Aika häkellyttävää, jos olet vahingossa sinne päässyt. Eikös se sekvenssi mennyt tyyliin pp kellon säätöön, pitkä p, p, liekki, p p, liekki. Ihan jemmatun oloinen joka tapauksessa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
(Eber vai... ) -> Eber kyselytunti ;)
Collapse
X
-
Joo sitä ihmettelen itekin.
Katoin vikakoodit ja tuli 30. Vika juurikin siinä mitä ajattelin, ilman ottoputki likainen, jäätynyt/tukkeessa. Luulisi siis korjaantuvan putken puhdistuksella ja suojaletkun asentamisella niin kuin on koko ajan pitänytkin. Runsas lumi varmaan lisännyt ongelman esiintymistä. Voiko tuo tukkeutuminen voinut aiheuttaa vakavampaa? Vikakoodin selitys alla. Käsitinkö oikein omalla englannin ymmärtämykselläni:
[LEFT]Speed of combustion fan motor outside[/LEFT]
[LEFT]Fan impeller of combustion air fan motor blocked (frozendirty, stiff, lead chafes at end of shaft) [/LEFT]
[LEFT]Remove blockage.[/LEFT]
[LEFT]Measure speed of combustion air fan motor with max.8.2 / 15 volt + 0.2 volt. To do so, unclip cable 0.75 brown from chamber 14 of 14-pole connector and cable 0.752. black from chamber 13 Affix a marking tothe shaft end of the combustion air fan
motor and measure the speed with a contact-free speed.
If the measured speed < 1000 rpm, then replace the combustion air fan.
If the measured speed > 1000 rpm, then replace the[/LEFT]
controllerViimeksi muokannut Audimann; 18.2.2010, 13:04.
Comment
-
Kirjoitit Petri jossain muusa topicissa, että 4kw:n malii olisi rikkoutunut sinulta joskus, kun ilmanottoputki on ollut liian lyhyt ja sinne päässyt vettä mikä jäätyi. Lakkasiko saman tien toimimasta vai oireili alkuun ja sitten meni kaputt? Taisit kyllä mainita, että sulta meni aivolaatikko (controller?).
Epäilen vaan, että saattaa olla paloilmanpuhaltimen vaihto mulla edessä. Hintaa näyttäisi olevan ainakin yhdestä paikasta katsottuna 113e. Katsotaan kuitenkin ennen, jos ilmanottoputken asentaminen ja auttaa.
Comment
-
Mietiskelin tässä eberin hankintaa ja en oikein osaa päättää eri ohjausvaihtoehtojen välillä:
Ottaisiko:
1) easystart T + easystart R ja rakennan itse GSM-ohjauksen
vai
2) easystart R+ (saako siihen lisättyä GSM ohjausta?)
Tuo R+ kaukosäädin on kyllä aika kookas kannettavaksi. Onko vaihtoehto 1) paljon halvempi?
Comment
-
R+ kookas? Kuinka pieni sen pitää olla? Mulla toi tulitikkuaskin kokoinen R+ toimii samalla suksiboksin ja lataustolpan avainten avaimenperänä. Ja aika fiksu se on mun mielestä, hyvä näyttö ja paluusignaalit yms.
Mutta jos gsm-ohjauksen laitat niin sen kaveriksi ei mitään kaukosäätöjä tarvitse,ihan turha siinä vaiheessa.
Comment
-
Ja antenniksi vanha pikkuinen GSM450 magneettiantenni (~17cm = 1/4 L) ikkunalle niin kantomatka pitenee kilometriin (avoimella paikalla) ... saa samalla sellaisen formulamallisen tähtäimen kun laittaa sen ikkunalle keskelle kojelautaa, siinä lienee joku metallinen ritilä aurinkoanturin kohdalla...
Comment
-
Olisiko jollain tietoa mahdollisista Eberin huoltopaikoista Turussa ja kenties jopa kokemuksia niistä?
