ei sen nyt ihan niin vaikeeta pitäs olla... onkohan se väyläohjattu? se lisää vähän nikkarointia
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
(Eber vai... ) -> Eber kyselytunti ;)
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viestiei sen nyt ihan niin vaikeeta pitäs olla... onkohan se väyläohjattu? se lisää vähän nikkarointia
Comment
-
Eberiä käytetty toisella tohtorilla.
Edelliset oireet olivat seuraavanlaiset: Lämmityksen päälle laitettua, pumppu lähti nakuttamaan ja hurinaa kuului. Onnen varaan jäi se, että rupiaako tohina kuulumaan. Pelkän ajastimen varaan ei eberiä voinut jättää ja aina oli käytävä katsomassa, että onko se päällä vai ei.
Tohtori löysi seuraavanlaisen vikakoodin:
051: Faulty flame recognition
At start, if flame sensor is a above 70°C > 240 seconds; check exhaust
gas and combustion air supply, check flame sensor, replace if necessary.
For flame sensor values see graph on previous page.
Eberin pakoputki oli juuresta melkein loppuun asti halki. Tohtori kertoi että eberi tarvitsee tietynlaisen vastapaineen toimiakseen ja tuo halkio aiheuttaa semmoisen pyörteen siihen, joka toimii samalla tavalla kuin tukos. Alkujaan asennettu kuulemma liian tiukalle mutkalle jonka takia oli halennut.
Nyt ainakin toiminut ok. Seuranta jatkuu.
Vianluku, osat & työ 80?. Ei kovin paha.
Comment
-
sama vesihän siellä kiertää... siitäkin sen huomaa että starttaa kahtena samanlaisena päivänä toisena ilman eberiä ja toisena sen kanssa, ja vakioreittiä ajaessaan huomaa kyllä että viisarin nouseminen alkaa ainakin itsellä lämmityksen jälkeen kilometrin päässä ja ilman saa ajaa 5-7km
Comment
-
Sama vesi vaan eri letkuja pitkin. Profiilin 3.0 TDI V6 (ilmastoinnin) lämmitysvesi kiertää omassa piirissään, eikä motissa ellei motti ole käynnissä. Lisäventtiileillä voisi saada koneenkin lämpiämään. Lisäksi (AC) lämmön säätö on vesiventtiilillä eikä ilmaläpillä, eli jos ei muista laittaa lämpöä täysille, kuristus alkaa ja Eberi menee pikkuteholle jo kauan ennenkuin kajuutassa on parikymmentä.
Comment
-
automaattinen sisäilmankierrätys, päällä / pois
Synkronointi, päällä / pois
Lisälämmitys, päällä / pois
Comment
-
Aloitin tuossa b5wsc eberin asennuksen omaan audiin. Miten olette laittanut tuon polttoaine puolen kun otin sen huolto luukun tankilta auki, mul ei ole sen alla ku mittarin anturi jossa ei näkynyt mitään paikkaa läpiviennille?
Teline asennettu ja huomenna letkujen ja johtojen vetoon.
Comment
-
Tankkikojeeseen pitää porata reikä. Katso ohjeet täältä: http://www.larussa.fi/Audi%20A3%201%...FSi%202004.pdf
En ole varma onko sulla samanlainen tankkikoje, mutta ainakin idean saa tosta manuaalista.
Comment
-
eihän sitä noin pitkään tarvis. 20-30min riittää.
jossakin menee se raja että kuinka paljon tarvii ajaa versus käyttö.
vanhaa akkua (85Ah,joka oli jo parhaat päivänsä nähnyt) latasin kerran viikossa ja lämmitystä pari kertaa päivässä, ja aika usein alle 10km ajoa lämmityksen päälle eli tyyliin hiihtämään ja takaisin tai jotain muuta lyhyehköä.
Kyllä tuota uuttakin välillä latailen mutta ei se niin herkästi ala virran vähyydestä oireilla kuin vanha.
Comment
Comment