Prinne, oletko tietoinen että kumpaan suuntaan eeberin virtaus on asennettu? En yhtään ihmettelisi jos tuossa olisi asennettu niin että lämmin vesi menee lohkolle eikä sisäkennolle.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
(Eber vai... ) -> Eber kyselytunti ;)
Collapse
X
-
Pientä probleemaa hydronicin kanssa. Mulla on toi easystart remote+ kaukosäädin ja nyt se ei yhdistä autoon. Ei läheltä, ei kaukaa. Pariston vaihdoin kakeen ja ei apua. Jälkiasenteinen vehje siis kyseessä. Itse vehje nyt lähtee käyntiin auton sisältä napista. Ei se mitään tee, mut ompahan hyvä mieli kun kuitenkin esilämmitän autoani :D ei vissiin potku riitä tossa 4.2kw vehkeessä -35 pakkasessa... Eli voinko tehdä itse jotain tuolle kaukosäädin ongelmalle?
Comment
-
Kannattaa kokeilla parittaa kaukosäädin uudelleen. Tällä ohjeella toimii ainakin vanhempaan Easystart R+
Koodi:Lähettimen opettaminen vastaanottimelle: Paina ajoneuvossa olevaa LED-valollista toimintopainiketta n. 5 s. LED-valo muuttuu vilkkuvaksi, jolloin kaukosäätimen vastaanotin on opetustilassa. Luo lähettimellä yhteys vastaanottimeen. Näyttöön tulee teksti Add. Vahvista valinta painikkeella . Lähetin menee tilaan viikonpäivän, kellonajan ja käyttöajan asettaminen (katso sivu 9). Aseta nämä tiedot ja hyväksy toiminto painikkeella .
Comment
-
Iltaa! Semmonen kysymys ois että:
Missä sijaitsee eberin sulakkeet Audi a4 b8 avantissa jossa tehdas eberi?
Comment
-
Ei löytynyt sulakerasioista tuon nimistä paikkaa, eikä tosiaan ohjekirjassakaan siitä sulakkeesta mainita...
Jossain luki että voisi sijaita myös tulipellin vieressä päävirtakiskon lähellä, mutta ei sieltä muovin alta oikeen mitään sen näköistä osunu silmiin.
Kellään mitään tarkempaa tietoa vielä tästä?
Comment
-
Sulakehomma kun ei oikeen ratkennu niin nyppäsin koko eberin pöydälle ?? sihti on ainakin vaihtokunnossa, pitää loput osat mitata et toimiiko ne.
Comment
-
Bensaeberi toimii välillä ihan ok, mutta kylmemmillä keleillä ei syty. Koodit luettu: 52 turva-aika ylitetty, 31 paloilmapuhaltimen moottori, 30 paloilmapuhaltimen pyörintänopeus toleranssien ulkopuolella. Voiko noiden ja tuon lämpötilariippuvaisuuden perusteella päätellä onko vika juurikin puhaltimessa vai onko ohjainkortti myös varteenotettava epäilty?
Lähetetty minun XT1562 laitteesta Tapatalkilla
Comment
-
Comment
-
Bensaeberi toimii välillä ihan ok, mutta kylmemmillä keleillä ei syty. Koodit luettu: 52 turva-aika ylitetty, 31 paloilmapuhaltimen moottori, 30 paloilmapuhaltimen pyörintänopeus toleranssien ulkopuolella. Voiko noiden ja tuon lämpötilariippuvaisuuden perusteella päätellä onko vika juurikin puhaltimessa vai onko ohjainkortti myös varteenotettava epäilty?
Kaverilla kiukutteli koko viime talven tuo 31, kuulemma välillä se käynnisty suosiolla ja välillä tokalla tai kolmannella yrittämällä. Sillekin pitäisi tähän talveen hommata uusi puhallin. Alle 200€ osat eeperi.comista ja jos pysyy työkalut käsissä niin suht helppo homma vaihtaa.
Comment
-
Itellä taas anto 31 koodia ja vaihoin puhaltimen ja tekee tismalleen samaa eli aivot ilmeisesti paskana. Yleensä aina lähtee 2. kerralla mutta ei suoraan, sammuu n. 5sec päästä kun laittaa päälle (alkutesteissä).
Vajaa 3v vanha laite muuten, ois myynnissäki jos joku tarvii auton vaihdon myötä. Myös hehkun sukka vaihdettu vastikään ja remuc löytyy kans..5kw sc malli dieseliin.
Comment
-
No niin, mun viinaongelma on nyt selvinnyt, eiku...
Vanhat letkut tuotti liikaa vastusta tai ei riittänyt virtaus. Selvis kun ensin otin tolueenia astiasta ja käynnistyi hyvin jonka jälkeen siirsin oton viina-astiaan ja jatkoi toimintaa ja sitten kun kytkin viinalla esitäytettyyn orkkisletkuun niin sammui. Viinaletkua kun ei biltemassa ollut kuin metrin pätkissä niin päätin koittaa 5mm kupariputkella. Oli sen asentaminen aika työlästä yhtenä 6 metrin tiukkana rullana, mutta ajattelin että ilman liitoksia olis parempi. Heti pörähti esitäytön jälkeen tulille joten ei onneksi tarvi poltinta vieläkään alkaa vaihtamaan. 50 ja 52 koodeja se on pukannut viimeaikoina eikä ikinä lähtenyt normaalisti käyntiin mutta aina heti pörisi kun tolueenilla testasi. Toivotaan että jaksaa kylmilläkin lähteä ettei tarvi näpit jäässä enää tutkia.
Ai hitto, tuli mieleen että noi testit tehtiin auto/eber lämpimänä joten huomenna vasta tietää miten toimii normiolosuhteissa.Viimeksi muokannut ola; 8.10.2016, 21:46.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Olmi Näytä viestiOnko tietoa minkä mallin webasto sopisi a4 tdi ccwa koneeseen? Uskaltaako noita hommata käytettynä esim ebaysta?
Comment
-
Eberin tehottomuus vaivaa. Autossa 3.0 litran moottori ja nestetilavuus n.alle 8 litraa. Lämmitin melkein uusi B5WS, toimii niinku pitää mutta vaikuttaa kovin tehottomalta. Sisäpuhallin lähtee päälle +19 asteessa ja koko värkki sammuu 35min lämmityksen jälkeen jäähdytin nesteen ollessa +27 asteista, tämä kaikki -14 asteen pakkasessa mitattuna. 20min lämmityksellä nousee +16c, 30min +22c ja sitten sammuu +27 asteessa 35min kohdalla. Nesteen täytyy kiertää kun lämmittää ainakin alussa kovin tehokkaasti, lämmitimen letkut ei tunnu lähellekkään 90 asteisilta, max 40c kun sammuu. Pumppu toimii ja vesiventtiili on auki. Voiko tuolla olla ilmaa niin paljon että sotkee toimintaa? Muutenhan auto toimii ja lämpeää nopeasti ajossa, samoin puhaltaa lämmintä sisälle. Lämmityksen aikana sisätilat lämpeää hitaasti koska neste ei lämpeä nopeasti. Lämmitin asennettu siten että työntää ensiksi lämmön kennolla ja sitten vasta moottoriin.
Comment
Comment