Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

(Ammattilais) autohifistejä PK-seudulta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • (Ammattilais) autohifistejä PK-seudulta

    Täältäkin varmasti löytyy alan konkareita jotka pystyvät rehellisesti sanomaan ymmärtävänsä otsikon asioista muutakin kuin: "Oon mä kaikkiin autoihini laittanu subin ja erkat"

    Eli hakusessa asiansa osaava kaveri joka jeesais pullakahveja vastaan säätämään laitteistoni niinkuin se kuuluisi tehdä. Itsellä kokemusta jonkun verran, mutta vaikka miten säätelee niin tuntuu ettei saa äänenlaatua mieleiseksi, joten hieman syvemmälle hifien maailmaan pitäisi päästä.

    Lähinnä mankan DPS prosessori ja sen tuomat erikoissäädöt ovat täysin hakusessa ja aina kokeilemalla "täähän on hyvä" huomaan seuraavalla viikolla että jotenkin puhe jää taka-alalle tai subi alkaa puuroutuun.


    Kyselin liikkeistä tuota palvelua, mutta 70e/h ei houkuta välillä akunirroituksen ja mankansäätöjen nollaantumisen nojalla, maksella säätämisestä toistasataa euroa. Ja mielellään vieressä istuessa opettelisi itsekkin uusia juttuja tästä maailmasta.

  • #2
    Käväseppä Autosoundin foorumilla, jos ei jo tuttu ole. Siellä on näitä alan harrastajia ja ammattilaisia jonkin verran. :) Tsemppiä äänen etsintään!
    Ja jos ei säätäjää löydy, niin väittäisin sieltä saavan hyviä ohjeita ominpäin säätämiseen. :)

    Comment


    • #3
      Auton hifin säätämisessä ei ole avainta olen itse tässä säädellyt mittareiden ja korvakulon avulla harrastuksena. Tämä on olut harrastus noin 30 vuotta ja olen päätynyt että ei ole siitä oikeata. Viimeisin projekti on että voiko alkuperäisillä elementeillä saada hyvää ääntä lopputulos oli että siitä voi parantaa paljon mutta seuraava ongelma että elementtien sijoitus paikat esimerkiksi on surkeat eli jos vielä haluan parantaa ääntä niin minun olisi siirrettävä elementit. Muutoksen äänen kuule mutta onko se parempi vai kehnompi on siten kysymys, lisäksi tullaan kysymykseen että esimerkiksi minä olen tuhonnut omani kuloni eli oman mielestäni se kuulostaa hyvältä mutta mitä muut arvioivat niin en osaa sanoo. Olen leikkinyt Audin äänentoisto järjestelmien kanssa ja tasapainosta järjestelmää ei ole vielä tullut vastaan. Nyt joku sanoo että Bang and Olofseen on hyvä mutta itse epäilen sitä hyvin vahvasti jos katsele elementtien sijoituspaikkoja niin minulla tulee ajatus että se on teknisesti mahdotonta
      saada aikaan eritäin hyvä äänentoisto. Tässä viimeinen huomautus jos äänentoisto laitteisto kuulostaa vielä ½-1vuden jälkeen hyvältä eri äänlähteillä ja musiikki maatrialilla niin siten se on hyvä.
      Viimeksi muokannut arto s; 26.9.2013, 13:31. Perustelu: Älä käytä entteriä, vaan anna foorumisoftan hoitaa rivitys.

      Comment


      • #4
        Onko sinulla millainen laitteisto autossasi ? Passiivi vai aktiivi järjestelmä jne. Powersetin sivuilla esim on hyvät perusohjeet aikaviiveiden ja muiden säätöjen asetuksista. Itsekkin on tullut vain kokeilemalla opeteltua säätäminen. Mitään mikrofooneja en ole tarpeelliseksi nähnyt asentaa, että viiveet sais kohdalleen kun ne joutuu kuitenkin itse vielä läpi käymään että korvat tykkää. Mutta suositelen alustavasti käymään läpi powersetin ohjeet/oppaat osion ja autosoundin foorumille käyttäjätunnuksen luomisen. Siellä on ammattilaisia opastamassa.

        Comment


        • #5
          Aikaviiveet on hauska aihe mutta ensimmäinen asia kuulu mitä haluaa laitteistosta. Optimoida äänen laatu kuskin paikalla vai niin että kaikilla matkustajilla on hyvää äänen laatu. Tässä linkki mistä voi päätellä millä taajuus alueilla voi olla ongelmia eli jos ei omista kultakorvaa niin näitä ohjeita voi käyttää hyödyksi. Musiikin äänittäminen on vähän sama asia mutta he kinastelevat mikä mikrofoni on paras.

          Itse leikin tällä hetkellä MMI high 2G kanssa ja päädyin Helix DSP vahvistimeen koska sen voi säätä tietokoneella eikä tarvitse pienen näytön valikoita räplätä ja yrittää säätä. Joka alkoi käydä hermoile kun piti muistella eri laiteissa miten pääse johonkin valikkoon.

          http://www.google.com/url?sa=t&rct=j...53217764,d.bGE

          Näitä sivuja löytyy lisää netistä, mutta tässä eräs Suomalainen sivu.

          Tässä Saksalaisen ohje (englannin kielisenä ) aikaviiveiden säätämiseen sivu 25 .Huomautus tästä ohjeesta että tässä on useamman laiteen ohjeitta eli kaikkia ominaisuuksia ei löydy välttämättä yhdestä laiteesta. Ja omalla kohdalla niin aiheutti ongelma ero DIstance ja Delay . Distance vaikutaa kaikkiin kanavin kun Delay niin voi itse valita mielivaltaisesti.

          http://www.google.com/url?sa=t&rct=j...53217764,d.bGE

          Sitten mikero ammatilaisia on mutta veikaan että jos kysyn että mikä on ero mmi high 2g ja 3g välillä niin ehkä osa osaa sano tai siten ei Tai mitkä on viiveet alkuperäisessä DSP vahvistimessa ja kun alkuperäisen vahvistin ohjelma päivitetään uudempaan niin tapahtuko esimerkiksi muutoksia viiveeseen.
          Viimeksi muokannut okkim; 26.9.2013, 17:53. Perustelu: Viestit yhdistetty, älä tee heti uutta perään vaan editoi vanhaa.

          Comment


          • #6
            Kiitos vinkeistä. Autossa on passiivinen järjestelmä joka koostuu;
            2 x http://soundstream.com/store/car-aud...so/p4-800.html
            joista toinen sillattuna 2 kanavaiseksi subin puhekeloille ja toisessa 4 kanavaa ympäri auton erkkasarjoille.

            Subina toimii vastaava, mutta edellinen malli http://soundstream.com/store/car-aud...r1/r1-124.html

            ja erkkasarjoja edessä ja takana http://soundstream.com/store/car-aud...kers/tc-6.html


            Mankan virassa tällä hetkellä kiinni http://www.kenwood-electronics.co.uk...th/KDC-BT92SD/


            Sijoituspaikat edessä ovien alareunassa midit ja A-pilarissa diskantit.
            Takana orkkis paikoillaan pahvien takana etureunassa ja diskantit olkapäiden kohdalla yläreunassa.

            Subi kontissa, varapyöräkotelossa 70-75L refleksikotelossa.

            Comment

            Working...
            X