Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 D2 päästää jostain vettä sisälle?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 D2 päästää jostain vettä sisälle?

    eli profiilinmukainen kulkine päätti aamulla kastella kuljettajan kengän ja sukan. Mistähän mahtoi vesi päästä sisään? jostain keskikonsolin paikkeilta se tuli ja kyseessä kylmä vesi ja keli oli aamulla pyyhkijät asennossa kolme ja vielä huono näkyvyys.

    #2
    Tuulilasin juuressa konehuoneen puolella on vesikaukalo joka todennäköisesti tulvii ja tuuppaa läpivientien kautta veden sisälle.

    Comment


    • #3
      Eli ei vaatisi toimenpiteitä sitten jos vika oli siinä. Sitä vettä satoi ihan perkeleesti aamulla. Seuraillaan nyt kuitenkin seuraavaan sadekertaan saakka.

      Comment


      • #4
        Eikös se niin ole, että siellä vesikaukalossa on se surullisen kuuluisat kumitutit, joiden läpi se kaukalo tyhjentyy, mutta ne tukkeutuu kaikesta moskasta mitä sinne vuosien saatossa pääsee ja sen jälkeen alkaa tulviminen. Eli en jättäisi ilman toimenpiteitä vaan lähtisin ensitilassa puhdistamaan sitä vesikaukaloa. Tämähän on siitä ikävä ongelma näissä Audeissa, että siellä etulattialla (ainakin toisella puolella) on arvokkaita ohjauslaitteita mm. automaattivaihteistolle jne...

        Comment


        • #5
          Kyllä se kaukalo kannattaa puhdistaa. Ei ole mikään hirveän iso homma. Riippuen mallista siellä on aika paljon sähkökomponentteja, jotka sitten uivat siellä. Yleensä vesi kyllä poistuu pikkuhiljaa sielä, kun sitä ei tule lisää, mutta on ollut tapauksia missä kaukaloon jää vettä seisomaan.

          Comment


          • #6
            no tutkitaan kuitenkin sitten illalla tarkemmin asiaa.

            Comment


              #7
              Juuri näin. Omasta autosta jouduin toissakesänä uusimaan kastumisen takia rikkoutuneen elektroniikkaboksin maton alta. Poista vaan ne kumitutit ihan kokonaan, pelkkä puhdistaminen on hölmöläisen peitonjatkamista. Suosittelen myös erittäin lämpimästi että nostat etujalkatiloista lattiamattoa sen verran että näet onko alta märkä. Kastunut, mutta ei vielä lopullisesti pilalle hapettunut boksi on vielä pelastettavissa.

              Comment


                #8
                Se on vissiin syksy sateineen tulossa, kun alkaa nämä tarinat taas :)

                Comment


                • #9
                  No voihan paska. Kävin uteliaisuuttani kurkkaamassa auton lattiamaton alle niin sieltä löytyikin läpeensä märkä hesari:D no ensiavuksi matto ilmaan ja jalkatilaan täyspuhallus lämmintä ilmaa..

                  Comment


                  • #10
                    Jos sinne on jo joku aikoinaan käynyt hesareita laittamassa, voisi olla paikallaan avata myös takapäästä ja varmemmin iroittaa penkit ja nostaa koko matto talliin.

                    Comment


                      #11
                      Toinen vaihtoehto on ilmastoinnin kondenssiveden vuotoaltaan kumitutit. Ne siellä jaloille kusee ylensä ensimmäisenä, kun ei pääse vesi valumaan auton alle tuttien kautta.

                      Lattiamatot ei sitten kuivu kovinkaan nopeasti, jollet vielä niiitä johonkin kuivaan paikkaa viikoksi kuivamaan. Mulla meni viikko-kaks aikoinaan omien mattojen kuivattelussa kesällä ulkoilmassa.

                      Comment


                      • #12
                        missähän nämä tutit sijaitsevat? pellin alla ainakin saranoiden juuressa olevat kolot täynnä vettä enkä tähän hätään saa niitä pois.

                        Comment


                          #13
                          C5 kopassa on ainakin keskellä kaukaloa akun alla. Kannattaa ne mattojen alla olevat boksit avata ja kuivata jos näyttävät kastuneilta. Vaiva on pieni verrattuna siihen että menevät hapettuessaan hajalle lopullisesti.

                          Comment


                          • #14
                            lienee muovien poistoa iltaohjelmassa kun ovat tiellä.

                            Comment


                              #15
                              D2 A8:ssa ilmastoinnin tutteihin pääsee käsiksi ottamalla keskikonsolin sivut irti. Siellä on molemmilla puolilla oranssit tutit joiden toinen pää on kardaanikotelossa.
                              Ohjeet: http://www.audipages.com/Tech_Articl...tordrains.html

                              edit: Siis ei keltaset vaan oranssit tutit ne ennemmin on.

                              Comment


                              • #16
                                asia selvä. kiitos tiedosta.

                                Comment


                                • #17
                                  no en käynyt kuitenkaan purkamaan. Vesi tulee selvästikin ulkoa. Repsikanpuolella se vasta vesivahinko on. Toivottavasti mitään ei hajoa. Vettä sai ihan rätillä imeä pois ja matot kuivumassa

                                  Comment


                                  • #18
                                    Putsaa nyt ensin ne vesikaukalon kumitutit ja aloittele kuivaus vasta sitten.
                                    Muuten homma on vähän kuin kusisi vastatuuleen...

