ainekin ittellä oli vakuus ehdoissa että pitää olla valtuutetun liikkeen asentama. Jos sattuu kärtsää auto vaikka muusta syystä niin vakuutus ei korvaa. Näin sano täti vakuutusyhtiössä
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
(Eber vai... ) -> Eber kyselytunti ;)
Collapse
X
-
Kolmesta paikasta olen nyt saanut vastauksen tarjouspyyntöön, D5WS + Easystart R+, asennettuna: 1820e, 1850e ja 1981e. (Tässä tapauksessa tarjouspyyntö koskee kahta autoa joten saattaa olla yksittäin vielä kalliimpaa)
Melko kallista kun ajattelee, että halvin D5WS+Easystart R+ paketti on suomessa 1040e kuluineen...
Miten h*lvetissä voidaan vaatia asennuttamaan valtuutetussa liikkeessä, ei tuon nyt pitäisi niin avaruustekniikkaa olla.
Comment
-
Melkoista rahastuksen makua taas. Käytännössähän lämmitin ei väärin asennettunakaan polta autoa ellei pakoputki ole vedetty jonkin todella herkästi syttyvän eristeen väliin.
Comment
-
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja perrier Näytä viesti- ei viralliset -> ei asenna. syy "emme halua asentaa, vaikka osaisimmekin, koska vakuutusyhtiöt eivät korvaa autoa, mikäli se syttyy tuleen, koska lämmitintä ei ole asennettu virallisessa asunnuspaikassa, jolla on luvat asennukselle."
Comment
-
Mikä malli eberistä on Oulussa noilla hinnoilla?
Powerflashilla Oulussa
Hydronic D4W S (4.3kW) + miniajastin 1400e
Hydronic D5W S (5.0kW) + miniajastin 1500e
Hydronic D4W S (4.3kW) + easystart R+ radio k-ohj 1700e
Hydronic D5W S (5.0kW) + easystart R+ radio k-ohj 1800e
Vepsäläiselläkin oli Oulussa tuon 4,3 kw minikellosysteemin hinta samoilla nurkilla, mutta muista ei tietoa. Ja Powerflashillä saa vielä karalan softan samalla reissulla, jos lastutus kiinnostaa.
Autona A4 2,5 tdiq avant -99
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja A(4)vant Näytä viestiMikä malli eberistä on Oulussa noilla hinnoilla?
Powerflashilla Oulussa
Hydronic D4W S (4.3kW) + miniajastin 1400e
Hydronic D5W S (5.0kW) + miniajastin 1500e
Hydronic D4W S (4.3kW) + easystart R+ radio k-ohj 1700e
Hydronic D5W S (5.0kW) + easystart R+ radio k-ohj 1800e
Vepsäläiselläkin oli Oulussa tuon 4,3 kw minikellosysteemin hinta samoilla nurkilla, mutta muista ei tietoa. Ja Powerflashillä saa vielä karalan softan samalla reissulla, jos lastutus kiinnostaa.
Autona A4 2,5 tdiq avant -99
Comment
-
Eikö kellekkään tule mieleen ostaa autoa, jossa on lämmitin alunperin? Pääsis pirusti helpommalla. Eberi maksaa n.800?, asennus toisen. Jos kottero maksaa 4000?, niin olisi hyvä katsoa ostaessa moisen laitteen olemassaolo. Tämä ei kyllä auta asennusta, kunhan ihmettelen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Hilakitkutin Näytä viestiEikö kellekkään tule mieleen ostaa autoa, jossa on lämmitin alunperin? Pääsis pirusti helpommalla. Eberi maksaa n.800€, asennus toisen. Jos kottero maksaa 4000€, niin olisi hyvä katsoa ostaessa moisen laitteen olemassaolo. Tämä ei kyllä auta asennusta, kunhan ihmettelen.
Esim. nettiautosta löytyy audeja 2698kpl, sitten kun hakukriteeriksi määrittää "polttoainekäyttöinen lisälämmitin" niin määrä on 197kpl, niistä quattroja 124kpl...
Comment
-
Mikä näissä ebereissä lähtee toimiin ensin tuuletin,hehkutulppa vai p-a-pumppu. Kesän jälkeen ei lähtenytkään käyntiin,(joo oli liian vähällä käytöllä) hehku n.vuoden vanha. Pumpulle tulee 9volttia mutta mitään ei tapahdu. Onko kenelläkään irrallaan tai niin helpossa paikassa eberiä,että voisi mitä pumpun käämin ohmimäärän? Eberi on mallia tuo D4,3W ja vuorokausikellolla niin ei näe vikamuistia. Täälläpäin tuntuu olevan vähissä nuo liikkeet jotka vain lukis vikamuistin.
Comment
-
Kysyin vertailun vuoksi tarjouksen myös maahantuojalta Oulusta, hinnat siellä:
A6 1.9tdi -99 =1550e
A6 2.5tdi -99 =1600e
Tässähän kannattaa kohta oikeasti täräyttää se vajaat 500km ouluun...
Taisi olla vielä niin että maahantuoja tarjoaa 3 vuoden takuun, kun muut vain kahden.
Tais firma olla tämä mistä kyselit? http://www.preheat.eu/
Jos ei ollut niin kannattaa laittaa tarjouspyyntö.. Hinnat ovat aivan eri luokkaa kuin muualla suomessa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Marqs Näytä viestiTais firma olla tämä mistä kyselit? http://www.preheat.eu/
Jos ei ollut niin kannattaa laittaa tarjouspyyntö.. Hinnat ovat aivan eri luokkaa kuin muualla suomessa.
