Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 monitoimiratin/airbägin vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Itseasiassa nyt kun tietokoneen näytöltä katsoo, niin rattihan on samanlainen kuin tumpelolla, mutta läpillä.

    4-puolaisesta ratista minulle jäi tuommoinen johtosarja (8K0 971 589 A) , mutta tarvitsisin varmaankin tällaisen b8 keltaisella liittimellä?




    Onko moista edes olemassa?

    Comment


    • #32
      En usko, että on, koska B8:ssa on kaksivaiheinen turvatyyny. Linkittämässäsi kuvassa on yksivaiheisen tyynyn johtosarja.

      Isot pojat ovat yhdistäneet kaksivaiheisen tyynyn johtoja yksivaiheeseen bägiin, mutta ainakaan itse en tuota mielelläni lähtisi tekemään.

      Comment


        #33
        B7:assakin on kaksivaiheinen tyyny, B6:sessa yksivaiheinen.

        Comment


          #34
          Onkos noita pyöreitä tyynyjä sitten kaksivaiheisena? Tuo nykyinen taitaa olla s 3 tyyny

          Comment


            #35
            Bongasin myyntipalstalla RS4 B7 ratin, eikös se siinä ole pyöreä se bägi?

            Comment


              #36
              Eli se pitäisi olla jotain tähän tyyliin..?

              Comment


              • #37
                B7:n ratti ja tyyny käykin suoraan juuri kaksivaiheisuuden takia, kunhan käyttää B8:n johtosarjaa. Ilmeisesti kolmosessa on erilainen ratkaisu.

                Comment


                • #38
                  Kysynpä nyt tässä samassa; eli oon ajatellu vaihtaa tuon vakio napittoman 4-puolasen ratin ihan vaan 3-puolaseen vastaavaan. Ei siis tarvetta koodailla mitään uutta toimimaan, kun ei nappeja tule.. (?)

                  Näitä vaihtokertomuksia kyllä löytyy googlettamalla, mutta itelle on jääny vähän epäselväks, että millähän koodilla oleva 3-puolanen tuohon omaan sitten mahtais passata? Rattia en oo vielä availlu tai muuten ropeltanu. Ajattelin että jos jollain olis vastaava homma tuoreessa muistissa ja pystyis neuvomaan..(?) Ymmärtääkseni ainakin airbagin pystyy tuosta 4-puolasesta siirtämään 3-puolaseen, kunhan kannen vaihtaa?

                  Auto on 2006 vuoden a4 b7.

                  Comment


                    #39
                    Nyt sain ratin jo paikoilleen ja ilman airbagin valon syttymistä vieläpä. Muttamutta.. Tuon a3 ratin kanssa ei varmaankaan saa pelaamaan noita nappeja ja vaihdeläppiä? Ratinpuolelta johtosarjasta kun ei tule kuin kolme johtoa.

                    Onhan se hyvä käteen, mutta olisihan noiden toimittava...

                    Comment


                    • #40
                      Onko sulla nyt mikä bägi ja johtosarja paikallaan? Onko monitoiminäppäimet samanlaiset kuin tuossa minun kuvassa? Vai onko nappeja enemmän?

                      Näin?
                      Attached Files
                      Viimeksi muokannut okkim; 21.12.2014, 14:37. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                      Comment


                        #41
                        Ratinpuolelta johtosarjasta kun ei tule kuin kolme johtoa.
                        LIN-Väylätietonahan ne nappien painallukset menee, joten kovin montaa johdinta ei tarvita. Onko koodaukset tehty?

                        Comment


                        • #42
                          Juu 3 johdinta on käytössä, eli:

                          1= LIN
                          2= 12v
                          3= GND

                          Ainakaan A1 8X ratin nappulat eivät toimineet B8:ssa koska väylän protokolla on eri. Tämä tieto Audizesta.
                          Veikkaanpa että A3 nappulat ovat myös vastaavanlaiset kuin äsköisen postaukseni liitekuvassa. Tätä mallia ei saa toimimaan B8:ssa.

                          Nappipaneelit saa kyllä vaihdettua sopiviksi jos sellaiset löytää esim ebaysta.

                          Comment


                          • #43
                            Tuon mallin rattia, jossa menua selataan vasemmasta ylänapista ei saa toimimaan B8:ssa. Vain ne ratit, joissa tuossa kohtaa on MODE-nappi toimii, kuten alkuperäinen B8:n MFSW.

                            Comment


                              #44
                              Paikoillaan on nyt kaksivaiheinen bägi, jossa on tuohon rattiin sopiva johtosarja. Nappipaneeli on juurikin tuon kuvan mukainen.

                              Edellisessäkin ratissa oli monitoiminäppäimet, joten eihän sitä uudestaan tarvitse koodata?

                              Comment


                                #45
                                Muistan nähneeni eri koodausvaihtoehtoja, riippuen monitoimiohjaispyörän mallista, mutta en muista missä mallissa, mahdollisesri B7, ssa oli pari erilaista mfsw vaihtoehtoa.

                                Comment


                                • #46
                                  Ei tarvi koodata mitään jos nappulat oli vanhassakin ratissa, mutta zorzan pitää nyt metsästää oikeanlaiset nappipaneelit jos tahtoo ne toimimaan. Ebaysta aina välillä löytyy, mutta joskus saa koko ratin nappeineen halvemmalla.

