse pistin niin syvälle kuin käsin painamalla ja hellästi pikkuvasaralla naputtelemalla meni, eikä tuolta ainakaan ylimääräistä kuulunut, että olisi kehään ottanut kiinni.

    Kiitoksia siis tähän astisista avuista.. Vielä siitä mieluisa tulee (paitsi ei ehkä tuon cruisen osalta).

    Tuohon laatikkoon ja otsikossa pysyen Vag-Comiin liittyen saa vielä mun ymmärrystä ja tietoa koittaa kartuttaa :)

    Comment


    • #32
      Brake light switch herjan kuuluu tulla laatikon ohjaimeen aina kun laittaa virrat päälle, poistuu kun painaa jarrua.

      Comment


      • #33
        Laitan aina virrat päälle jarru pohjassa. Ja tuntuisi sinällään oudolle, jos mitään oikeaa vikaa ei olisi, että Vag-Comillakin tuo vika näkyisi ja vielä sillä hetkellä päällä olevana (jarrua oli painettu ennen vikojen lukua). Anyway, täytyy ajella hetki ja lukea jonkin ajan päästä, mitkä viat uusii ja unohtaa, jos joku ei enää ilmesty.
        Viimeksi muokannut okkim; 25.9.2013, 07:51. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

        Comment


        • #34
          Tarkoitin siis vaihteiston ohjaimen vikamuistin luentaa. Mittaristossa eri temput.
          Eli ko. ohjain tarvitsee tiedon jarrupolkimen kytkimen toimivuudesta aina virtojen päälle laiton jälkeen.
          Eli virrat päälle ilman jarrua, polkimen painallus, tämän jälkeen ohjaimeen yhteys niin ei vikakoodia pitäisi näkyä.
          tai
          Virrat päälle jarrun kanssa, poljin ylös-alas-ylös, sitten vasta ohjaimeen yhteys, niin ei vikakoodia pitäisi näkyä.
          Viimeksi muokannut okkim; 25.9.2013, 07:51. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

          Comment


            #35
            Kyl se noin mullakin juuri toimii ja on aina pelannut. Eli vaatii kosketintiedon vaihtumisen 0-1-0 tai 1-0-1 että brems licht sammuu. Joku turvallisuuden takia tehty juttu ?

            edit. mulla on siis manuaaliversio ja siinäkin toimii noin, sama juttu käynnistääkö ilman jarrun painamista vai painamalla jarrua, vaatii silti tuon kosketintilan vaihdon että valo sammuu niin en usko että on vika.

            Comment


            • #36
              Tänään luettu vikakoodit, eikä parin sadan km jälkeen ainakaan noita aiemmin mainittuja koodeja ollut ilmestynyt. Läppärikin hankittu talliin, että voi noita lukemisia itse tehdä, kunhan kaapeli löytyy. Laatikko muutettiin sport-asentoon, mutta näillä ajoilla ei osaa vielä sanoa muuttuiko mikään.

              Jatkokysymyksiä:
              - Onko tuo OBD:n versio 2 tuossa A8:ssa (-95)?
              - Onko kenelläkään kokemusta netissä myytävistä BT-kikkareista?
              - Onko kenelläkään kokemusta Androidin OBD-softista?
              https://play.google.com/store/search?q=obd&c=apps&hl=en
              - Toimiiko Vag-Com -softa jollain BT-palikalla?

              Comment


              • #37
                OBD2-palikka tilattu ja kaapeli ja BT-palikka. Kerron kokemuksia, kun on kerrottavaa. Noista Androidin tuotteista saa kertoa, jos jollain on kokemuksia, niin säästäisi valinnanvaikeudelta :)

                Comment


                • #38
                  Hanki vaan suosiolla VCDS.

                  Comment


                  • #39
                    Onko tuossa -95:ssä jotenkin rajoitetummin noita moduleja ohjelmoitavana kuin tuoreemmissa? Laitoin skannaamaan löytyneitä moduleita läpi ja ennen läppärin akun hyytymistä ehti löytää: 01: Engine, 02: Auto Trans, 03: ABS Brakes, 08: Auto HVAC, 15: Airbags, 17: Instruments. Eli mm. keskuslukon modulin ja Cent. Elect. -modulia tuo (VAG-COM 409.1) ei löydä.

