Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

(Eber vai... ) -> Eber kyselytunti ;)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Prinne, oletko tietoinen että kumpaan suuntaan eeberin virtaus on asennettu? En yhtään ihmettelisi jos tuossa olisi asennettu niin että lämmin vesi menee lohkolle eikä sisäkennolle.
    Konepellin alta parhaani mukaan tilannetta zoomailin, niin mielestäni eberistä lähtevä letku menee lämppärikennon suuntaan ja kabiinin puolelle ALEMPAA putkea pitkin. Onkohan tuo nyt oikea putki??

    Comment


    • Pientä probleemaa hydronicin kanssa. Mulla on toi easystart remote+ kaukosäädin ja nyt se ei yhdistä autoon. Ei läheltä, ei kaukaa. Pariston vaihdoin kakeen ja ei apua. Jälkiasenteinen vehje siis kyseessä. Itse vehje nyt lähtee käyntiin auton sisältä napista. Ei se mitään tee, mut ompahan hyvä mieli kun kuitenkin esilämmitän autoani :D ei vissiin potku riitä tossa 4.2kw vehkeessä -35 pakkasessa... Eli voinko tehdä itse jotain tuolle kaukosäädin ongelmalle?

      Comment


        Kannattaa kokeilla parittaa kaukosäädin uudelleen. Tällä ohjeella toimii ainakin vanhempaan Easystart R+
        Koodi:
        Lähettimen opettaminen vastaanottimelle:
        Paina ajoneuvossa olevaa LED-valollista
        toimintopainiketta n. 5 s. LED-valo
        muuttuu vilkkuvaksi, jolloin kaukosäätimen
        vastaanotin on opetustilassa. Luo
        lähettimellä yhteys vastaanottimeen.
        Näyttöön tulee teksti Add. Vahvista valinta
        painikkeella . Lähetin menee tilaan viikonpäivän,
        kellonajan ja käyttöajan asettaminen
        (katso sivu 9). Aseta nämä tiedot ja
        hyväksy toiminto painikkeella .
        Tuossa asennusohje kokonaisuudessaan ja käyttöohje.

        Comment


        • ei sitä vettä tarvi kiehuvaksi saada. +20 ei näy lämpömittarissa mutta vähän eri riipaista käymään ku -30 asteinen kone. sisällähän on kylmää 1.4kw sisätilapuhaltimellakin vielä 2h jälkeen

          Comment


          • Ei niin tarvitsekkaan. Mukavuus asia lähinnä. Mutta tuo kaukosäädin ei pelaa. Noilla ohjeilla yritin parittaa noita ja ei. Sama logo tulee säätimeen aina. Eli antenni joka yliviivattu. Hmm. Vissiin täytyy pörhölle soitella ja kysellä ohjeita...

            Comment


              Löytyykös noita supistajia letkuun 20mm -> 18mm jostain?

              Comment


              • Iltaa! Semmonen kysymys ois että:

                Missä sijaitsee eberin sulakkeet Audi a4 b8 avantissa jossa tehdas eberi?

                Comment


                • Just selailin ohjekirjaa, olisko ollu repsikan oven kohdalla. Siellä se lukee manuaalissa.

                  Comment


                    Standheizung saksaksi, jos on tuontipeli. :)

                    Comment


                    • Perun puheeni, ei löytynyt ainakaan ohjekirjan tablettiversiosta mitään mainintaa. Erikoista kyllä.
                      Tuosta voi ladata lontooksi kliks
                      Sohvalla on mukavampi selailla kuin autossa :)

                      Comment


                      • Ei löytynyt sulakerasioista tuon nimistä paikkaa, eikä tosiaan ohjekirjassakaan siitä sulakkeesta mainita...
                        Jossain luki että voisi sijaita myös tulipellin vieressä päävirtakiskon lähellä, mutta ei sieltä muovin alta oikeen mitään sen näköistä osunu silmiin.

                        Kellään mitään tarkempaa tietoa vielä tästä?

