Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vahvistin menee "safe-modeen"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Kondensaattori vahvarille. Mut kyllähän sen pitäisi näkyä jännitevaihteluna mittarilla.

    Comment


    • #32
      no konkkaa mietinkin, mutten ollu varma et tasotteleeks konkka noita jännitepiikkejä, vai auttaako pelkissä jännitteen alenemisissa.

      nää sähköpuolen jutut ei tosiaankaan oo mun kuppi teetä... :)

      Comment


      • #33
        Nii en tiedä tosin miten käyttäytyy kun molemmat systeemit samassa virtajohdossa. Melkein erottaisin ne omilla johdoillaan akulta saakka.

        Comment


        • #34
          Aika selkeet ohjeethan siellä mun linkissä oli. Jos ei ole diodeita magneettiventtiileiden johdoissa, niin niiden asennus. Hinta on varmaan 10senttiä. Ihan perusjuttuja magneettiventtiileiden kanssa.

          Comment


          • #35
            Kondensaattori vahvarille. Mut kyllähän sen pitäisi näkyä jännitevaihteluna mittarilla.
            Niinkuin tuolla aiemin mainitsin, niin jännitevaihtelut on niin nopeita että mittari ei kerkeä mukaan, pitää mitata oskilloskoopilla. Kondensaattori on hyvä jännitteen notkahduksiin, mutta ei toimi tässä. Konkan jännitteenkestokin tulee vastaan noissa usean sadan voltin piikeissä.

            Siinä aika hyvä vastaava esimerkki autokäytössä http://www.ls1.com/forums/f48/lingen...6/#post1827606

            Tuossa vielä teoriaa for dummies:
            http://www.progeny.co.uk/Back-EMF-Suppression.aspx


            tuossa on siihen komponentti: http://www.partco.biz/verkkokauppa/p...oducts_id=2776


            Voihan siellä olla muutakin vikaa, mutta tälläisen perusasian kyllä tarkistaisin ekana.

            Comment


            • #36
              Tossa nyt yksi huono kuva tosta takaluukusta. Johdot melko sikinsokin, mut josko tosta jotain selkoa sais...
              Attached Files

              Comment


              • #37
                Avaa noiden neljän venttiilin liitin ja katso, että onko sisällä diodeita.
                Kun otat liittimen irti, niin joudut avaaman vielä sen suojakuoren siitä liittimestä, että näät sisälle.
                http://www.stcvalve.net/Process%20Valve/DIN-Wiring.gif

                Tossa ei taida olla mitään ohjaavaa elektroniikkaa, vain kytkimiä ja releitä?

                Comment


                • #38
                  Tossa ei taida olla mitään ohjaavaa elektroniikkaa, vain kytkimiä ja releitä?
                  juuri näin. löysin netistä kytkentäkaavion vastaavalle järjestelmälle: http://www.ilmajouset.fi/ilmajouset/pdf/2-piirinen.pdf

                  Comment


                  • #39
                    Sitä suuremmalla syyllä katsoisin, että onko liittimissä ne diodit ja lisäisin, jos ei ole.
                    Aika amatöörimäistä, jos ei valmistaja niitä ole sinne laittanut tai ohjeistanut laittamaan.

                    Comment


                    • #40
                      kokeilin tollasta kaiutinterminaalivammasta Audisonin lankkua ton GZ:n tilalle: ei mitään ongelmia. Vaikka kuinka oudolta tuntuukin, ni luulen vian olevan vahvarissa... tai sit Audisonissa ei oo ihan yhtä herkkää suojausta? Se mun edellinenkin vahvari oli nimittäin Audison.

                      Ja joo, joku juttu siellä on pielessä koska ei toi vahvari muuten safelle menis. Tutkitaan maadotukset ja katotaan liittimet + laitetaan uus vahvistin, ja sit vaan toivotaan parasta...
                      Viimeksi muokannut albanzo; 18.7.2013, 15:41.

                      Comment


                      • #41
                        Toi on semmonen homma, että saattaa muutkin laitteet rueta paukkumaan, jos suojausta ei ole tehty asianmukaisesti. Kustannus on kuitenkin alle euron laittaa ne sinne.

                        Ota vaikka kuva semmosesta avatusta liittimestä.

                        Comment

                        Working...
                        X