Comment
-
Mites onko porukka itse laitellut noita Ebereitä? www.espar.com löytyy ainakin kaikki ohjeet, hieman eri nimillä tuolla ameriikassa, mutta onpahan lontooksi.
Mietiskelin tässä vain, että jos panis tuon polttoineen oton paluuletkuun. Näinhän eberi alkaisi imeä ainetta tankista (kun ei varmaan syöttyöpumpun läpi jaksa imeä.) En heti keksinyt tästä mitään haittaa, mitäs mieltä muut on? -> Ei tarvitsisi sitä erillistä polttoaine letkua laittaa tankkiin tuolle laitteelle.
Muuten ei varmaan mitään ihmeempiä ole tuon laitteen kanssa. Saksasta ite härveli <600e, onko tuo EasyStart R miten tarpeellinen laite? Kuitenkin kaukosäätimestä harvemmin tarvii laitella, kun yleensä tietää millon lähtee ajelemaan.
Mihis noi yleensä on pantu tuossa V6 dieselissä. Konehuone on ainakin melko täynnä rojua, eli vaikeinta varmaan ettiä sopiva soppi tuolle mötikälle.
Comment
-
Jostain luin, että paras ratkaisu tuollaiselle olisi "väliastia" josta otettaisiin aine eeperille. Elikkä polttoaine letkuun laitettaisiin 0,5l "purkki". Tämä tosin tekee sen että aine loppuu jossain vaiheessa ja virityksen pitää olla semmoinen, että moottorille ei sytyisi katkoa syötöstä, vaan auton oma pumppu vain täyttäisi tuon astian aina kun pumppu olisi käytössä.
suomenkielisiä ohjeita löytyy Preheat:n sivuilta
Comment
-
Ei 2.5 v6 tdi:n kanssa tankissa mitään sähköpumppua kyllä tietääkseni ole.
Ainakin B5:een se menee survomalla kuskin puolen kuulerin taakse. Tarvii vähän lämmöllä muokata pesurisäiliötä ja letkuvedoista tulee tosi hurjat. En ole itse moiseen laittanut, mutta kuullut juttuja.
Kaukosäätimen lisäarvo on ihan itsesi harkittava. Ilman on vaikea olla, kun siihen kerran tottuu :)
Mikon mainitsema systeemi löytyy joistakin vanhemmista webastoista eli kytketään polttoaineen paluulinjan väliin ja laitteessa itsessään pieni säiliö.
Comment
-
Eberissä on itsessään pumppu tai sinun tapauksessasi erillinen, koska WSC-mallia et saa mihinkään sopimaan, joten ostat WS:n.
Jos ei tankissa ole siirtopumppua niin otat vaan haaralla dieselpumpun imuletkusta - ei paluusta. Jos tankissa on siirtopumppu, otat suoraan tankista.
Comment
-
Tankissa on siitopumppu, kun on quattro? Muutenkin, taitaa aiheuttaa ongelmia tuolle VP44 pumpulle, jos T-haaralla ottaa imuletkusta -> vaara, että imee pumpulta aineet pois?
Taitaa olla viisain vetää tankilta suoraan -> enempi hommia :(
Onko muuten miten paljon purettava noita sisustuksia, että pääsee tuolle tankin läpälle käsiksi? Voisi viikonloppuna jo katella mahdollisesti tuota etukäteen.
Comment
-
Kyllä se on samaten Avantissakin, kontin verhoilu pois (Avantissa ei tarvitse edes penkkejä välttämättä kaataa kun takakontissakin mahtuu könyämään) ja oikeassa etureunassa on kolmella ruuvilla kiinni luukku, jonka alta löytyy tankki ja originaali-polttoaineputket.
Itsellä on siinä kannessa muistaakseni porattu reikä jossa läpivienti putkelle (kupariputkea noilla kohdin) ja 90asteen käyrällä eteenpäin. Eberin polttoaineputki on niin pientä että sitä on helppo vetää pohjaan. Siitä luukusta näkee pujottaa letkun auton alle/alta ja auton alla letkun saa kätevästi kiinni polttoaineputkiin/jarruputkiin.
Comment
-
tuli mieleen tuosta Eberin asennuksesta, että pitääkös asennus olla tehty virallisella Eber asentajalla että Kasko korvaa jotain jos auto sattuu palamaan tms.? Onko tietoa?
En epäile asentajia ollenkaan. Päinvastoin, luulen että huippuja löytyy virallisten ulkopuoleltakin. Tuntuu vaan tyhmältä, jos vakuutus ei olekaan voimassa vaikka esim. tulipaloriski olisi kuinka pieni.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ajukki Näytä viestituli mieleen tuosta Eberin asennuksesta, että pitääkös asennus olla tehty virallisella Eber asentajalla että Kasko korvaa jotain jos auto sattuu palamaan tms.? Onko tietoa?
Comment
-
Kylmää keskeltä ?
A6 4F, ennenkin tehnyt, ja nyt taas pariin kertaan: Eberi päällä, ilmastoinnin lämmöt täysillä, kojelaudan keskeltä puhaltaa kylmää ja muualta lämmintä? Kabiinissa silti reilusti alle parikymmentä. Sopeutukset ja muut OK. Onkos kukaan huomannut samaa?
Comment
-
Eberin asennuksen vaikeus
Kuinka vaikea ja pitkäkestoinen projekti on asentaa Eberi autoon?
Kyselen tätä sen vuoksi, että tämän viikon alussa autoni (TT -07 3.2) oli kaksi päivää Audi-huollossa Eberin asennuksessa. Lopputuloksena oli se, että lämmitintä ei saatu toimimaan ja kuukauden päästä on uusi aika varattuna.
Mitä ihmettä? Onko se todellakin näin vaikeaa?
Comment
Comment