Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S4 C4 avant -93 Kysymyksiä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S4 C4 avant -93 Kysymyksiä.

    Elikkäs osaisko joku fiksumpi sanoa et sopiiko seuraavat 100 Audin osat S4-mallin vehkeeseen:

    Lämppärin moottori: http://alvadi.ee/fi/varaosat/audi/10...ilmanpuhallin/

    Kylkilistat: http://alvadi.ee/fi/varaosat/audi/10...lkilistasarja/

    Maski: http://alvadi.ee/fi/varaosat/audi/100-c4-1990/maski/

    Tiivistettynä siis kysymys että sopiiko kaikki 100 Audin korinosat S4 malliin lokasuojia lukuunottamatta kun nehän on leveemmät?

    Kiitokset jo etukäteen.

    Ps. Olen kuullut että dumpista on VAG:gilaisiin oma mallinsa missä menee osa ilmoista harakoille ja osa kiertoon ja joka ei sekota seoksia. Tietoa tästä?

    Kiitokset etukäteen!

  • #2
    Hyvin pitkälti samoja osia käytetty noissa. Osia kannattaa kysellä esim. Tepolta ( www.speed-autoteile.fi ).

    Maffillisissa moottoreissa (Maf =ilmamassamittari) on tietääkseni kaikissa aina tehtaalta lähtiessään By-pass venttiilit, eli kuten "dumppi", mutta ulospuhaltamisen sijaan kaikki ilma menee takaisin kiertoon. Juurikin siksi, että jos jo kertaalleen mitattu ilma päästetään harakoille, seokset todellakin menevät pieleen. Boschin uudempi 710N malli tuli vaihdettua omaan S4:een aikanaan, kun vanha alkoi vuotamaan.

    En itse menisi laittamaan autoon dumppia tai edes osittain kierrättävää venttiiliä By-passin tilalle.

    Comment


    • #3
      Se osittain ulos puhaltava perustuu siihen, että seokset menee vähemmän vituiks, kun vähemmän ilmaa puhalletaan ulos. Kuitenkin edelleen se niitä sotkee. Kait siinä on toteutettu mahdollisimman paljon ääntä mahdollisimman vähällä ilmalla :)

      Nuo osat näyttäisi oikeilta, mutta itselläni vastaava(tosin ebaystä ostettu) kylkilistasarja (se ylempi siis) oli muuten ok, mutta etuovien listat oli ehkä sentin lyhyet. Tätä ei juuri huomaa käytössä, kun asensi keskelle.
      Alempi listasarja sen sijaan on aika hanurista. Todella vaikea asentaa, kun ei ole sitä metallia sisällä ja uran seinämä on paksumpi kuin orkkiksessa. Kuskin oveen sain muljuteltua paikoilleen, mutta sekin oli toista senttiä liian pitkä(otti takaoveen kiinni->otin puukolla palan pois).

      Comment


      • #4
        Kiitoksia vastauksista :) täytynee tuo ulkokuori saada kuntoon kun on kuin perunasäkillä hakattu :D Talvella vasta sitte siirtyä pellin alle. :)

        Comment


        • #5
          Olisin ny tilailemassa lämppärin moottoria et onko urs4:ssa sama moottori kuin 100 audissa?

          Comment


          • #6
            Jos lämmityslaitteen puhallinta, niin on se ainakin sama, itse vaihdoin omaani joskus 1,5v sitten.

            Valmistaudu aika urakkaan, jos meinaat vaihtaa sen "oikeaoppisesti". Itsehän vedin Dremelillä ja pikkulaikalla puhallinkoteloon sopivan kokoisen luukun, josta puhaltimen sai vaihdettua.

            Vai tarkoititko lämppärin ilmaläppien säätömoottoreita? Toisaalta kyllä nekin samoja osia ovat 100:ssa ja ässässä.

