Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

(Eber vai... ) -> Eber kyselytunti ;)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Aika häkellyttävää, jos olet vahingossa sinne päässyt. Eikös se sekvenssi mennyt tyyliin pp kellon säätöön, pitkä p, p, liekki, p p, liekki. Ihan jemmatun oloinen joka tapauksessa.

    Comment


    • Joo sitä ihmettelen itekin.

      Katoin vikakoodit ja tuli 30. Vika juurikin siinä mitä ajattelin, ilman ottoputki likainen, jäätynyt/tukkeessa. Luulisi siis korjaantuvan putken puhdistuksella ja suojaletkun asentamisella niin kuin on koko ajan pitänytkin. Runsas lumi varmaan lisännyt ongelman esiintymistä. Voiko tuo tukkeutuminen voinut aiheuttaa vakavampaa? Vikakoodin selitys alla. Käsitinkö oikein omalla englannin ymmärtämykselläni:



      [LEFT]Speed of combustion fan motor outside[/LEFT]

      [LEFT]Fan impeller of combustion air fan motor blocked (frozendirty, stiff, lead chafes at end of shaft) [/LEFT]

      [LEFT]Remove blockage.[/LEFT]

      [LEFT]Measure speed of combustion air fan motor with max.8.2 / 15 volt + 0.2 volt. To do so, unclip cable 0.75 brown from chamber 14 of 14-pole connector and cable 0.752. black from chamber 13 Affix a marking tothe shaft end of the combustion air fan

      motor and measure the speed with a contact-free speed.

      If the measured speed < 1000 rpm, then replace the combustion air fan.

      If the measured speed > 1000 rpm, then replace the[/LEFT]

      controller
      Viimeksi muokannut Audimann; 18.2.2010, 13:04.

      Comment


      • Kirjoitit Petri jossain muusa topicissa, että 4kw:n malii olisi rikkoutunut sinulta joskus, kun ilmanottoputki on ollut liian lyhyt ja sinne päässyt vettä mikä jäätyi. Lakkasiko saman tien toimimasta vai oireili alkuun ja sitten meni kaputt? Taisit kyllä mainita, että sulta meni aivolaatikko (controller?).

        Epäilen vaan, että saattaa olla paloilmanpuhaltimen vaihto mulla edessä. Hintaa näyttäisi olevan ainakin yhdestä paikasta katsottuna 113e. Katsotaan kuitenkin ennen, jos ilmanottoputken asentaminen ja auttaa.

        Comment


          Kerrasta paloi aivot eli kaiketi puhallintransistori tai vastaava. Taisi olla vähän erikoisempaa tyyppiä.
          Mulla on muutama varaosaeberi, joista puhallin voisi ehkä löytyä. Arpakuntoinen toki.

          Comment


          • Mietiskelin tässä eberin hankintaa ja en oikein osaa päättää eri ohjausvaihtoehtojen välillä:

            Ottaisiko:

            1) easystart T + easystart R ja rakennan itse GSM-ohjauksen
            vai
            2) easystart R+ (saako siihen lisättyä GSM ohjausta?)

            Tuo R+ kaukosäädin on kyllä aika kookas kannettavaksi. Onko vaihtoehto 1) paljon halvempi?

            Comment


            • R+ kookas? Kuinka pieni sen pitää olla? Mulla toi tulitikkuaskin kokoinen R+ toimii samalla suksiboksin ja lataustolpan avainten avaimenperänä. Ja aika fiksu se on mun mielestä, hyvä näyttö ja paluusignaalit yms.

              Mutta jos gsm-ohjauksen laitat niin sen kaveriksi ei mitään kaukosäätöjä tarvitse,ihan turha siinä vaiheessa.

              Comment


              • No tuo ohjauksen rakentaminen on varmaan ikuisuusprojekti:) Siksi laittaisin jonkin kauko-ohjauksen heti alkuun.

                Atmelin mikrokontrollerin kehitysympäristö ja Siemensin puhelin datakaapelilla on jo olemassa...

                Saako Easystart R+:n rinnalle kytkettyä ulkoista GSM-ohjainta?

                Comment


                • tuplat
                  Viimeksi muokannut anotsook; 19.2.2010, 16:28. Perustelu: taas tuplat:)

                  Comment


                    Tuleehan siihen joka tapauksessa painonappi + valo (mutta ei pelkän kellon kanssa), eli sen saa kyllä kytkettyä rinnalle kunhan hiukan tinailee ja turailee. R+ on mielestäni ihan sopivan kokoinen ja muotoinen ...

