Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupen(-93) sähköikkunan vaijerin vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Coupen(-93) sähköikkunan vaijerin vaihto

    Coupen kuskinpuolen sähkölasi rupesi prakaamaan jokinaika sitten ja syyksi paljastui katkennut nostinvaijeri. Toisellapuolen vaijeri on ehjä, joten lasin saa nostetua ja laskettua hieman avittamalla. Hauskana efektinä tuo ehjä vaijeri lähtee rullaamaan väärään suuntaan jos lasin laskee alas eikä stoppaa manuaalisesti...

    Riipaisin siis ovipahvin irti ja tuo keulan puoleinen vaijeri näyttäisi olevan poikki, eli lasin alareunasta oven alareunan rullan kautta moottorille menevä vaijeri on poikki moottorin päästä. Mahtaako tuollaisen vaihtaminen/ehjääminen onnistua mitenkä helposti?
    Vai pitääkö koko ovi pienistää atomeiksi ennenkö moottoriin pääsee käsiksi?
    Ja entäs saako tuohon uutta vaijeria kuinka helposti tai edukkaasti, vai onko kenties mahdollista soveltaa jostain fillarin jarruvaijerista tms..?

    Lähinnä kiinnostaisi siis tietää että onko tuossa mitenkä kova savotta ja tarviiko jotakin erikoistyökalua tms, kun ei oo hirveesti mitään ruuvaustilaa ja vähemmän ylimääräistä vapaa-aikaa, saati sitten kiinnostusta sellaisen polttamiseen auton roplaamiseen...

    Eli tällainen tapaus about:



    PS. jos joku tarvii hyvää koupea niin tuo on myynnis... ;)

  • #2
    Emännän coupeen ostin vaijerin Speed Autoteilestä. Varmaan voi saada muualtakin. Satasen luokkaa maksoi. Siinä on se koko vaijerikelahässäkkä, joka pultataan kiinni nostomoottoriin ja sitten pujotellaan ne vaijerit oikeita reittejä. Ovea ei muistaakseni tarvi purkaa tuon enempää, eikä mitään erikoisempia työkaluja tarvita. Aikaa ja tupakoitsijoilla tupakkia vaan kuluu kun nyplää tuon lasin säädön kanssa, että saa etu- ja takapään kulkemaan synkassa ja pysähtymään oikeaan kohtaan niin että lasi tiivistyy kunnolla.

    E: niin ja siis hommahan aloitetaan sillä, että nostomoottori ruuvataan irti ja otetaan pöydälle.

    Comment


    • #3
      Oukei, eli nostomoottori irtoaa kaiketi aukasemalla noi kolme(?) pulttia/mutteria, vaan mitenkäs on tuon vaijerihärdellin kanssa, millä nuo vaijerit on moottorissa kiinni?

      Ruuvataanko ne vaijerit sinne jotenkin kiinni vai onko sielläkin vaijerin päässä joku klunssi joka kiinnittyy hahloon tms..?

      Vai tuleeko siinä se koko "kela" vaijereineen ja kuorineen siis mukana, joka sitten vain pultataan moottoriin jotenkin kiinni?

      Comment


      • #4
        Yhdestä A4 B5:sta pitäs vastaavaa tutkia, ebaysta löytyi vaijerisettiä. Jos rakenne yhtään sama, niin vastaus Samulin kysymykseen miten vaijerit moottorissa kiinni, on ettei mitenkään. Moottori pyörittää muovirullaa missä on boorit ja rullassa on paikat vajereiden pallopäille ja vaijeri kiertyy rullan ympärille. Näin ainakin ymmärsin itse.

        Comment


        • #5
          Vai tuleeko siinä se koko "kela" vaijereineen ja kuorineen siis mukana, joka sitten vain pultataan moottoriin jotenkin kiinni?
          Se on noin. Tai voi olla ettei siinä ollut ruuveja, painettiin vaan moottorin booreille. Ota se moottori käteen niin rakenne selviää. Se on niillä kolmella ruuvilla kiinni.

          Comment

          Working...
          X