4G ja B8.5 ovat eri maata sähköiltään kun 8V, eikä siksi tuo sama ohje päde siihen. 8V:hen on olemassa koodaus ainakin SS:n disablointiin kokonaan. CAN GW:n adaptaatiosta muuttaa start/stop voltage limittiä alkuperäisestä 7,6V esim 12,1V.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Start and Stop delete
Collapse
X
-
Itsellä toimiva ratkaisu kun potilaana A5 2.0TDI 2011.
->module 9 ->adaptation ->Chanel 34 ->change value 28 to 128
= Start and Stop nappi oletuksena pois päältä mutta päälle kytkettävissä halutessa.
Comment
-
Koodailin A7 2015 VCDS:llä tarkoituksena poistaa Start&Stop käytöstä mm. viestin #75 ohjeiden mukaan. VCDS:n Long Coding helper näyttää Byte 5 Bit 5-6.lle sellaisia ehdotuksia etten tohtinut lähteä muuttelemaan arvoja. Olenko ymmärtänyt ohjeet väärin vai tosiaan tuostako pitäisi arvoja muuttaa?
Comment
-
Kiitoksia vastauksista. Eilen töiden jälkeen pikaisesti lukaisin tätä viestiketjua ja vieläkin koen hieman sekavaksi kun on samassa ketjussa peräjälkeen satakunta viestiä yhdestä asiasta joka toteutetaan eri autoissa eri tavalla.
Laitoin moduulin 09 kanavaan 34 alkuperäisen arvon 20 tilalle arvon 116. Tuntuisi toimivan.
Comment
-
Uutena Audi käyttäjänä kysymys tuosta Start/stop järjestelmästä.
Kun kotipihaan tai työpaikan parkkipaikalle matelee hiljakseen parkkiin, järjestelmä sammuttaa auton sen pysähdyttyä ja ilmoittaa sen jälkeen, että järjestelmä ei ole käytössä, käynnistä manuaalisesti. Liikenteessä ei ole tuota tehnyt, ainakaan vielä. Ihan kuin tietäisi, että nyt parkeerattiin kotipihaan ja voi sammuttaa. Autolla ajettu 145tkm ja akku luultavasti alkuperäinen. Jostain lueskelin, että akun alhainen jännite voisi aiheuttaa tuollaista?
Parempi olisi kun saisi koko järjestelmän pois, tai saahan sen napista kun muistaa sen joka kerta lähdettäessä painaa.
Comment
-
Samaa toimintaa havainnut satunnaisesti omassakin autossa. Aina parkkiin ajamisen jälkeen, ei koskaan liikenteessä. Yleensä tilanne sellainen, että ajan parkkiruutuun, start-stop aktivoituu, huomaan että voisi vähän oikaista, vaihdan vaihteen R:lle/D:lle ja silloin täytyy käynnistää manuaalisesti.
Hankala sanoa mistä tarkalleen johtuu, koska ruutuun ajaessa P-asento, käsijarru ja turvavyö tulee niin selkäytimestä, ettei harvoin tilanteen tullessa vastaan enää muista tuliko ensin muna vai kana. Akun iästä tämä tuskin on kiinni, on nimittäin esiintynyt ainakin kerran talvella tehdyn akun vaihdon jälkeenkin. Jos jännite olisi liian alhainen, niin sammutuksenkaan ei pitäisi aktivoitua. En ole kuitenkaan pitänyt vaarallisena tai oireena mistään vakavammasta.Viimeksi muokannut Wezq-Ape; 2.7.2020, 12:27.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Subio Näytä viestiTuo pois koodaaminen olisi bueno juttu. Itsellä ei tarvikkeita kyseiseen operaatioon, olisiko täällä foorumilla joku, joka voisi kyseisen operaation suorittaa? Korvausta vastaan tietenkin.
Tästä katsomaan/kysymään, tai teet ostoilmoituksen.
Comment
-
Voisitko laittaa vielä start/stopin koodauksen tähän, mikä oli alkuperäinen arvo ja mikä nykyinen?
Comment
-
Ei niitä alkuperäisiä arvoja kannata tuijottaa kun vaihtelevat sen mukaan mikä auto kyseessä. 96 kun lisäät siihen nykyiseen arvoon, niin nappi muistaa jatkossa edellisen tilansa virrankatkaisun jälkeen, ja napin ledin toiminta invertoituu.
