Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

(Eber vai... ) -> Eber kyselytunti ;)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    pitää kääntää lämmöt kaakkoon
    Lämmönsäätö tehdään vesiventtiilillä toisin kuin esim. entisessä A4 B7:ssa. Jos on riittävän kylmä, niin venat pysyy auki mutta vähänkin lämpösemmällä kelillä kiertoa aletaan kuristamaan > Eberi menee pikkuteholle kun veden lämpö nousee ennen sekoitusventtiiliä riittävästi. Aikeissa oli kytkeä kliman ohjauspiuhasta releelle, joka katkaisisi ko. vesiventtiilien (2kpl) piuhat, mutta kun ei ole tietoa millainen "pääteaste" kliman venttiilinohjaimessa on, on se jäänyt tekemättä. Ja rouvakin muistaa jo kääntää nupit kaakkoon kun on muutaman kerran joutunut rapaamaan ikkunoita ... vastauksessa #113 samaa asiaa. Niin ja venan ohjaukset on sopivasti kliman takana, jonne myös eberin ohjaus tulee. Vaan kun en keksi miten kliman saa irti ...
    Viimeksi muokannut ksarvala; 9.9.2010, 19:04.

    Comment


    • Niin, miten tuosta TP5:stä saa näkyville vikakoodit?

      Comment


        Tuolta sivu 21

        Comment


        • Kas, siis pitää johto laittaa kohdalleen. Löytyykö tuo johto seuraamalla tuota 8-napaista liitintä mikä on tuon itse laitteen lähellä konehuoneessa? Onko tuolla autossa vielä sitten jossain kojelaudassa se ite ohjain?
          OT: Tuo laitehan oireilee sillai, että se ei lähde käyntiin, vaan pitää hetken sitä punaista valoa ja sammuu sitten. Sanottiin aikanaan, että vesipumppu on kaputt.

          Edit: sattuuko olemaan purkuohjetta tuolle B5W SC:lle? Oli eri näköinen tuo pumppu kuin tuossa Karin laittamassa ohjeessa.

          Comment


          • Niin tuo on sitä mallia että vesipumppu ( ja bensapumppu) on itse laitteessa, eikä erikseen? Paha sanoa missä tuo kytkemätön johto sijaitsee, todennäköisesti jossain kojelaudan uumenissa, tai sitten ei. Tarpeeksi pitkälle kun seuraa sitä isoa liitintä, niin pitäisi löytyä..

            Comment


              Linkin ohjeilla menee WSC:nkin korjaus leikiten. Ei ole muuta eroa kuin mustat kopat ja vesipumpun sijainti itse laitteessa. Dieselissä myös polttoainepumppu on samassa.

              Comment


              • No, mikäs siinä sitten. Osia odotellessa =)

                Comment


                  Onko jollain tiedossa jotain hyvää asennuspaikkaa eberille Turun lähistöllä?
                  Toki vähän kauempaakin voi ehdottaa..

                  Muutamasta paikasta olen saanut tarjouksen ja arpoivat hinnaksi pitkälti yli kaksi tonnia kaukosäädöllisestä 5kW mallista.


                  Eli ajattelin hommata romut saksasta --> vapaaehtoiset asentajat voivat ilmoittautua :)

                  Kannattaako tilata saksasta jotain asennustarvikkeita samalla?

                  Comment


                    Kysäses Paimion säätöpisteestä. V-S autosähkö taitaa olla hinnoitellut itsensä ulos...

                    Comment


                      Jep.. siellä kävin kääntymässä eilen.

                      Edit: Siis kävin VS-autosähkössä.

                      Comment


                      • Onko jollain tiedossa jotain hyvää asennuspaikkaa eberille Turun lähistöllä?
                        Ihodessa olen useamman Webaston Audiin laittanut. Webastot kaukosäädöllä 1700e asennettuna. Laitahan vaikka sähköpostia jaka@kalectro.com.

                        Comment


                          Lähettelin spostia.. toivottavasti tuli perille hotmaililla :)

                          Comment


                          • Raisiossa on sellainen paja kuin Autolife. Siellä asennutin omaan Scouttiin Eberin, eikä ollut mitään moitittavaa jäljessä.

                            http://www.autolife.fi/

                            Comment


                            • Nonii, eberi tuli autosta ulos ja kokeilin vanhaa vesipumppua. Se pyöri ihan hienosti kun pistin virtalähteellä siihen +12 VDC. Eli vaikka vikakoodi oli ylikuumeneminen, sopii olettaa, että vika lienee jossain muualla.

                              Comment


                                Niin se minullakin pyöri vanhassa lämmittimessä irrallaan se pumppu, totuus oli sitten vissiin toinen kun joutui vettäkin liikuttamaan...

                                Comment


                                  Nonii, eberi tuli autosta ulos ja kokeilin vanhaa vesipumppua. Se pyöri ihan hienosti kun pistin virtalähteellä siihen +12 VDC. Eli vaikka vikakoodi oli ylikuumeneminen, sopii olettaa, että vika lienee jossain muualla.
                                  Olisko ollut ilmaa letkuissa?

                                  Comment


                                    Nonii, eberi tuli autosta ulos ja kokeilin vanhaa vesipumppua. Se pyöri ihan hienosti kun pistin virtalähteellä siihen +12 VDC. Eli vaikka vikakoodi oli ylikuumeneminen, sopii olettaa, että vika lienee jossain muualla.
                                    Annoitko virtaa akulla vai laturilla? Jos laturilla niin en yhtään ihmettele että pyörii huoletta.