Jatkan vielä, onko jollain ohjetta miten tuon kauko-ohjaimen kanssa saa luettua vikakoodit? Ymmärsin, että tuolla isommalla näytölisellä kakella se onnistuu.Viimeksi muokannut Ipsi; 26.2.2010, 14:15.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja anotsook....easystart R vai ....easystart R+ (saako siihen lisättyä GSM ohjausta?)
R ja R+ ovat samankokoisia, sekä pelkän R kaken hinnoittelu on aivan perseestä. Maksat parikymppiä enemmän niin saat tuon R+ kaukosäätimen. Eeperi.comin kaveri sanoi, että he eivät edes enää tilaa noita R kaukosäätimiä huonon menekin (edellämainituista syistä) johtuen. Kuulema R kaukosäätimessä olisi edes jotain järkeä, jos se olisi todella pienikokoinen, mutta siltikin hinta on aivan liian suolainen R+ malliin verrattuna.
Comment
-
Mites toi, kun olen asettanut päivämäärän ja kellonajan tuolla easystart R+:lla ja asettanut lähtöajaksi vaikka lauantai 7:30, niin toimiiko ajastus, jos olen kaukosäätimen kanssa kantaman ulkopuolella?
Eli jätän auton vaikka työpaikan pihaan ja olen laittanut lähtöajaksi 16:00, menen töihin ja laitan avaimet ja kaukosäätimen peltikaappiin. Onko auto lämmin 16:00, vaikka kaukosäädin on kantaman ulkopuolella työpäivän ajan?
eeperi.comin myyjä väitti, että kaukosäädin pitää olla kantaman sisäpuolella kokoajan, mutta en tuota oikein usko, kun ohjeissa tuosta ei mitään sanota. Sanotaan vaan, että "Jos olet lähettimen kanssa kantaman ulkopuolella, niin ei lämmityksestä tarvitse luopua. Vaihtoehdoksi tulee silloin esivalittu käyttö."
Comment
-
Automaatti-ilmastoinnin puhallusnopeutta ei voi säätää, ellei ole lämmityshetkellä autossa.
Tai ainakin mä olen kuvitellut että sen oletuksena oleva 2.taso on sinne ohjelmoitu, kun ei voi sisäpuhallusta ottaa poiskaan "off" napista ennen lämmitystä, tai siis se ei ole pois lämmittäessä jos on viimeksi offia painanut vaikka vag-comilla leikkiessään.
Tietysti voipi olla että systeemi on fiksu ja osaa sillä tarvittavalla teholla puhaltaa sisään itsestään.
Comment
-
Pitääkö nyt aina ottaa tavaksi sammuttaa nuo sisätutkat siitä kuljettajan takaa napista?
45-Int. Monitor: -- KWP-1281
VAG-COM Works fine (note: This is tied in with 35-Central Locking so it may not work with pre-'97).
Sensitivity Adjustment
[Select]
[45 - Int. Monitor]
[Adaptation - 10]
Enter channel 01
Enter a value between 50-100 (it should be 100 by default) for the sensitivity of the ultra-sound sensors
[Save]
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja MREi tarvitse, itselläni ainakin auttoi kun sääti herkkyyden 50:en.
45-Int. Monitor: -- KWP-1281
VAG-COM Works fine (note: This is tied in with 35-Central Locking so it may not work with pre-'97).
Sensitivity Adjustment
[Select]
[45 - Int. Monitor]
[Adaptation - 10]
Enter channel 01
Enter a value between 50-100 (it should be 100 by default) for the sensitivity of the ultra-sound sensors
[Save]
EDIT: voiko vielä joku kertoa, missäkohtaa tuossa V6 moottorissa on tuo hehkujen anturi. Joutuu pikkasen pitempään starttailemaan, kun ilmeisesti lämpiää se anturi niin paljon, että pienelläkin lämmityksellä hehkun valo vain vilahtaa.Viimeksi muokannut valtsu; 28.2.2010, 21:40.
Comment
Comment