                        Comment


                        • Sulakehomma kun ei oikeen ratkennu niin nyppäsin koko eberin pöydälle ?? sihti on ainakin vaihtokunnossa, pitää loput osat mitata et toimiiko ne.

                          Comment


                            Eberillä on nykyisin myynnissä Hydronic 2 -mallit. Myynnissä on Economy ja Comfort -mallit. Mitä eroa niillä on?
                            Attached Files

                            Comment


                            • comfort on isompi kooltaan kun siinä on tuo jakoventtiili (sisätila tai moottorilämmitys)vakiona. Varmaan näkyy myös hinnassa...

                              Comment


                              • Bensaeberi toimii välillä ihan ok, mutta kylmemmillä keleillä ei syty. Koodit luettu: 52 turva-aika ylitetty, 31 paloilmapuhaltimen moottori, 30 paloilmapuhaltimen pyörintänopeus toleranssien ulkopuolella. Voiko noiden ja tuon lämpötilariippuvaisuuden perusteella päätellä onko vika juurikin puhaltimessa vai onko ohjainkortti myös varteenotettava epäilty?

                                Lähetetty minun XT1562 laitteesta Tapatalkilla

                                Comment


                                  Oliko jotain kikkoja joilla peruseberin saa syöttämään enemmän kakkua jotta toimis kesälaatuviinallakin.

                                  Comment


                                    Toveri Nuutinen toteutti arduinolla. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&postcount=354

                                    Comment


                                    • Onko tietoa minkä mallin webasto sopisi a4 tdi ccwa koneeseen? Uskaltaako noita hommata käytettynä esim ebaysta?

                                      Comment


                                        Vielä semmoinen kysymys että onko normaalia että pumpun jälkeen letkuun tulee ilmakuplia? Tuntuu kuin ne muodostuisivat itse pumpussa koska ruutalla syötettäessä niitä ei näy.

                                        Comment


                                          B6:ssa (1.8t) oli aina ilmakuplia. Eikä varmasti imenyt ilmaa. En koskaan keksinyt, että mistä se johtui. Lämmitti normaalisti.

                                          Comment


                                            Mikä tarkoitus sillä on että bensapumppu pitää asentaa painepuoli osoittamaan tietty astemäärä ylöspäin? Ei toki asteelleen mutta kumminkin pitää olla ylempänä kuin imupuoli.

                                            Comment


                                            • Oisko ilmaantumisen takia, kun tilavuusvirta ei oo kovin kummosta. Saattaa jäädä sitten ilmakupla sinne perälle.

                                              Comment


                                                Bensaeberi toimii välillä ihan ok, mutta kylmemmillä keleillä ei syty. Koodit luettu: 52 turva-aika ylitetty, 31 paloilmapuhaltimen moottori, 30 paloilmapuhaltimen pyörintänopeus toleranssien ulkopuolella. Voiko noiden ja tuon lämpötilariippuvaisuuden perusteella päätellä onko vika juurikin puhaltimessa vai onko ohjainkortti myös varteenotettava epäilty?
                                                Kyllä nuo vikakoodit 30 ja 31 aika vahvasti sanoo että uutta puhallinta. Omasta eeberistä rupes tulemaan tuota 31 koodia, yritin herätellä sen henkiin mutta se antoi toiminta savut sitten kun löin paketin kasaan.
                                                Kaverilla kiukutteli koko viime talven tuo 31, kuulemma välillä se käynnisty suosiolla ja välillä tokalla tai kolmannella yrittämällä. Sillekin pitäisi tähän talveen hommata uusi puhallin. Alle 200€ osat eeperi.comista ja jos pysyy työkalut käsissä niin suht helppo homma vaihtaa.

