Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Ihme juttu: mittarin taustavalo( yksi) on välillä pimeänä. Kyseessä on nopeusmittarin vasen valo. Kylmänä ei pala, mutta kun auto lämpiää valaistus pelaa.
Olisiko kosketushäiriö/ ns kylmäjuotos?
Melko varmasti kosketushäiriö, omassa kotterossa porsii just sama tuikku kuin sinulla, varsinkin näin talven tullessa kun säät kylmenee. Kopistelemalla saa syttymään mutta syttyy myös itsekseen kun auto lämpiää.
Edittiä: Kun jaksais vaan purkaa, puhdistaa kosketuspinnat ja vaihtaa polttimon niin varmasti pelais..
Kannattaa vaihtaa suoraan uudet lamput mittaristoon. Ei maksa paljoakaan. Neuvon tarvittaessa lisää jos päädyt vaihtelemaan niitä. Lamput Hessumobiilissa 2,10e / kpl
Kun keskustelussa mainittiin "projekti", ajattelin että tarkotuksena on vaihtaa hehkulangat ledeihin. Ei nimittäin sen jälkeen tarvitse samaista hommaa enää tehdä.
Just laittelin uusia lamppuja mittaristoon, Aikas hölmösti tehty koko idea kun yksi lamppu ei saa kontaktia, ni kaikki on pimeenä. Teki mieli laittaa ledit tilalle ihan heti pleksin taakse, mutta kun nyt valot palaa ja pelaa ei tullut tarvetta.
joo, kaikki kannattaa uusia samalla avauksella. Muuten kuitenkin suunnilleen päivässä se viereinen kärähtää, ja kuka sitä nyt koko mittaristoa jaksaa jumpata ulos ja takas.
Kyllä näin on. On tullut itse asiassa hieman fundeerattua ledienvaihto-jumppaa. Niitä ledejäkin kun löytyy usealla eri valaistuskulmalla varustettuna, ja kaikkee...
No kyllä se "luonnollinen hehkulangan väri" on sentään poikaa. Lisäksi kun ei ole kukaan jaksanut tekemään massatuotantona esim. 1,2W vastaavalla valaistusteholla olevia valmiiksi oikeassa kannassa olevia vimpaimia, en taida jaksaa ruveta kolvia asian takia lämmittelemään.
Olen muuten itse yleensä juottanut nuo lampunkantojen kontaktipinnat läpi, ja pyyhkinyt juoksutusaineet pois. Auton tärinä+lamppujen pieni nitkuminen kun syö pikku hiljaa alla olevaa foliota (siis piirilevyssä) ohuemmaksi. Se jos mikä on hyvä pesä hapettumisen alulle...
Comment