                    Ajattelin, että olisin saanut ajovaloautomatiikan päälle, ettei tarvitsisi viiksestä laittaa valoja (kun ne vielä tulen päälle kuitenkin unohtamaan ja ei tunnu antavan mitään äänimerkkiäkään, jos unohtuu).

                    Toiseksi olisin halunnut vaientaa tuon horn-äänen, kun auton lukitsee.

                    Oli sitten vastassa (ennen minkään kaapelin kytkemistä) vielä uusi vika, eikä kumpikaan auton kaukosäätimistä enää reagoi (molemmissa paristoissa virtaa ja molemmat hyytyivät samaan aikaan). Onko ideaa tuon selvittämiseen? Yleismittari ja sähkötuntemusta löytyy.

                    Comment


                      #40
                      -95 on aika vanha jo diagnostiikan näkökulmasta.
                      Keskuslukko pitäisi löytyä, mutta central electrics modulia siinä ei ole.

                      Koodaamalla et saa valoautomatiikkaa tuonikäisessä. Ihan perinteiset kytkimet ja releet käytössä.

                      Comment


                        #41
                        Kaket voi joutua opettamaan uudestaan, jos on kauankin ollut patterit tyhjänä. Oliko se jotenkin niin, että toisella avaimella virrat päälle ja toisella sitten mennään sulkemaan avaamaan ja sulkemaan fyysisesti kuskin ovi. Jotenkin noin, ohjeet pitäis löytyä Audipages.com:sta.

                        Ajovaloautomatiikkaa en muista tuossa vielä olleen.

                        Comment


                        • #42
                          Saakohan automaattiset valot ohjelmoitua 2000vuoden s8 ?

                          Comment


                          • #43
                            Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                            Kaket voi joutua opettamaan uudestaan, jos on kauankin ollut patterit tyhjänä. Oliko se jotenkin niin, että toisella avaimella virrat päälle ja toisella sitten mennään sulkemaan avaamaan ja sulkemaan fyysisesti kuskin ovi. Jotenkin noin, ohjeet pitäis löytyä Audipages.com:sta.

                            Ajovaloautomatiikkaa en muista tuossa vielä olleen.
                            Molemmat kaket olivat toimivia aikaisemmin ja toiseen oli vasta vaihdettu paristo. Tuolloin myös ohjelmoin jonkin netin ohjeen mukaan, mutten enää samaa ohjetta löytänyt. Kuitenkin tuo ohjelmointi meni muistaakseni jotenkin niin, että virrat autoon ja toisella avaimella sitten ulkopuolelta painelemaan IR-lähetintä vastaanotinta kohden. Koitin painaa pitkään sekä lyhyesti useamman kerran, muttei onnistunut kummallakaan avaimella. Onnittelin itseäni vielä tuolloin, että onneksi oli molemmat avaimet tallessa tai olisi joutunut jollain peilikikkailulla tuon IR:n signaalin tähtäilemään ulkopuoliseen anturiin.

                            EDIT. Seison korjattuna. Tätä ohjetta mukaillen (virrat päälle -> ovi lukkoon -> avausta IR:llä) lähti avain rokkaamaan. Toiselle ei ohjelmointia tarvinnutkaan tehdä eli jotain bittiä oli autossa poikittain tuohon liittyen.
                            Viimeksi muokannut Jarmo79; 11.10.2013, 17:11. Perustelu: Kaukot lähtivät toimimaan.

                            Comment


                            • #44
                              Saako D2:een laitettua vag-comilla auton ns. vaatimaan turvavyötä? Mittaristossa näyttäis olevan ainakin valo tälle ominaisuudelle. On tullu huomattua että itellä ruvennu välillä lipsumaan tuo vyön käyttö.

                              Comment


                              • #45
                                Muistaakseni ei onnistu koodaamalla.

                                Comment


                                • #46
                                  Aikaisemmin puhuttiin jarrupala tunnistimen poistosta laittamalla piuhan päät yhteen? Onko niin simppeli että saa sen ainaisen herjan pois, kerta kun palat on ok?