                                  Comment


                                    #47
                                    Täytyypä vielä katsoa tuo vag-comilla.

                                    Haika harvassa tuntuu nuo olevan, mutta odotellaan jos jostain ilmaantuisi. Kiitos vinkeistä!

                                    E: Eli tämä saattaisi käydä http://www.cars-equipment.com/www/en...teering-wheel/
                                    Viimeksi muokannut zorza05; 25.12.2014, 15:19.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Nuo on juuri oikeat

                                      Comment


                                      • #49
                                        Miltä myyjältä Tuomas ostit ratin? Oliko bagin kanssa noin halpa?

                                        Lisäksi, tietääkö joku bagien sopivuudesta? Facelift vs. pre-faceliftin keskiöt näyttävät samalta, mutta käyvätkö ristiin?
                                        Viimeksi muokannut jannes; 27.12.2014, 20:54.

                                        Comment


                                        • #50
                                          A4 B8 ratin vaihto

                                          Yritin etsiä haulla, mutten löytänyt vastausta. 2010 A4 B8:aan olisi tarkoitus vaihtaa ratti, jossa vaihteenvalitsimet. Nykyisessä 3-puolaisessa monitoimiratissa niitä ei ole ja sellaiset on aivan pakko saada.

                                          Yritin netistä etsiä tietoa noista raiteista yms, mutten löytänyt suoraan vastausta. Tätä olen siis katsonut tilalle. Eikös tuon pitäisi mennä nykyisen tilalle näppärästi ja vanhasta sais myös airbagin hyötykäytettyä?
                                          Viimeksi muokannut Killeri; 30.6.2016, 23:24. Perustelu: Profiilin auto tuuppaa vaihtumaan ajan saatossa.

                                          Comment


                                            #51
                                            Kylla pitas olla ihan plug and pray asennus. VCDS:lla joutuu vahan koodaamaan, mutta ei kovin kummosia. Varmaan siella paakaupunniseudulla voisi jasen turbokiisseli jelpata asennuksessa?

                                            Comment


                                            • #52
                                              Ok, kiitokset. Aito VCDS:ä löytyy omasta takaa, joten sillä kyllä hoituu tarvittavat koodaukset. Itse asennus on sitten jo ihan toinen juttu...
                                              Viimeksi muokannut Killeri; 30.6.2016, 23:29. Perustelu: Kaupankäynti yksityisviestein.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Ratin vaihto vartin homma, koodaus ei sitäkään :) Eipä tuossa ole muuta kuin akun kenkä irti, vanha ratti irti ja uusi tilalle. Mun monitoimiratin jälkiasennusta käsittelevässä topikissa on ohjeet ratin irrotukseen.
                                                http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=119623
                                                Viimeksi muokannut Killeri; 30.6.2016, 23:26. Perustelu: Linkin lisäys.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Kuulostaa kyllä helpolta, vanha irti ja uusi tilalle. :) En kyllä taida uskaltaa lähteä sitä itse tekemään, koska mun projekteissa tuntuu aina menevän jokin vikaan. Nyt on kuitenkin ratti tilattu, joten eiköhän DHL sen parissa viikossa toimita.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Jos jaksat Nummelaan ajella niin asennus ja koodaus onnistuu. Erikoistyökaluja tuohon ei tarvi kuin sopivan XZN-hylsyn.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Aivan varmasti jaksan, kiitos. Laitan viestiä kun ratti on saapunut niin sovitaan ajankohta, joka sulle sopii sekä asiallinen korvaus avusta.
                                                      Viimeksi muokannut Killeri; 1.7.2016, 09:59. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti
                                                        Jos jaksat Nummelaan ajella niin asennus ja koodaus onnistuu. Erikoistyökaluja tuohon ei tarvi kuin sopivan XZN-hylsyn.
                                                        Minkä kokoinen hylsy B8:iin käy? 8P:tä varten joutui hakemaan irtohylsyn kun loppui sarjasta koot kesken.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          TSI: A4 B8 Monitoimiratin Jälkiasennus

                                                          Ratti on kiinni M12 XZN-pultilla.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Itsellä olisi toiveena saada omaan A5:een rattivaihteet, kun tällä hetkellä on pelkkä tiptronic mutta EI rattivaihteita. Onkohan kenelläkään tietoa onnistuuko jälkiasennus miten, vaatiiko ehdottomasti koko ratin vaihtamisen? Jostain syystä näitä läpysköjä + jonkin sortin johtosarjaa myydään ainakin eBayssa, ks linkki alla...

                                                            http://www.ebay.de/itm/222386895628?...%3AMEBIDX%3AIT

                                                            Autona siis tosiaan MY13 A5, jossa tiptronic mutta suomimeiningillä jätetty rattivaihteet ruksimatta. =) mitä katselin noita hintaeroja niin taisi olla 100-200e eroa normi kolmipuolaiseen monitoimirattiin verratessa... Huh hei!

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Vaatii koko ratin. Napit tulevat kiinni ratin taakse, ja tavallisessa ratissa ei ole niille paikkoja. Jos on ennestään monitoimiratti niin menee ihan plug-n-play ja sen jälkeen rattiakselin ohjainlaitteen koodaus, mutta jos ei ole monitoimirattia niin myös ohjainlaite pitää 90% todennäköisyydellä vaihtaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X