Onko kukaan onnistunut koodaamaan pois tuota nerokasta systeemiä pois b8 diesel audista? Tarkoitus olisi saada se oletukseksi pois päältä eikä sen napin takaa niinkuin se vakiona on. VCDS:llä löysin valikon josta sen todennäköisesti saa pois päältä mutta, kun laittaa do it niin tulee aikamoinen varoitus rimpsu. En uskaltanut viedä loppuun, tiedä mitä sieltä sekoaa. Oisko jollakin enempi kokemusta tästä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Start and Stop delete
Collapse
X
-
Muistini mukaan foorumille ei ole tullut ohjetta tuon poistamiseksi. Googlen haulla "audi start stop disable" voisi löytyä jotain kun jaksaisi kahlata. Pikaisesti vilkaisin mutta aika monessa viestiketjussa näytti olevan vain keskustelua ko. toiminnon järkevyydestä ja sen poistamisen järkevyydestä.
Ihan mielenkiinnosta, miksi haluat sen pois oletuksena?
-
No omasta mielestäni toiminnosta ei ole kun haittaa niin mekaanisesti kun henkisestikkin. Se kieltämättä toimii tosi sulavasti ja jopa huomaamatta mutta, en jaksa keksiä kuluttavampaa toiminto starttimoottorille ja akulle kun tuo. Kerran kesäkelissä kokeilumielessä ajelin kaupungilla asioimassa noin tunnin, kilommetrejä kertyi joku 25-30km. Tänä aika auto sammui ja käynnistyi 17 kertaa, eli käytännössä joka valoissa ja risteysessä johon vauhdin joutui tiputtamaan nollille. Harmi kun en älynnyt katsoa akunvaraus mittaria että miltä se rupesi näyttämään, helteellä kun tuota virtaa menee aika paljon tuonne jäähdytyspuolelle: puhaltimet, flektit, ym. Toki sen saa napilla pois päältä mutta itse en ainakaan vielä ole sitä automaatioksi päähäni saanut vaan ensimmäiset liikennevalot tai risteys siihen tarvitaan että sen muistaa painaa. Ensimmaisillä ajokerroilla oli emännällä naurussa pitelemista kun sammu aina risteykseen ja siitä alko jumalaton virtalukon rämppäys ja vaihdekepin hämmennys pää punaisena ja perässä kymmenen auton jono jotka ihailevat audin sulavaa poistumista valoista....
Comment
-
Jos sitä jarrupoljinta ei paina ihan pohjaan saakka, niin auto pysyy käynnissä. Noissa tuo systeemi on suunniteltu siten, että moottori sammuteteaan sellaiseen työkierron vaiheeseen, että se on hyvin helposti potkaistavissa käyntiin ja näin ollen starttimoottori ei rasitu. Lisäksi akku on vartavasten tuollaiseen käyttöön suunniteltu AGM akku, joka kestää huomattavasti paljon enemmän purkaus- ja latauskertoja, kuin tavallinen lyijyakku.
Comment
-
SS-autoissa on lisäksi vahvempi starttimoottori kuin ei-SS -autoissa. Mekaaninen rasitus on siis otettu huomioon. Itse pääsen nykyisin ajamaan melko harvoin SS-autolla mutta nautin siitä kun liikennevaloissa ei polttoainetta kulu eikä moottorin ääntä kuulu. Automaattivaihteisissa SS toimii lähes ajatuksen lailla, väkisinvaihdettavissa sen sijaan proseeduri on varsin monivaiheinen vapaalle siirtämisineen ja kytkimen nostoineen. En tosin ole kokeillut toimiiko SS jos ennen pysähdystä heittää manuaalin vapaalle ja nostaa kytkimen.
Mutta onko Ross-Techin sivuilla mitään asiaan liittyvää?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viestiSS-autoissa on lisäksi vahvempi starttimoottori kuin ei-SS -autoissa. Mekaaninen rasitus on siis otettu huomioon. Itse pääsen nykyisin ajamaan melko harvoin SS-autolla mutta nautin siitä kun liikennevaloissa ei polttoainetta kulu eikä moottorin ääntä kuulu. Automaattivaihteisissa SS toimii lähes ajatuksen lailla, väkisinvaihdettavissa sen sijaan proseeduri on varsin monivaiheinen vapaalle siirtämisineen ja kytkimen nostoineen. En tosin ole kokeillut toimiiko SS jos ennen pysähdystä heittää manuaalin vapaalle ja nostaa kytkimen.
Mutta onko Ross-Techin sivuilla mitään asiaan liittyvää?