                                  Comment


                                    #47
                                    Toki. Tunnistinhan on vain jarrupalaan upotetut kaksi johtimen päätä, jotka hiotuvat jossain vaiheessa esiin ja yhdistyvät toisiinsa jarrulevyn kautta. Jos johto on jostain aiempaa kohtaa poikki, pitää luonnollisesti laittaa yhteen ennen katkosta.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Ei ne jarrulevyn kautta yhdisty,vaan jarrupalassa on vaan lenkki johtoa joka kuluu poikki kun pala on riittävän kulunut.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Joo pitääkin deletoida kyseinen varoitus käytöstä. Saakos täällä samalla kysyä mistä tuohon S8 sais uudet etulevyt ja palat edukkaimmin? Kannattaako laittaa zimmermannit reitettynä vai jotain muuta? Taitaa olla 8 palaa yhteensä, ja oliko levyn koko 323? 1997 manuaali S8.

                                        Comment


                                          #50
                                          vaan jarrupalassa on vaan lenkki johtoa joka kuluu poikki kun pala on riittävän kulunut.
                                          Näinhän ne on. Oikari aivoissa :)

                                          Comment


                                          • #51
                                            Moikka kaikille!

                                            Hommasin A8 4.2l 95vm käyttöautoksi. Auto on 200tkm ajettu ja vielä tosi hyvässä kunnossa ja semmosena haluan sen pitää jatkossakin. Voisiko kokeneemmat A8 omistajat, tai miksei muutkin kirjoittaa minulle listan huolloista ja nikseistä, joita autoon olisi hyvä tehdä vaikka 1kk tai 1000km välein ja niin edespäin. Mimmosia öljyjä lisätä tai osia vaihtaa? Autossa on hyvä huoltohistoria ja kaikki huoltokirjat/kuitit tallella, tosin huoltokirjat ovat saksankielisiä. Olisiko kenelläkään englanninkielistä manuaalia? Tämä on tosiaan ensimmäinen omistamani saksalainen automaattivahteistolla varustettu auto, joten voitte kertoa hyvin perusteellisesti ja yksityiskohtaisestikin A8 ylläpidosta :)

                                            Comment


                                            • #52
                                              Hyvä tarkistaa ensimmäisenä: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...3%A4+lattialla

                                              Comment


                                              • #53
                                                Kiitos tästä. Lisää vaan :D

                                                Comment


                                                • #54
                                                  http://www.audipages.com/

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Puolivuosittaiseen herkistelyyn etupään ylätukivarsien pultti sekä takapään pyöränkulmien säätöpultit.
                                                    Samat kuluvat osat menee kuin muissakin Audeissa, hinnat on vaan eri luokkaa jos samaa osaa ei löydy muista.
                                                    Kannattaa varautua hommaamaan varaosat ulkomailta = varaudu toimitusaikaan. Suomen hinnat ja tarjonta ylipäätään on aika vaisua.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Jarrupalojen varoitus johtui tässä uudessa ihan aiheesta. Uudet palat ja kaikki pelaa.

                                                      Varaosien tilaaminen on otettu huomioon, tukivarsisarja on hyllyssä. ;)

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Oiskos vielä ehdotuksia tuolle jarruvika valolle (0). Mulla syttyi tuo valo hetkenpäästä kun vaihdoin eteen palat. Talvirenkaiden vaihdossa huomasin että vasemman puolen johto oli hankautunut osittain rikki rengasta vasten, tämän korjasin sähköteipillä mutta ei auttanut ja nestettäkin on tarpeellinen määrä. Vai onko takanakin samat johdot jos vika niissä?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Ei auttanut minullakaan palojen vaihtaminen eteen jarruherjaan. Vaihdoin palat, vaikka pintaa vielä tuntui olevan, kun ajattelin anturijohdon olevan murtunut palan sisältä (palassa oli kohouma anturin kohdalla), mutta hetken päästä vilkutteli jälleen.

                                                          Syyllinen lienee lopulta nuo heikossa hapessa olleet johdot, jotka katkaisin molemmilta puolin niin läheltä konetilaa kuin pystyin (kuskin puolelta konetilasta ja pelkääjän puolelta en löytänyt johdon reittiä ja katkaisin kotelon sisältä) ja kolvasin johdot oikosulkuun ja kutistesukkaa ja erkkaria päälle. Ei ole tuon jälkeen tullut jarruherjoja. En kaipaa moisia antureita autoon, kun mulle riittää ihan katsomalla tarkastaa palojen kunto esim. renkaanvaihtojen yhteydessä.

                                                          Takana ei ole noita antureita.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X