Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 -03 (käsi)jarruongelmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 -03 (käsi)jarruongelmaa

    noniin..syttyi käsijarrun merkkivalo näyttöön,ja jonkunajan päästä syttyi isolla oleva huutomerkki ympyrän sisällä, ja pienivalo mittaristoon mistähän nyt kyse kun ei koodeja tule?tiedossa on että satulat menee vaihtoon mekaaninen vika,mutta tuo huutomerkki?

    #2
    Onko tsekattu ABS/ESP puolelta koodit? Tuo ison näytön huutomerkki on jarrujen viasta kertova häly.

    Comment


    • #3
      on katsottu,joten jarrusatulat varmaan antaa sen huutomerkin kun on reistaillut jonkun aikaa.

      Comment


      • #4
        Takajarrupalathan avataan/suljetaan AINA vaihtoa varten ja uudet palat säädetään (välillä 3mm-14mm) VAG-COM ohjelmalla. Muuten särkyy/menee sekaisin käsijarrun servomoottorit.

        Kun ilmoitettu alkuperäinen paksuus ohenee alla merkkiarvon (alle 3mm) niin jarrujen merkkivalo syttyy Auto-check yläosassa (keltainen huutomerkki katkoviivojen ympätöimänä).

        Onkohan joku vaihtanut takapalat joskus "kotikonstein" ja siellä on nyt mitat sekaisin? Jos sinulla on ohjelma niin sopeutusta voisi yrittää ensin.

        Etupaloissa on kulumisen tunnistin ja takapalat on siis puhtaasti matemaattinen laskukaava. Lähtöarvo väärä => tietokone ymmällään => vikavalot syttyy...

        Comment


          #5
          Hämärä muistikuva on että levyjen ja palojen vaihdon jälkeen sytytti huutomerkin näyttöön kunnes antoi auton vielä tehdä oman käsijarrun säätönsä. Eli parkkiin ilman käsijarrua ja ovet lukkoon niin ajaa palat kertaalleen kiinni ja auki.

          Comment


          • #6
            palathan sieltä oli loppu,mutta nyt olisi uudet levyt palat ja satulat...ja muutaman tontun köyhempi...

            Comment


              #7
              Eihän uudet levyt ja palat "tonneja" maksa, aiankaan jos ei hae marmorilta?

              Comment


                #8
                Mukana myös satulat, ne on marmorilla 700e/kpl.

                Comment


                  #9
                  Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa! :D Huh huh...

                  Comment


                    #10
                    Onneksi D3;n yleisin vika eli käsijarrumoottorin hajoaminen on korjattavissa pelkällä moottorilla, sen hinta taisi olla jotain 300e luokkaa kappale. Eiköhän satuloita ja moottoreita saa kohta tarvikkeena, Passattiin löytyy ainakin.

                    Comment


                    • #11
                      marmorilla 836 ekua kipale...

                      Comment


                        #12
                        Tyhmä kysymys, mutta mistä tiedät, että jarrumoottoreissa on vikaa ?

                        Comment

                        Working...
                        X