                                    Comment


                                    • #19
                                      missäs ne vesikaukalon tutit sijaitsevat kun ei sattunut silmään ainakaan ilman taskulamppua

                                      Comment


                                        #20
                                        missäs ne vesikaukalon tutit sijaitsevat kun ei sattunut silmään ainakaan ilman taskulamppua
                                        Tuossa Puuhapeten linkittämän artikkelin lopussa oli viittaus vesikaukalon tutteihin: http://www.audipages.com/Tech_Articl...tordrains.html
                                        1kpl +1kpl löytyy molempien etulokasuojien sisältä, pyöräkotelon takaosasta. Nuo voi avata puristelemalla pyöräkotelon sisältä.
                                        2kpl löytyy raitisilmasuodattimen alta, mutta ovat käytännössä näkymättömissä. Nuo voi avata sopivalla rassilla tyrkkimällä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          no en käynyt kuitenkaan purkamaan. Vesi tulee selvästikin ulkoa. Repsikanpuolella se vasta vesivahinko on. Toivottavasti mitään ei hajoa. Vettä sai ihan rätillä imeä pois ja matot kuivumassa
                                          Tuo Puuhapeten linkittämä proseduuri on syytä tehdä A8 d2:lle kerran vuodessa joka tapauksessa, erityisesti koska muiden poistoreikien tukkeutuessa vesi voi tulla myös ilmastoinnin kondenssikaukaloon.

                                          Helpohko homma, mutta ihan turha rutiini. A8 d2:sen suunnittelussa on ollut ohjenuorana: kaikki muu ylimitoitetaan, paitsi vedenpoistoreiät - tehkää niistä naurettavan pieniä. Tänä kesänä oli onneksi Remucin katkaisijan johto ujutettavaksi keskikonsoliin, niin kävi sivupaneelin poisto samalla.

                                          Kvande, eikös ne raitisilmasuodattimen alla tai suurin piirtein alla olevat reiät laske juuri noihin etulokasuojissa oleviin tutteihin?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Otin omasta ne tutit kokonaan pois. Enää ei tule vesi sisään. Perinteinen vuotopaikka on kans kattoluukku, vesireiät on tukossa ja valuttaa tuulilasin yläreunasta sisään.

                                            Comment


                                              #23
                                              Kvande, eikös ne raitisilmasuodattimen alla tai suurin piirtein alla olevat reiät laske juuri noihin etulokasuojissa oleviin tutteihin?
                                              En ole itse tarkistanut reititystä, mutta linkin kuvista ja teksteistä olin ymmärtävinäni että raitisilmasuodattimen alla olevat tyhjennysreiät yhtyvät vaihdelaatikon molemmin puolin laskevaan "keskusviemäriin".

                                              Comment


                                              • #24
                                                Eikö ne reiät siinä vaihdelaatikon kummallakin puolella ole just ne joista ilmastoinninkondenssivedet pitäs valua? Mulla ei sieltä oikein mitään valunut ennenkuin kävin ne ilmastoinninletkut puhaltamassa paineilmalla.
                                                Puhaltelun jälkeen näki auton alle kurkkaamalla kuinka alkoi vesi tippua.
                                                Tuulilasille kun vettä kaataa niin se valuu ulos sieltä lokasuojista.
                                                Itse olen repinyt ne kumitutit kokonaan pois sieltä lokasuojien sisältä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Molemmissa jalkatiloissa sataa vettä eli rännit lienevät tukossa. Hakusanalla "rännit" ei tullut yhtään tulosta tältä foorumilta, joten pitäisi keksiä joko mikä se oikea hakusana on tai sitten kysellä muuten vain neuvoa, miten nuo puhdistetaan?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tässä linkki Audi Page's ohjeeseen. Jos sateen jälkeen tulee vesi sisään niin nuo ohjeen alimmaiset tutit on syypäinä. Noita on tosi vaikee putsata, kun ei oikein mistään pääse käsiksi.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Jaa, kumpi lienee helpompi, purkaa nuo verhoilut vai jos purkaa tuon ilmastoinnin hyrrän pois konehuoneen puolelta ja puhdistaa sieltä paineilmalla nuo rännit?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Sen puhaltimen kotelon pohjan irroitus ei onnistu pelkästään konehuoneen puolelta, ainakaan itse en onnistunut kun koitin tehdä tilaa vesiventtiilin irroitukseen. Sama jalkatilan kosteusongelma ratkesi minulla kardaanitunnelin sivuilla olevien tuttien putkauksella ja epäilen että toinen niistä oli huonosti laitettu takaisin paikalleen edellisen hoonauksen jälkeen. Samalla kannattaa vilkaista ne etupyöräkoteloihin menevät vedenpoistot.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Nuo mustat tutit/venttiilit ei tuu sisälle ollenkaan eli ne on pakko putsata joko yläkautta paineilmalla tai alakautta jollakin? Oranssit on sisällä ja ilmastoinnin kondensiovesi tulee niiden kautta pihalle.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Parempi kun nyppii ne pyöränkotelossa olevat tutit pois kokonaan.Otin ne 8v takaperin pois ja ei ole sen jälkeen tullu vettä lattialle.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X