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiJoo eikä sitä painelaakeria turhaan kannata kytkin pohjassa kuluttaakaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja volmari Näytä viestiOnko kukaan onnistunut koodaamaan pois tuota nerokasta systeemiä pois b8 diesel audista? Tarkoitus olisi saada se oletukseksi pois päältä eikä sen napin takaa niinkuin se vakiona on. VCDS:llä löysin valikon josta sen todennäköisesti saa pois päältä mutta, kun laittaa do it niin tulee aikamoinen varoitus rimpsu. En uskaltanut viedä loppuun, tiedä mitä sieltä sekoaa. Oisko jollakin enempi kokemusta tästä.
Comment
-
Jossain audizinessä tms. oli koodausohjeet B8 bensakoneelle, mutta ei dieselille.
Haluaisin myös tuon ss-automaatin oletuksena pois, kuten bemarissa nykyään on mahdollista. Useassa paikkaa VCDS:llä on start-stop-bittejä, mutta ne ovat vain ko. systeemin vaikutusta pysäytykseen, eli ne kaikki pitäisi testata ja kääntää jottas tuon saisi suomen oloihin järkevämmäksi.
Tyhmää että nukutetaan ohjaustehostinta CO2-grammojen säästämiseksi, mutta peilin lämmitykset pysyy päällä aina +20 asteeseen saakka ja SS pysäyttää vaikka on penkin/peilien/takalasin lämmitykset päällä ja moottori kylmä. Eberin käyttökin hirvittää kun edes ajossa ei saa ladattua akkua.
Comment
-
kylmä ja kylmä, ainakin kojelaudan mittarin mukaan. tyhmempää se, ettei sähkön kulutusta oteta huomioon jos on lämmittimiet päällä (ja ajovalotkin) kuten esimerkissäni. Ainoa millä saa ss:n pois on sulatuspuhallus tuulilasille. Akkua tosin on tottunut lataamaan kerran viikossa Defan kiinteällä.
Comment
-
Comment
-
Vedin muuten joku aika sitten 2.0 TDI DSG -Tiguanilla traileria. Ko. autossa on SS-systeemi. Mitä ilmeisimmin se tunnistaa myös perävaunun kiinnityksen ja kun kärry on perässä, konetta ei sammuteta. Järjestelmä ottaa siis paljon asioita huomioon.
Onko tietoa yhdestäkään hajonneesta SS-järjestelmään liittyvästä komponentista tai akun normaalia lyhyemmästä kestosta?
Comment
-
Perheen Audeissa ei tuota varustetta ole (alkaa olla niin vanhoja =), mutta muissa vermeissä kylläkin. Mielestäni aivan loistava varuste ja koskaan ei ole tullut noita nappulasta pois otettua. Jos autossa on SS niin osatkin on suunniteltu sitä silmällä pitäen, turha huoli ylimääräisestä kulumisesta...
Comment
-
Juu, ottaa huomioon akun varauksen mutta ei sitä että siellä pitäisi olla enemmän reserviä eberiä varten. Mulla on työmatkaa 10km = 12 min, josta valoissa jopa 3'20" ja kotimatkalla mahdollisesti vieläkin enemmän. Jos tuokin aika kulutetaan energiaa sähkölämmittimiin kun pitäisi ladata akkua kun eberi on ollut päällä, niin on se niin väärin. Mutta kuten jo tuli ilmi, eri autot/mallit toimivat eri tavalla ja tämä mun katiska toimii mielestäni ei-järkevästi. Kuten esim. peilien lämmitys alle +20 asteessa. Ei oikein ole sovitettu suomen oloihin, ei ...
Comment
-
Vieras
Niin, miten meinasit että manuaalivaihteisen kanssa odotellaan valojen vaihtumista, Otto? Kytkin pohjassa?
Ottamatta kantaa S-S:n toimivuuteen esim. Eberin kanssa, on kieltämättä tyhmää ettei ole mahdollistettu auton muistavan kuljettajan toivetta ko. asetuksen osalta myös kun avain on poistettu virtalukosta.
Comment
-
Toiselta Audi-foorumilta löydetty tällainen ohje.
• [VCDS] Deactivate Start/Stop System
• Turns off the Start/Stop System
• Control unit "09-Central Electric">> "Encoding">> Byte 26
• Values:
• Bit 7
*DISCLAIMER*
En ole itse tämän toimivuutta tai toimimattomuutta kokeillut, joten jokainen kokeilee omalla vastuullaan.
Comment
-
Nyt on ihan pakko kysyä, että onko kari sulla ollut oikeasti ongelmia akun kanssa vai heitätkö nyt ihan mututuntumalta, että ongelmia tulisi?