                                    Comment


                                      Ja ilman vastapainetta on paljon helpompi pyöriä... ei luista siipipyöräkään niin helpolla ;)

                                      Comment


                                      • 4 firmasta kysellyt C-mallin webastoa.
                                        1 vastasi ja sanoi, että E-malli pitäisi asentaa. Vastasin, että pienempikin toiminut tuossa mallissa ja kysyin hintaa E-mallille toisella kaukosäätimellä sekä uudestaan C-mallia. Ei vastausta..

                                        Comment


                                          Kysypä täältä: http://www.eeperi.com/

                                          Comment


                                            Kattele hintoja saksan ebaystä. Koneen ja lisäosien hinnassa saattaa säästää yli 500e. Jos työkalut pysyy kädessä asentaisin itse. Ei oo mikään maailman ihmeellisin homma. Webaston evo malli on kuulemma pienestä kostaa huolimatta hankalampi asentaa. Sähköjen kanssa tulee enemmän töitä.

                                            Comment


                                              Jokusen kappaleen noita vehkeitä olen asentanut ja ylivoimaisesti paras asentaa on Eberspächerin B/DxWSC EasyStart-kauko-ohjaimen kanssa. Lämmitin on järkevän muotoinen ja asennusosat ovat laadukkaita. Webaston evosta ei ole kokemusta.

                                              Comment


                                                Evossa sähköt tulee puoliksi auton sisälle ja puoliksi asennuspaikan tietämille. Vesipumppu pitää myös asentaa erikseen. Johtojen vetelyä on siis enemmän. Muuten se oli kyllä aika näppärän kokoinen.

                                                Comment


                                                • Jokusen kappaleen noita vehkeitä olen asentanut ja ylivoimaisesti paras asentaa on Eberspächerin B/DxWSC EasyStart-kauko-ohjaimen kanssa. Lämmitin on järkevän muotoinen ja asennusosat ovat laadukkaita.
                                                  Itellä on D4,3 WSC, se ei C malli olis kahdessa osassa niin hieman helpompi kai tunkea jos on ahdasta. Jos on tilaa niin sittenhän tää WSC on aivan huippu.

                                                  Easy R+ mötikkää suosittelen, 500 metriä avonaisella ja parisataa metriä kerrostalon "läpi" helposti. Edit_ ja mitään muuta ohjainta ei tarvita. sen on/off katkaisimen voi laittaa vaikka hanskalokeroon tai mihin vaan missä se on kätevästi jos joskus sattuu tarvimaan.

                                                  Comment


                                                    TP5 kaukosäätimestä mulle jäi tosi kakka maku. Tuntu, että sen toiminta riippuu kuun asennosta ja ties mistä. Parhaimmillaan toimi satoje metrien päästä, mutta välillä 50m oli liikaa, vaikkei ollut edes mitään seiniä välissä.

                                                    Comment


                                                    • Onko 2000e asennuksineen linjassa yhdistelmästä Eber 5kw+gsm-ohjaus+minikello?

                                                      Edelliseen autoon asennutin easystart R+:ssan ja se ei oikein toiminut omassa käytössä. Joka toinen viikko auto seisoo puolivälissä työmatkaa, joten jos tulee aikataulu muutoksia niin seurauksena odottelua tai kylmästartti. Gsm-ohjaus taitaa olla tähän THE ratkaisu?

                                                      Comment


                                                      • Ei toi 2000€ mikään liian paha ole, Laakkosella laittoi tuttava 5kw ja R+ niin se oli pari tonnia.

                                                        Onhan se paljon rahaa, mutta toisaalta tarkoitukseesi ihan selvästi se THE ratkaisu.
                                                        (saahan sillä R+:lla ajastettua, mä en pariin vuoteen ole kyllä kertaakaan käyttänyt =D )

                                                        Comment


                                                        • Pistin osiksi tuon aiemmin pöydälle ottamani Eberin, ja se oli aika heikossa kunnossa noin yleensä. A3:ssa oli sijoituspaikkana ollut tuo puskurin sisäpuoli (se, jossa S3:ssa olisi toinen välijäähy), ja ei oikein halunneet ruuvit aueta laitteesta. Irrottelin tuon Pierburgin vesipumpun, yksi ruuveista napsahti saman tien käännettäessä poikki (läpiruostunut). Samoin vesipumpun kopan neljästä kiinnitysruuvista kaksi olivat ns. aukiporattavaa mallia, eivät lähteneet irti ehjänä.

                                                          Kysymys kuuluukin: onko tuolla sijainnilla väliä paljon ehjänä pysymisen kannalta? Tuo koko laite oli ihan hapettuneen oloinen. Luulen, että A3:ssa on se ongelma, että kun ollaan tuossa puskurin sisällä ja jos pestään laseja sekä valoja, niin laitetta huuhdellaan toistuvasti alkoholipitoisella nesteellä. Allroadissa Eberi on asennettu keulimmaiseksi syylärin ja puskurin väliin ja toiminut toistaiseksi luotettavasti (koputtaa puupäätä).

                                                          Comment


                                                            Sillä on paljonkin merkitystä. Mitä puhtaammassa paikassa, sitä pidempään kestää ehjänän. Jossain sisälokarissa saattaa paskaa mennä aika paljonkin läpi paloilmapuhaltimesta. Mitä noihin ruuveihin tulee, niin niitä kannattaa kyllä koputella ja lämmitellä ennen avaamista. Tuppaa tuo rauta-alumiiniyhdistelmä jämähtämään aika kovaa kiinni. Noi kuoret noissa kyllä hapettuu aina. Ennemmin tai myöhemmin.

                                                            Comment


                                                            • Joo, ei paljoa halunneet aueta =). Jos jollakin on joko ehjä tai rikkinäinen 5kW bensan vesipumppu koteloineen joutilaana, voisin ottaa sen kiitollsuudella vastaan tai jopa jotain pientä siitä maksaakin. Tarvin siitä vain sen kotelon, pumppu on omasta takaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X