            Comment


            • #7
              Ei ku ihan puhaltimen moottoria. Hommasin ton auton tossa viikko takaperin ja edellinen omistaja kehu et hiilet loppu... hörähtelee ja pyörii hetken ku kopauttaa kylkeen. Hiilien vaihto taitaa olla saman ellei pahemman työn takana eikä hinta erokaan ole hiilillä ja moottorilla niin iso et pelkät hiilet vaihtaisin. :D Mittaristo pitäs myös saada hohkaan punasta et osaatkos sanoo polttimoista et millaset sinne menee? Nyt siis useampi palanu ja olis kiva tietää millasia polttimoita ostaa ennenku purkaa. :)

              Comment


              • #8
                Mittaristossa on muutamaa eri tehoista poltinta. Mittariston purku on sellainen 10min homma, joten kohtuu helppoa tehdä inventaario tarvittavista polttimoista.

                Comment


                • #9
                  Osaako kukaan sanoo tekeekö kyseisellä pakosarjalla mitään? http://www.ahtoja.com/product/98/audi-s2-s4-rs2-22-20v

                  Vakio ahdin tuohon ilmeisesti istuu paikalleen mut kun olen senkin vaihtoa harkinnu niin millenen ahdin olis passeli tuolle pakosarjalle ettei tarvis alkaa laippoja yms muita muokkaileen? En ole mistään 600hp haaveillu vaan ajattelin nyt aluks tyytyä johonki 350 hepoon.

                  Uus parempi by-pass on jo hommattuna mut ahtimesta alkaa kuuluun sellasia ääniä että täytyy heittää verkon painoksi.

                  Comment


                  • #10
                    Käytä hakua niin rupee löytyyn tietoa..

                    Comment


                    • #11
                      Luepa tuo kokonaisuudessaan ensi alkuun.
                      http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=66477

                      Tuolla pakosarjalla et tee mitään. Ahdin tulee eri paikkaan kuin vakio ja noille tehoille ei ole tästä hyötyä.
                      Helpoin tie onneen on rs2 setup, tai mahdollisesti diskopottu ja siihen k26 laipat, jos löytyy. Kaikki on kyllä kerrottu tuossa threadissa.

                      Comment


                      • #12
                        Nonii nyt tuli sitten joku vika... Eli auto ahtaa normaalisti mutta jostain syystä ei vedä... savuttaa normaalia enemmän ja rökii.Onko kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa? Mikäs aiheuttaa kyseisen vian? Auto käy kaikilla enkä usko että puolavika tulee näin yhtäkkiä... Voiko tulppien lisäks jokin muu aiheuttaa kyseiset oireet? Sytkänvahvistin? Lambda-anturi?

                        Comment


                        • #13
                          Ahtovuoto? Meneekö pintakaasulla hyvin? Kuulostaa, että saa liikaa bensaa, joka on lähestulkoon aina ahtovuodon merkki näissä. Kokeile myös toimiiko maffin piuha irti paremmin. Jos käy, niin ahtovuoto.

                          Comment


                          • #14
                            Joo kyl tuo runsas savuttelukin viittaa jo et saa liikaa mut ite olisin etsiskelly sytkän puolelta vikaa. Pitää käydä koittamassa... Palaan kohta asiaan :D

                            Comment


                            • #15
                              Joo ei lähde käymään ilman sitä. Muita ehdotuksia?

                              Comment


                              • #16
                                No pistä kiinni ja repäse käynnissä irti, ei se mitään haittaa.
                                Pitäisi kyllä lähteä käyntiin ilmankin, ellei seokset sitten ole totaalisen sekaisin tms. jotain outoa. Itsellä esim. pikku mällin jälkeen oli ic halki toisesta päädystä tosi pahasti ja ilman maffia lähti käyntiin ja pystyi ajamaan jotenkin.