                                                Comment


                                                • Itellä taas anto 31 koodia ja vaihoin puhaltimen ja tekee tismalleen samaa eli aivot ilmeisesti paskana. Yleensä aina lähtee 2. kerralla mutta ei suoraan, sammuu n. 5sec päästä kun laittaa päälle (alkutesteissä).
                                                  Vajaa 3v vanha laite muuten, ois myynnissäki jos joku tarvii auton vaihdon myötä. Myös hehkun sukka vaihdettu vastikään ja remuc löytyy kans..5kw sc malli dieseliin.

                                                  Comment


                                                    No niin, mun viinaongelma on nyt selvinnyt, eiku...

                                                    Vanhat letkut tuotti liikaa vastusta tai ei riittänyt virtaus. Selvis kun ensin otin tolueenia astiasta ja käynnistyi hyvin jonka jälkeen siirsin oton viina-astiaan ja jatkoi toimintaa ja sitten kun kytkin viinalla esitäytettyyn orkkisletkuun niin sammui. Viinaletkua kun ei biltemassa ollut kuin metrin pätkissä niin päätin koittaa 5mm kupariputkella. Oli sen asentaminen aika työlästä yhtenä 6 metrin tiukkana rullana, mutta ajattelin että ilman liitoksia olis parempi. Heti pörähti esitäytön jälkeen tulille joten ei onneksi tarvi poltinta vieläkään alkaa vaihtamaan. 50 ja 52 koodeja se on pukannut viimeaikoina eikä ikinä lähtenyt normaalisti käyntiin mutta aina heti pörisi kun tolueenilla testasi. Toivotaan että jaksaa kylmilläkin lähteä ettei tarvi näpit jäässä enää tutkia.

                                                    Ai hitto, tuli mieleen että noi testit tehtiin auto/eber lämpimänä joten huomenna vasta tietää miten toimii normiolosuhteissa.
                                                    Viimeksi muokannut ola; 8.10.2016, 21:46.

                                                    Comment


                                                      Eberin putki on ~1 mm:n reiällä, joten tuo moninkertainen tilavuus saattaa aiheuttaa jotain ongelmiakin. Mutta siitähän sen näkee.

                                                      Comment


                                                        Ne astiatestit tein noin samankokosella kumiletkulla. Siinähän on pumpun jälkeen kyllä tuota orkkisputkea joka on uudempaa.

                                                        Comment


                                                        • Alkuperäinen kirjoittaja Olmi Näytä viesti
                                                          Onko tietoa minkä mallin webasto sopisi a4 tdi ccwa koneeseen? Uskaltaako noita hommata käytettynä esim ebaysta?
                                                          Jos et vielä ole hankkinut niin mulle asennettiin eilen Eeperi Oy:llä Lappeenrannassa Eber Hydronic D5WSC.

                                                          Comment


                                                          • Thermo topit menee heittämällä eli ei varmasti muissakaan ole ongelmaa.

                                                            Comment


                                                            • Eberin tehottomuus vaivaa. Autossa 3.0 litran moottori ja nestetilavuus n.alle 8 litraa. Lämmitin melkein uusi B5WS, toimii niinku pitää mutta vaikuttaa kovin tehottomalta. Sisäpuhallin lähtee päälle +19 asteessa ja koko värkki sammuu 35min lämmityksen jälkeen jäähdytin nesteen ollessa +27 asteista, tämä kaikki -14 asteen pakkasessa mitattuna. 20min lämmityksellä nousee +16c, 30min +22c ja sitten sammuu +27 asteessa 35min kohdalla. Nesteen täytyy kiertää kun lämmittää ainakin alussa kovin tehokkaasti, lämmitimen letkut ei tunnu lähellekkään 90 asteisilta, max 40c kun sammuu. Pumppu toimii ja vesiventtiili on auki. Voiko tuolla olla ilmaa niin paljon että sotkee toimintaa? Muutenhan auto toimii ja lämpeää nopeasti ajossa, samoin puhaltaa lämmintä sisälle. Lämmityksen aikana sisätilat lämpeää hitaasti koska neste ei lämpeä nopeasti. Lämmitin asennettu siten että työntää ensiksi lämmön kennolla ja sitten vasta moottoriin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X