                    Comment


                    • Voihan sen itsetehdyllä kontrollerilla laittaa käyntiin johtosarjasta keltaiseen +12V:tä syöttämällä, ilman mitään Eberin omaa ohjausvärkkiä.

                      Comment


                      • Eli lopputulos on ilmeisesti se, että kannattaa laittaa nyt se R+ ja lisätä GSM ohjaus rinnalle jos tarve vaatii tai ohjain valmistuu:)

                        Kiitoksia!

                        Comment


                          Ja antenniksi vanha pikkuinen GSM450 magneettiantenni (~17cm = 1/4 L) ikkunalle niin kantomatka pitenee kilometriin (avoimella paikalla) ... saa samalla sellaisen formulamallisen tähtäimen kun laittaa sen ikkunalle keskelle kojelautaa, siinä lienee joku metallinen ritilä aurinkoanturin kohdalla...

                          Comment


                            Olisiko jollain tietoa mahdollisista Eberin huoltopaikoista Turussa ja kenties jopa kokemuksia niistä?

                            Jatkan vielä, onko jollain ohjetta miten tuon kauko-ohjaimen kanssa saa luettua vikakoodit? Ymmärsin, että tuolla isommalla näytölisellä kakella se onnistuu.
                            Viimeksi muokannut Ipsi; 26.2.2010, 14:15.

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja anotsook
                              ....easystart R vai ....easystart R+ (saako siihen lisättyä GSM ohjausta?)
                              Ehdottomasti R+!

                              R ja R+ ovat samankokoisia, sekä pelkän R kaken hinnoittelu on aivan perseestä. Maksat parikymppiä enemmän niin saat tuon R+ kaukosäätimen. Eeperi.comin kaveri sanoi, että he eivät edes enää tilaa noita R kaukosäätimiä huonon menekin (edellämainituista syistä) johtuen. Kuulema R kaukosäätimessä olisi edes jotain järkeä, jos se olisi todella pienikokoinen, mutta siltikin hinta on aivan liian suolainen R+ malliin verrattuna.

                              Comment


                              • Onkos kellään kokemusta tuosta eeperin gsm-ohjauksesta? Onko mistään kotoisin, vai kannattaako vaan lopettaa jahkailu ja nuukailu, ja ostaa Easystart R+:lla?

                                Comment


                                • Mitäs tuo eeberin tekstiviestiohjaus kustantaa ja pystyykö sen kytkemään R+:ssan rinnalle?
                                  Välillä kun olisi mukava saada auto lämpiämään easystartin kantaman ulkopuolelta...

                                  Comment


                                  • Käsittääkseni vaatii oman gsm-ohjausmodulin autoon, yhteensopivuuksista en sen enempää tiedä..

                                    Comment


                                    • nettivaraosa.comissa muutama tekele myynnissä, jänniteohjattuun eeberiin aika näppärä tapa ja maksaa ehkä satasen.

                                      Comment


                                      • Mites toi, kun olen asettanut päivämäärän ja kellonajan tuolla easystart R+:lla ja asettanut lähtöajaksi vaikka lauantai 7:30, niin toimiiko ajastus, jos olen kaukosäätimen kanssa kantaman ulkopuolella?

                                        Eli jätän auton vaikka työpaikan pihaan ja olen laittanut lähtöajaksi 16:00, menen töihin ja laitan avaimet ja kaukosäätimen peltikaappiin. Onko auto lämmin 16:00, vaikka kaukosäädin on kantaman ulkopuolella työpäivän ajan?

                                        eeperi.comin myyjä väitti, että kaukosäädin pitää olla kantaman sisäpuolella kokoajan, mutta en tuota oikein usko, kun ohjeissa tuosta ei mitään sanota. Sanotaan vaan, että "Jos olet lähettimen kanssa kantaman ulkopuolella, niin ei lämmityksestä tarvitse luopua. Vaihtoehdoksi tulee silloin esivalittu käyttö."

                                        Comment


                                        • Ajastus tallentuu autossa olevaan vastaanotinpurkkiin joka sitten kytkee sopivaan aikaan lämmittimelle sähköä. Eli ei tarvitse kaukosäädintä muuten kuin ajastuksen asetukseen.

                                          Comment


                                          • myyjä väitti, että kaukosäädin pitää olla kantaman sisäpuolella kokoajan
                                            höpöhöpö

                                            Comment


                                            • Nojoo, sitähän minäkin.