                                Comment


                                • #17
                                  Onko varma, että käy kaikilla? Miten todettu?
                                  Käykö tyhjäkäynnillä/kevyellä käytöllä hyvin, eli ilmeneekö ongelma koko ajan, vai ainoastaan vedossa?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Siis toimii normaalisti siihen saakka kun turbo lähtee mukaan... silloin ahdot nousee normaalisti ja vaihtaessa bypass (juuri vaihdettu) pihauttaa mutta vetoa ei vain tapahdu. Lisäks tuo savuttaa aika runsaasti esimerkiks tyhjäkäynnillä. Mun mielestä nuo ongelmat kyl viittaa siihen että bensa ei pala kunnolla tai jostain syystä saa liikaa. Olis vaan kiva tietää että mistä sitä vikaa kannattais muualta etsiä ku pelkästään tulpista ja minkä vois todeta ennen ku lähtee osa kerrallaan vaihtamaan ja huomata viimesen osan vaihdon jälkeen että nyt toimii.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ja käy kaikilla... Kyllä sen jo kuulis jossei kävis.

                                      Comment


                                      • #20
                                        silloin ahdot nousee normaalisti ja vaihtaessa bypass (juuri vaihdettu) pihauttaa
                                        Onhan siellä sitten oikeasti bypass eikä dumppi.

                                        Edit. ei mitään, en lukenut alusta asti juttua.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Juu ihan orginaali bypasa on paikallaan. :) Ahtopuolella mitä luultavammin kaikki OK koska autossa jälkiasennusmittari ja vakio mittari ja molemmat näyttää normaaleja paineita kun lapun lyö tiskiin.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kyllähän ne ahdot nousee, vaikka vuoto oliskin. Yleensä hyrrä jaksaa kyllä paineet nostaa, jos esim. kumiletkussa on vuoto. Tällöin vain bensaa saa suhteessa liikaa, koska osa laskennallisesta ilmasta puhaltaakin putkesta ulos.

                                            Tyhjäkäynnin savutus kyllä viittaa johonkin muuhun. Jos on varmaa, ettei pala missään, niin silti testaisin suuttimien liittimien irroitusta yksi kerrallaan testinä, vaikuttaako mihinkään. Eli käynnissä yksi kerrallaan irti, jolloin näkee, jos savutus esim. häviää. Jos häviää jonkin irrotuksella, silloin tietää suoraan sen pytyn olevan vialla jne.

                                            Tuleeko savukaasun hajua paisariin? Ahdin voi myös vuotaa öljyä putkistoon.

                                            Comment


                                            • #23
                                              No tota turboo oon kyllä odotellukki että koska sanoo viimeset sanansa... Viheltää aikas reippaaasti. Mut tutkiskelen ja testailen taas niin palataan asiaan :D

                                              Mutten ala suin päin turboo ostaan vaan epäilyjen takia... Hienoo sitte ostaa uus turbo ja huomata et sama vika on edelleen :D
                                              Viimeksi muokannut __jake__; 22.9.2013, 09:58.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mitkäs ton vakio ahtimen specsit mahtaa olla?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Hei tuli tuossa mieleen että voisiko hall- anturi olla sökö? Jäi tossa aikasemmin kertomatta että sellainenkin vika löytyy autosta että öljynpaine valo syttyy ajotietokoneeseen kun virrat laittaa päälle ja odottaa hetken... Piippaa 3 kertaa. Johtuuko tämä samasta viasta? :)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    En minä noista mitään tiedä, mutta ongelman selvityksessä varmasti auttais se tieto, että miltä se savutus haisee ja näyttää tyhjäkäynnillä. Palaako siellä öljyä vai bensaa? Vai onko esim kansi halki tai tiiviste hajalla.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      http://www.nettikama.fi/vag-com-409-...-adapteri.html

                                                      http://www.nettikama.fi/audi-vw-2x2-...iadapteri.html

                                                      Onnistuuko tämmösellä satsilla vikoodien luku -93 urs4:sta? Jotkut väittää että onnistuu ja jotkut sanoo ettei onnistu. Olis kiva ny saada vahvistus ennenku kyseisen satsin tilaan.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Öljynpaineet on normaalit eikä syö öljyä... joten kansivikaa epäilen ainakin itse.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X