Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 lämmönsäätömoottori? (ja pari muuta probleemaa)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 lämmönsäätömoottori? (ja pari muuta probleemaa)

    Eli ilmastoinnin kanssa ollut ongelmia... ne läppämoottorit sieltä keskikonsolin takaa jo huolsin (kiitokset siitä ohjeesta!), mutta mistäs löytyy -94 C4 2,6L lämmönsäätömoottori? Ei anna kabiiniin lämmintä yhtään ja näillä keleillä alkaa tuleen vilu!
    Toinen ongelma on jäähdyttimen sähköflektit, ne ei pyöri... mistä kannattaisi vikaa lähteä etsimään?
    Onko niiden anturi jäähdyttimen kuskinpuolen alareunassa? Mitenkäs anturin toiminnan voisi testata?

    Ilmastoinnin diagnostiikasta kun seuraa kanavaa 51 (muistaakseni), eli jäähdyttimen lämpötilaa niin minulla se nousee samaan tahtiin kojetaulun lämpömittarin kanssa 90 asteeseen ja jää siihen. Kojetaulun lämpötila on noussut n.95 asteeseen, mutta diagnostiikan ei. Kumpaan uskoa?

  • #2
    Tuo klima voi olettaa moottorin lämpiävän tasatahtia tuohon 90:een asteeseen, lämpö taitaa lähteä nousemaan heti kun laittaa virrat päälle.

    Asiasta juttua jo aiemminkin esim
    http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=2142

    Nouseeko lämpö mittarin mukaan miten nopeasti sinne 95:een ja pysyykö tasan siinä? Mulla ainaki oli termostaatti rikki ja lämpö seilaili talvella 70-80 eikä kabiini meinannu pysyä pakkasilla lämpimänä.

    Flekteistä en tiedä sen enempää kuin että toinen on klimalta pakko-ohjattu, pitäs siis pyöriä aina kun kompura on päällä.

    Comment


    • #3
      Lämpö nousee mittaria ja klimaa seuratessa tasatahtiin 90 ja kun kaupungissa liikennevaloissa pysähtelee ja auto käy paikallaan niin tuo lämpö nousee sinne 95 asteeseen. Ja siis kumpikaan flekti ei pyöri.

      Kliman vikakoodit ovat 8,5 11,6 11,7 13,5. Onko tuo 8,5 se lämmönsäätöläppä, joka löytyy myös minulta sieltä ilmastointikaukalosta?

      Comment


      • #4
        Aikaisemmin siis lämmöt ovat olleet tasan 90 asteessa tilanteesta riippumatta, vika on tullut nyt syksyn kunniaksi. Klima alkoi yhtäkkiä pistää sisälle polttavan kuumaa ilmaa, säädin asetuksen LO jolloin alkoi tulemaan kylmää ja sitä onkin siitä lähtien tullut...

        Comment


          #5
          Tässä koodien sisältö lontoon murteella (koko juttu osoitteessa http://www.audiworld.com/tech/int6.shtml

          08.5 Temperature Regulator Flap, static block, *08.5 (see below)
          08.5 Motor is cycled; software attempts to eliminate block

          11.6 Central Flap Motor Potentiometer, malfunction
          11.7 Central Flap, sporadic block

          13.5 Footwell/Defroster Flap, static block, *13.5 (see below)
          13.5 Motor is cycled; software attempts to eliminate block

          Näyttäisi läppä jos toinenkin olevan jumissa.

          Comment


            #6
            Mikä noita läppiä yleensä jumittaa? Pääseekö niihin lehtiä, kiviä tms, jotka blokkaa läpät? Vai ovatko vain resuna, muoviosia rikki tms.?

            Comment


              #7
              Jumin syy mulla (sisäilma kierrätysläppä) oli juuri neulaset ja lehdet. Kanavia putsatessa kannattaa muistaa samalla putsata ne vedenvalutusputket - kitaran paksu e-kieli on aika hyvä siinä ...

              Eikä kannata tehdä niin kuin allekirjoittanut edellisen Audin kanssa - otin sisäilmasuodattimen pois ja laitoin tuulettimen täysille. Koivunlehden kappaleita ja siemeniä tms. tuli sisälle vielä vuoden päästä tuosta ...

              Comment


              • #8
                Onkohan mulla sitten joku termari rikki kun mulla diagnostiikka näyttää lämmöks 90 kun kojelaudan mittari on vasta n.60?

                Comment


                  #9
                  Tuomo, näyttääkö tuota 60 astetta siis koko ajan kun on lämpimänä? Jos näin, kokeiles kopsauttaa sopivalla (lue, hieman voimaa käyttäen) kojelautaa mittariston yläpuolelta. Allekirjoittaneella nimittäin mittari jumitti kesällä jonkun aikaa mekaanisesti ja pienellä kopsautuksella nousi normaalilämpöihin. Rupesi muutaman tällaisen operaation jälkeen toimimaan normaalisti.

                  Comment


                  • #10
                    Vosiko jumittavat moottorit saada toimimaan, kun ottais ne irti ja putsais roskat pois putkista esim paineilmalla puhaltelemalla ta iimuroimalla?

                    Comment


                    • #11
                      Mikä noita läppiä yleensä jumittaa?
                      Ainakin mitä oon pari sisäilmaläppää purkanu niin kyllä niissä yleensä on hiilet kuluneita, tai ainakin se sähkömoottori hiilipolystä tukossa/oikosessa. Putsaamalla on saanu toimimaan.

                      Comment


                      • #12
                        juu, eli siis noi muut läpät on kai ne keskikonsolin takana olevat ja ne oon jo huoltanut (hiilipölyä) ja ne toimivat. Tuon lämmönsäätöläppämoottorin sijaintia tässä olen yrittänyt saada selville.
                        Ja tuota flekti ongelmaa, että milläs ne sais toimimaan? Olisko niistä kellään ideoita?

                        Comment


                        • #13
                          flektit

                          Kokeile flektit suoralla virralla jos ne toimii vika on anturissa.

                          Comment


                          • #14
                            Oliskohan Jannella samassa paikassa tuo lämmönsäätöläppä kuin minulla, kuvassa ympyröity käikäle.

                            Comment


                            • #15
                              Jep, sieltähän se löytyi!
                              Tavaraa on aika paljon edessä, olisiko vihjeitä mitä kannattaa purkaa ja mitä ei?
                              Onko tuo säädinmoottori sisältä samanlainen kuin ne sisällä olevat?

                              Comment


                              • #16
                                Mitä koodi 8.3 meinaa suomeks? Onko siellä joku potikka kans viallinen, vai onko se vaan tuo moottori joka on viallinen. Muita vikakoodeja löytyy 8.7 ja 15.7. Kannattaisko nuo kummatkin moottorit ottaa auki ja huoltaa/vaihtaa ennen talvea, vai pärjääkö niillä ens kesään. Tuo koodin 15.7 moottori löytyy vissiin jostain keskikonsolin alta?

                                Comment


                                • #17
                                  08.3 = Temperature regulator flap motor position sensor, sporadic open = Lämmönsäätömoottorin asentotunnistin satunnaisesti irti. Minulla tuo virheilmo tuli tauluun kun läppämoottorin sähkökaapeli oli hetken irti auton käydessä. Eli ohjausyksiköltä oli yhteys kateissa asentotunnistimeen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tänään vikakoodit oli hävinny, enää on vaan 15.7. Vois kai sen lämmönsäätölapän moottorin ottaa esiin ja putsata, ettei tuu talvella vilu.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X