Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

stereoiden salakoodi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    stereoiden salakoodi

    Kysyisin Teiltä viisaammilta, onko kyseinen koodi autokohtainen vai soitinkohtainen, ja voinko irrottaa akun saamatta suurempia vaikeuksia? Onko koodi käytössä myös jälkiasennussoittimissa?
    Entä vaikuttaako piuhojen irroitus mahdollisesti muidenkin sähkölaitteiden toimintaan? Niin auto on A4 -95.

    #2
    Koodi on soitinkohtainen. Jos virrantulo soittimeen lakkaa, joudut syöttämään koodin ennenkuin soitin suostuu soittamaan enää mitään.

    Jälkiasennussoittimissa siis tuota koodia ei käytetä ellei satu olemaan kyseisen mallin ominaisuuksia.

    Comment


    • #3
      Jos ei ole koodia tiedossa, niinkuin minulla, radion (Audi Gamma) kirjasta on leikattu pois luultavasti alue, jossa sen pitäs olla. Onko mitään mahdollisuutta saada sitä jostakin muuta kuin merkkiliikkeen kautta valmistajalta?

      Comment


        #4
        Koodin selvittämiseen on olemassa hyvin yksinkertaisia ohjelmia, jotka laskevat koodin radion sarjanumeron perusteella. Tälläisiä ohjelmia löytyy aivan varmasti netistä tai p2p-verkoista, mutta niiden löytäminen on normaalikäyttäjälle erittäin työlästä. Venhempiin Audin soittimiin, joiden sarjanumero alkaa AUZ1Z4 ja moneen muuhun vanhempaan radioon löytyy ohjelma melko pienellä työllä.

        Helpointa on kysyä sarjanumeron perusteella koodia esim. täältä: http://www.carradio.sk/ (klikkaa forumia)

        Comment


          #5
          Itse sain Gamma-radiolleni koodin tuolta www.carradio.sk:n forumilta, missä ystävällinen venäläinen (?) herrasmies kräkkäsi minulle koodin valmistusnumeron avulla.

          Hauskinta tapauksessa oli Stokkan huollon suhtautuminen asiaan kysyessäni heiltä neuvoa koodin selvittämisessä - ensimmäinen kysymys oli luonnollisesti: onko kyse tuontiautosta? Myöntävä vastaus sai aikaan ennenkuulumattoman v.....luryöpyn. Osittain painokelvottoman vuodatuksen sanoma oli, että koodi voitaisiin kyllä kaivaa esille testerillä, jos kyse olisi Suomi-autosta, mutta tuontiauton kohdalla tehtävä on mahdoton. Rauhoituttuaan tyyppi ryhtyi sovittelemaan/tekemään bisnestä nerokkaasti: "voidaanhan me sulle kuitenkin varata aika...". Mainitsin kuulleeni, että koodi voitaisiin selvittää pelkän valmistusnumeron avulla - ajatus oli kuitenkin hänen mielestään absurdi.

          Comment


            #6
            Näinhän ne aina sanovat. Yrittävät kaikin mahdollisin keinoin pitää itsellään kovia hintoja. Antavat asiakkaalle kuvan, että kyseessä olisi jokin eityisen vaikea ja monimutkainen sekä aikaavievä operaatio, josta on syytä maksaakin lähemmäs 100e... Tietysti näissä asioissa on taustalla myös laillinen puoli ja tavoite pitää väärinkäytökset kurissa.

            Joissain radioissa koodia ei tosin pysty lukemaan suoraan sarjanumerosta, vaan se pitää joko lukea piiriltä tai ohjelmoida uusiksi. Sekään ei sinänsä ole mikään suunnaton operaatio.

            Comment


            • #7
              Eikös joissain ole tuo koodi takapaksin tarrassa? Näin olen jostain ymmärtänyt.

              Comment


              • #8
                Kiitoksia vaan tiedoista, kokeilen noita vaihtoehtoja ja kommentoin sitten miten kävi...

                Comment


                  #9
                  Koodit hukassa

                  Saitko Matti avattua radion niillä takakontissa olevilla koodella joista Markku mainitsi


                  Itselläni on sama tilanne

                  Comment


                    #10
                    Itsekin kyselin Audin Concert'tiin koodia tuolta carradio.sk:sta, mutta numerosarjaa eivät kyenneet/halunneet jostain syystä kertoilla. Joku siellä ilmoitti, että kyseisen tyyppisestä mallista pitäisi lukea eeprommi, jotta saisi koodin selville. Soitin siis oli tyyppiä AUZ1Z3...
                    Pikainen googletus auton entisestä/ensimmäisestä omistajasta Saksanmaalta ja hänelle sähköpostia, niin hän ystävällisesti etsi koodin jostain ja ilmoitti minulle. Eli jos Mattikaan ei koodia tuolta carradion forumilta saa, niin se saattaa yllättävän helpostikin irrota suoraan joltakin entiseltä omistajalta.

                    Comment


                    • #11
                      Ne koodit takapaksissa taitavat kuitenkin olla auton "resepti", eli sisältää varustelukoodit. On sama, kuin huoltokirjan kannessa.

                      Comment


                        #12
                        Itsekin jäljitin edellisen omistajan, mutta oli hävittänyt koodin... Carradio.sk:n palstakin veti ensiksi vesiperän - ensimmäinen vastaaja ilmoitti, ettei ko. radion (Gamma) koodia voi selvittää olemassa olevilla laskureilla, mutta toinen kaveri onnistui. Hän mainosti seuraavia sivuja:

                        http://www.rdecode.narod.ru
                        http://www.geocities.com/r_decode/

                        Comment


                          #13
                          gamma cc

                          joo sama homma mulla pitäis kans saada koodi omaan soittimeen kun entinen omistaja hukannut koodin joku kertoi että sen voi laskea jollain tavalla ???miten ??? Carradio.sk:n tuonne laitoin viestin ei ole vielä tullut mitään?? kuinkahan nopeasti sieltä kannattee odottaa vastausta jos se yleensä on tullakseen ???

                          Comment


                            #14
                            Saattaapa olla mahdollista sekin, että soitin tunnistaa olevansa samassa autossa virran katkaisun jälkeen, eikä kysy koodia. Näin ainkain tapahtuu uudemmissa (A6 -03/ Concert) vehkeissä.

                            t pietro

                            Comment

                            Working...
                            X