Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Coupe ilmastointi vuotaa nesteet pihalle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi Coupe ilmastointi vuotaa nesteet pihalle

    Audi Coupe quattro 2.3 10v -92

    Olen koittanut googlailla ja etsiä netistä tietoa mutta ei tunnu samantapaisia ongelmia löytyvän eikä edes kunnollisia räjäytyskuvia.

    Motonetistä löytyi huolto ja korjausopas 80, 90 ja coupe mallisille autoille ja sieltä löysin tällaisen kuvan
    (http://imageshack.us/photo/my-images/14/2pf7.jpg/(jos mitään apua)).

    Typen kanssa saimme kokeiltua ja etsittyä vuotokohdan, ja tuosta kuvasta katsoen se vuotaa tuolta kohdasta 11. restrictor (kääntäjä: kuristin ?). Se on siellä akkukaukalon alla ja hieman paha alkaa purkamaan kun itse en tiedä yhtään miten alkaa purkamaan ja mitä siellä tulee olemaan vastassa. Se tuntui vuotavan sieltä kumin ja klemmarin alta jostakin, mutta tosiaan sitä akkukaukalon 15cm reiän kautta on paha alkaa suurempia korjauksia tekemään, kumia ei saanut kunnolla pois että olisi nähnyt pidemmälle.

    Onko kellään kokemuksia moisista härveleistä ja mikä liitos tai vempele siellä voisi vuotaa?
    Viimeksi muokannut Ralliraita; 8.7.2013, 21:07.

  • #2
    Jos se tosiaan suoraan siitä kuristimelta/sen o-renkaista vuotaa, niin ei siinä ole kuin yksi, olikohan kymppikokonen kuusiokolopultti ~16Nm:llä siinä holkissa mihin tulee ne kylmästöinnin putket. Taittonokkapihdeillä alemmasta putkesta saa nypläiltyä sen kuristimen o-renkaineen esiin.

    Niin ja se vielä että ennen räpeltämistä kylmästöinti kuuluu tyhjätä, jos se ei ollut itsestäänselvää :D

    Oletan että moottorikoodisi on NG, niin tossapa osanumerot noihin rojuihin:
    4B0 820 177 | Kuristin (Choke)
    8E0 260 749 B | O-rengas, alempi putki (10,8 x 1,82)
    8E0 260 749 D | O-rengas, ylempi putki (14 x 1,8)

    Kokonaisuudessaan noi rojut Tepolta alta kolmenkympin, ja marmorilta sama satsi ~ 35€

    Veikkaanpa ettei muuta kuin akku ja -kaukalo irti, niin pääsee jo käsiksi jotenkuten, jos pläskit kädet, niin haitarikumia kans eestä pois.
    Viimeksi muokannut jabis; 9.7.2013, 14:40. Perustelu: Tarkennus työkalusta

    Comment


    • #3
      Vuoto tuntui ennemminkin sieltä ylemmän putken juurelta/kumin ja klemmarin välistä. Mutta pistin nuo osat tilaukseen niin samallahan nekin sieltä vaihtaa, katsoo mitä sanoo niin päivitellään sitten jos ei rupea toimimaan.

      Nesteet on ollut pihalla autosta ja muutaman vuoden. Kun irroitettiin putket ensimmäisen kerran niin ei ollut kuin alemmassa putkessa tiiviste, tuli kyllä kokeiltua sopivalla O-renkaalla(ainakin suht sopivalla), mutta katsoo nyt mitä tapahtuu kun lyö nuo uudet osat kiinni.

      Kiitos vastauksesta ja osanumeroista!

      Comment


      • #4
        Jos se sieltä ylemmältä tulee, niin voipi olla että itse kenno vuotaa, koska se tuubi mikä siitä ylempää tulee, tulee aika suoraan kennolta. Sen vaihtaminen taasen vaatii sitä, että sulla on kohta sylissä koko kojelauta :D Teettämään sitä ei ainakaan kannata lähteä, on meinaan tunti jos toinenkin ohjeessa (olikohan 8,5h tehtaan ohje), menee monta mansikkaa muuten :)

        Comment


        • #5
          Osat tuli jo ajat sitten ja tuli myös kokeiltua, mutta vielähän se vuotaa. Laiskuus hieman iskenyt ja on vähän jäänyt tuo ongelman korjaus.
          Uusi höyrystin on jo tilattu ja noudettu ja koittaa nyt asentaa sen paikalleen, ei tiedä vaikka olisi vanha korjattavissakin mutta sen verran pirullisessa paikassa että mielellään asennan kokonaan sen uuden paikalleen kun ei se mielettömiä maksanut.

          Jabikselle kiitokset hyvästä sivun vinkkauksesta!

          Comment


          • #6
            Dänks vaan - no oma palvelinhan se siellä taustalla, ja kootut kasaan erinäisistä lähteistä ^^ Hyvä että oli hyötyä ;)

            Comment

            Working...
            X