Edelleenkään ei ole omistajan opusta, joten kysyn siis viisaammilta:
Lötkön ajotietokone on parina päivänä heitellyt herjoja: elien aamulla heti käynnistetäessä piippas ja vilautti jarrujen varoitusvaloa, meni ohi samantien.
Illemmalla piippas ja vilkutti lämpövaloa (taas käynnistettäessä). Se vilkkui vähän aikaa ja se siitä.
Tänä aamuna sama homma.
Miten noita hetkellisiä vikailmotuksia tulis tulkita, onko syytä huoleen vaiko eikö?
Ainakin viallisen polttimon kanssa se varotusvalo palaa taulussa siihen asti kunnes vika on korjattu. Onko muissa vikailmotuksissa sama logiikka, vai käykö ne vaan kurkkaamassa taulussa ja loput on kuskin muistin varassa?
Tietysti samanaikaisesti mulla on yks jarruvalopolttimo pimeenä, eli se bremslicht valo palaa kokoajan (siis silloin kun siinä ei ole muita varotuksia päällä :/ ).
Syrjäyttääkö jarruvaloherja jähytinnesteherjan? Jos on monta yhtäaikaista vikaa, niin mikä näkyy mittaristossa vai vaihtuuko ne siellä?
Jos vaikka öljyt loppuu, niin vilauttaako se öpavaloa ja sitten laittaa jarruvaloherjan näyttöön, koska onhan se tärkeämpi tieto että puolet jarruvaloista on pimeenä, kuin se että öljy loppuu ja kohta leipoo kiinni?! ;)
Ilmeisesti tässä ei kuitenkaan ole kyse mistään kovin vakavasta: bremslicht katoaa polttimon vaihdolla, jarruherja katoaa sillä että laitetaan sellaset palat joissa on muutakin kitkapintaa jäljellä kuin metallia, ja lämpötilavalo kaiketi pysyy sammuksissa sillä että lorauttaa pikkisen lisää jähytinnestettä. (tai sit siellä on joku kontaktihärö/aamukosteus tekee temppujaan)
Autolle oli varattu hoivausaikaa tälle&huomiselle illalle, että siinä mielessä aika sopivaan aikaan alkaa kaikkia "vikoja" tulla.
Kyselytunnin syy oli etupäässä siinä, että oppis tietämään vekottimen toimintaperiaatteita jne, eikä niinkään siinä että kuinka yllämainitut viat sais korjattua. Tietysti ainahan korjausvinkit on tervetulleita myös, tällä kertaa lähinnä jarruremppaan, lohkolämppärin asennukseen sekä etupään tukivarsijumppaan liittyen.
Lötkön ajotietokone on parina päivänä heitellyt herjoja: elien aamulla heti käynnistetäessä piippas ja vilautti jarrujen varoitusvaloa, meni ohi samantien.
Illemmalla piippas ja vilkutti lämpövaloa (taas käynnistettäessä). Se vilkkui vähän aikaa ja se siitä.
Tänä aamuna sama homma.
Miten noita hetkellisiä vikailmotuksia tulis tulkita, onko syytä huoleen vaiko eikö?
Ainakin viallisen polttimon kanssa se varotusvalo palaa taulussa siihen asti kunnes vika on korjattu. Onko muissa vikailmotuksissa sama logiikka, vai käykö ne vaan kurkkaamassa taulussa ja loput on kuskin muistin varassa?
Tietysti samanaikaisesti mulla on yks jarruvalopolttimo pimeenä, eli se bremslicht valo palaa kokoajan (siis silloin kun siinä ei ole muita varotuksia päällä :/ ).
Syrjäyttääkö jarruvaloherja jähytinnesteherjan? Jos on monta yhtäaikaista vikaa, niin mikä näkyy mittaristossa vai vaihtuuko ne siellä?
Jos vaikka öljyt loppuu, niin vilauttaako se öpavaloa ja sitten laittaa jarruvaloherjan näyttöön, koska onhan se tärkeämpi tieto että puolet jarruvaloista on pimeenä, kuin se että öljy loppuu ja kohta leipoo kiinni?! ;)
Ilmeisesti tässä ei kuitenkaan ole kyse mistään kovin vakavasta: bremslicht katoaa polttimon vaihdolla, jarruherja katoaa sillä että laitetaan sellaset palat joissa on muutakin kitkapintaa jäljellä kuin metallia, ja lämpötilavalo kaiketi pysyy sammuksissa sillä että lorauttaa pikkisen lisää jähytinnestettä. (tai sit siellä on joku kontaktihärö/aamukosteus tekee temppujaan)
Autolle oli varattu hoivausaikaa tälle&huomiselle illalle, että siinä mielessä aika sopivaan aikaan alkaa kaikkia "vikoja" tulla.
Kyselytunnin syy oli etupäässä siinä, että oppis tietämään vekottimen toimintaperiaatteita jne, eikä niinkään siinä että kuinka yllämainitut viat sais korjattua. Tietysti ainahan korjausvinkit on tervetulleita myös, tällä kertaa lähinnä jarruremppaan, lohkolämppärin asennukseen sekä etupään tukivarsijumppaan liittyen.
Comment