Näissä yhtään uudemmissa audeissa on aika kehittynyt tuo virranhallintajärjestelmä ja AGM akun kanssa on oman kokemuksen mukaan lämmitintä voi käytellä käsittämättömiä määriä, vaikka ajelisi todella lyhyttä ajoa, ilman ongelmia. Itse olen ajellut viime talvena huomattavasti lyhyempää matkaa muutamien viikkojen jokaista ajoa ennen autoa pitkään lämmittäen ja kertaakaan ei virranhallinta edes sammuttanut lämmitystä tai edes varoitellut matalasta varaustilasta. S & S järjestelmässä vielä autoon on tuupattu yleensä melkosta raju laturi, joka kyllä AGMää lataa kovallakin pakkasella.
Jos tuokin aika kulutetaan energiaa sähkölämmittimiin kun pitäisi ladata akkua kun eberi on ollut päällä, niin on se niin väärin
Mutta eihän nämä järjestelmät tosiaan ole täydellisiä ja siksi juuri kiinnostaa, että onko tämä oikeasti ongelma. Ja varmahan on, että akku kyllä kuluu huomattavasti nopeammin järjestelmä päällä kuin ilman sitä.
Comment
-
Ei ole ollut vielä ongelmia, ja toivottavasti ei tulekaan. Muutaman kerran on sydeemi sammutellut sisävaloja ja radiota, edellisessä C6 useammin jälkiasennuseberin ja laturin kanssa. Akku meni siinä vaihtoon n. 3,5 vuoden kohdalla kun alkoi tekemään sitä useammin. Yhden kerran oli tilanne, jossa virrat eivät menneet päälle, t.s. sammuivat heti avaimen käännöstä ja vasta pienen odottelun jälkeen menivät uudelleen ja sen jälkeen käynnistyi kyllä suht normaalisti. Ymmärtääkseni jos lämmitin sammuu sähkönpuutteeseen, ollaan jo aikast vähillä sähköillä. Mutta nautitaanpas vielä näistä lämpimistä keleistä ...
Comment
-
Mikä tuossa järjestelmässä niin sieppaa? Toimii hyvin ja lähes huomaamatta, eikä itsellä ainakaan mitään ongelmia ole ollut. Osaa ottaa ilmeisesti ainakin oikein asennetun Webaston virrankulutuksen huomioon kun ei sammuttele autoa jos Webasto on päällä (ei edes kesäisin jos tuuletustoiminto on päällä).
Automaatin kanssahan ton käyttö on todella jouhevaa, kun auton saa ennakoiden käyntiin nostamalla jalkaa hieman jarrulta. Onko suurin huoli se, että kerran 5 vuodessa pitää akku uusia?
Comment
-
Passatissa tulee Webaston ajastimen kanssa myös oma akku sille. Ja löytyy myös nappi josta SS:n saa helposti pois päältä liikkelle lähdettäessä.
Ei mulla toi kansanauto sammuttele itseään, jos auto on vielä kylmä.
Akut kyllä kuluu varmasti vieläkin nopeasti vaikka on SS systeemit ja AGM akut, jos aktiivisesti käyttää webastoa tai eberiä.
Noiden jälkiasennus webastojen kohdalla musta tuntuu, että niiden volttisuojat on tehty jonnekkin saudi-arabiaan, koska moottoria ei välttämättä saa käyntiin, jos webasto sammuu virran vähyyteen.
Comment
-
Tällainen ohje löytyi Audizinesta:
[LEFT]- [COLOR=#000000]This is from the German Forum
The engine control unit, you have to disable the option for start / stop system.
Please note: currently only known and available for 2.0 TFSI
The following coding is used:
01 ENGINE to select
STG Long Coding -> Function 07
Byte 5
Disable bit 6
In addition, disable switch in the center console:
09 – Cent. Elect. to select
Long Coding -> Function 07
Byte 20
Disable bit 2
[/COLOR]
[/LEFT]
Comment
- [COLOR=#000000]This is from the German Forum
-
Tällainen ohje löytyi Suoli24:n volkkaripalstalta:
Saa sen pois jos on autossa vetokoukku. Pitää yhdistää yhteen pistorasian maa ja perävaununtunnistin, ei maa nasta 12 ja tunnistinnasta 13, silloin Start/Stop luulee autossa olevan vaunu perässä, eikä silloin sammuta moottoria. Tästä kytkennän muutoksesta seuraa se, että kojetaulun perävaunun merkkivalo palaa jatkuvasti.
Comment
Comment