                                              Sit toinen juttu. Ei ole oikein kiva herätä aamulla, kun eberi tulilla ja autossa hälyttimet huutaa. Pitääkö nyt aina ottaa tavaksi sammuttaa nuo sisätutkat siitä kuljettajan takaa napista? :/

                                              Comment


                                              • Voi olla että pitää. Sen herkkyyttä ei taida pystyä säätämään?

                                                Ilmavirran liikkeestähän se ottaa varmaan varashälytyksen.Kenties sisäpuhallusta pienemmälle? Ykköstehollakin lämpiää ihan kohtuullisesti, mulla taitaa kakkoselle olla säädetty defaultina.

                                                Comment


                                                  Vikakoodit saa luettua R+:lla kun lämmitin on päällä painamalla yhtaikaa vasen ja oikea nuoli. Sitten nuolella saa selattua uusimman ja muistaakseni viisi edellistä vikakoodia, OK-napilla sitten saa nollattua vikakoodit. Manuaali löytyy ainakin täältä

                                                  Comment


                                                    Automaatti-ilmastoinnin puhallusnopeutta ei voi säätää, ellei ole lämmityshetkellä autossa.

                                                    Comment


                                                    • Automaatti-ilmastoinnin puhallusnopeutta ei voi säätää, ellei ole lämmityshetkellä autossa.
                                                      Eikö sinne saa koodattua "oletusasetusta" uusiksi?
                                                      Tai ainakin mä olen kuvitellut että sen oletuksena oleva 2.taso on sinne ohjelmoitu, kun ei voi sisäpuhallusta ottaa poiskaan "off" napista ennen lämmitystä, tai siis se ei ole pois lämmittäessä jos on viimeksi offia painanut vaikka vag-comilla leikkiessään.

                                                      Tietysti voipi olla että systeemi on fiksu ja osaa sillä tarvittavalla teholla puhaltaa sisään itsestään.

                                                      Comment


                                                        Jaaha, ei tuu vikakoodeja nuolia painamalla, ei tapahdu mitään. Mulla pitäis olla tuo R+. Toisaalta nyt tuo näyttäis taas toimivan. Olikohan se vaan ottanut nokkiinsa pitemmästä pakkasjaksosta ja jatkuvasta käytöstä? :-o

                                                        Comment


                                                          Pitääkö nyt aina ottaa tavaksi sammuttaa nuo sisätutkat siitä kuljettajan takaa napista?
                                                          Ei tarvitse, itselläni ainakin auttoi kun sääti herkkyyden 50:en.
                                                          45-Int. Monitor: -- KWP-1281
                                                          VAG-COM Works fine (note: This is tied in with 35-Central Locking so it may not work with pre-'97).

                                                          Sensitivity Adjustment

                                                          [Select]
                                                          [45 - Int. Monitor]
                                                          [Adaptation - 10]
                                                          Enter channel 01
                                                          Enter a value between 50-100 (it should be 100 by default) for the sensitivity of the ultra-sound sensors
                                                          [Save]

                                                          Comment


                                                            ei tuu vikakoodeja
                                                            pitää olla se diagnostiikkapiuha kytketty ...

                                                            Comment


                                                            • Alkuperäinen kirjoittaja MR
                                                              Ei tarvitse, itselläni ainakin auttoi kun sääti herkkyyden 50:en.
                                                              45-Int. Monitor: -- KWP-1281
                                                              VAG-COM Works fine (note: This is tied in with 35-Central Locking so it may not work with pre-'97).

                                                              Sensitivity Adjustment

                                                              [Select]
                                                              [45 - Int. Monitor]
                                                              [Adaptation - 10]
                                                              Enter channel 01
                                                              Enter a value between 50-100 (it should be 100 by default) for the sensitivity of the ultra-sound sensors
                                                              [Save]
                                                              Joo, kokeilin tuota mutta ei onnistunu. Väitti, että pitäis muka olla joku rekisteröity VAG-COM! Oisko Kuopiossa ketään kuka vois vähän avittaa tässä? :D

                                                              EDIT: voiko vielä joku kertoa, missäkohtaa tuossa V6 moottorissa on tuo hehkujen anturi. Joutuu pikkasen pitempään starttailemaan, kun ilmeisesti lämpiää se anturi niin paljon, että pienelläkin lämmityksellä hehkun valo vain vilahtaa.
                                                              Viimeksi muokannut valtsu; 28.2.2010, 21:40.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X