Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jälkiasennettu vak.nop.säädin takkuaa

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Jälkiasennettu vak.nop.säädin takkuaa

Eli kyseessä on siis A4 1.8 -95, johon on asennettu joskus VDO-merkkinen vakionopeuden säädin.
    Autoa ostaessa se toimi lähes moitteetta, kerran pudotti pois päältä.Sen jälkeen se pelasi enää lyhyissä jaksoissa, päätyen lopulta siihen että ei toimi enään oleenkaan.
    Itse ohjaustikku on asennettu käsijarrun viereen.Konehuoneesta olen paikallistanut moottorin, joka kaasua sitten säätelee.Siitä menee vain vaijeri kaasuvivulle.

Kysynkin että viittaisiko tuo oireilu moottoriin, tikkuun vai mekaaniseen vikaan???
    Tutkiskeluissa en oo vielä päässy oikein alkuun,mutta tuolle lienee kuitenkin laitettu sulake jollekkin vapaalle paikalle sulakerasiaan.
    Jos jollakulla on kokemusta vastaavasta asiasta, niin helpottais etsintöjä...

Ensimmäiseksi tarkastaisin kytkin- ja jarrupoljinkatkaisimet, toiminta ja säätö. Toiseksi kattoisin mistä ajonopeustieto on otettu, radion takaa vai erillisellä anturilla vetoakselilta. Jos on erillinen magneettianturi vetoakselilla niin nuo magneetit tuppaa lentämään tielle.

Comment

Täytyypä ruveta joku vapaa-ilta tutkimaan niitä polkimia,jos se vaikka sieltä löytyis.

Kytkinpolkimesta kuuluu ainakin selvä napsahdus kun sitä vähän polkee,lienee juuri se kytkin...?

Jos ei vika korjaudu, palaan aiheeseen myöhemmin!
      Kiitoksia vaan jo tässä vaiheessa..

P.S On muuten hyvä ja hyödyllinen tämä foorumi...

Comment

Minulla oli coupessa aikanaan myös VDO, jonka asennutin Saksassa. Siinäkin alkoi esiintyä ajoittaista perin kiusallista pätkimistä.

Nopeussignaali -muistaakseni sinivalkoinen johto- kannattaa tarkistaa ensin, että saa kunnon kosketuksen. Tod.näk. se on kytketty suoraan mittariston taakse.

Konetilaan menevässä kaapelissa on moninapaliitin vissiin konehuoneen puolella. Purin sen palasiksi ja juotoskolvia sekä kutistesukkaa apuna käyttäen tein kiinteän liitoksen, minkä jälkeen tempomat ei enää lakkoillut.

Comment

Working...
        X