Comment
-
Eipä kannata tuijottaa ei, mutta ei kannata myöskään antaa ehdottomia ohjeita jos ei tiedä mistä kyse. Arvostan kyllä neuvoasi mutta juuri siksi arvoja kysyin kun ei mitkään ns. toimivaksi todetut koodaukset tuota invertointia saa aikaiseksi. Olen kokeillut useita eri arvoja joita eri lähteistä löytynyt(koti- ja ulkomaan foorumit). Auto A5 SB 2.0TFSIq -11. Muutaman vuoden ollut paremman puutteessa käytössä alkuperäisen 28 arvon tilalla 32 joka tältä foorumilta löytyi toimivaksi todettuna jollain jäsenellä, jossain A6-mallissa. Tällä 32 arvolla s/s on oletuksena pois päältä ja toimii napista mutta ledi ei invertoitunut. Tuolla tarjotulla 28+96=124 arvolla kokeillut jo aiemminkin ja juuri äsken kokeilin taas, eli sillä muistaa edellisen asetuksen mutta ei vieläkään invertoi valoa. Hyviä neuvoja otetaan vastaan jos joku tuon ärsyttävän valon toiminnan osaisi neuvoa käännettäväksi, tarjoan kaupan päälle ison tuopin! Kiitti jo etukäteen!
Comment
-
Profiilissasi ei lue autostasi mitään tietoja, eikä edellisessä postauksessasi tähän topiciin. Kuten ei myöskään mainintaa siitä, että sinulla on ongelmia juuri tuon koodauksen läpimenossa. Eli sinällään olet oikeassa, en tiennyt mistä on kyse. Jos olisin tiennyt, että sinulla on jotain ongelmaa, vastaukseni olisi varmasti ollut erilainen.
Vastasin siltä pohjalta, että olen tuon em. koodauksen tehnyt varmaan lähemmäs kymmeneen eri autoon, A4/A5/A6/A7 koreissa, ikäluokaltaan muistaakseni mallivuosia 2013-2015, voimalinjana 1.8/2.0TFSI:tä ja 2.0/3.0TDI:tä. En ole yhdestäkään kyllä niitä lähtölukuja sen kummemmin katsellut. Tähän mennessä jokaisen startstop-koodaus on mennyt läpi tuolla em. +96 luvulla.Tuon Subion auton koodauksen myös toteutin, enkä siitäkään ottanut lähtölukua muistiin. Onneksi se löytyi VCDS:n adaptaatiologeista:
Address 09,8K0 907 063 DH,channel 34,adapted from,28,to,124
Täysin identtisen koodauksen olen tehnyt logien perusteella aiemmin myös B8.5 1.8TFSI quattroon. Valitettavasti olen tehnyt koodauksia myös muilla koneilla, nuo nyt löytyi tähän hätään. Koodaukset olen aina tehnyt Ross-Techin HEX+CAN tai HEX-V2 aidolla piuhalla. Ohjeena olen käyttänyt siis täältä löytyvää ohjetta: http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/s...-vcds-question
En kiellä, etteikö toimivissa VCDS-koodauksissa varmasti olisi poikkeuksia, kuten ilmeisesti juuri sinun autosi on. En itse asiassa tiennyt, että startstoppia on ollut prefacelift A5:ssa edes tarjolla. Vai onko autosi siis facelift ja käyttöönotto loppuvuodesta 2011 eli auto on silloin mallivuotta 2012? Kokemus on osoittanut, että monesti mallisarjan ihan ensimmäisissä autoissa voi olla jotain poikkeuksia, että ihan kaikki koodaukset eivät vaan toimi. Tästä esimerkkinä vaikka öljynlämpö FIS:iin ihan ensimmäisiin B8 S4:iin, ei vaan onnistu. Samoin jos käytössä ei ole aito Ross-Techin piuha, voi koodausten/adaptaatioiden läpimenossa olla haasteita ihan satunnaisesti. Esimerkiksi needle sweep enablointi ei toimi kaikissa autoissa.
Comment
-
Ok, kiitti. En kyllä alunperin kysynytkään neuvoja vaan nimim. Subiolta koodauksien arvoja mutta sori jos esitin asiani huonosti. Mutta joo asiaan, auto on mallivuosi -11, (6/11 pre-fl), eli viimeisiä ennen faceliftiä. Manuaalivaihteisto, mutta sillä ei liene tässä merkitystä. Piuha aito Ross-Tech AI, kaikki muut koodaukset toimii, esim. kierrosaika/öljynlämpö,Drive select MMI:hin,DRL, pyyhkijät, yms.Needle sweephän on vakiona näissä A5. Ja siis tuo 124 arvon koodauskin menee läpi ok, mutta ainoa mitä se tekee on napin edellisen asennon muisti, eli ei käännä ledin toimintaa. S/S toimii silläkin arvolla normaalisti miten vaan napista valitsee. Noita eri taulukoita ja laskukaavoja tosiaan löytyy jos jonkinlaisia tuolle S/S-koodaukselle mutta ei vaan onnistu ledin invertointi. Olen lukenut sinunkin aiemmat viestisi jo aikoinaan ja tuo tämän hetkinen 32 arvo on tässä viestiketjussa #86 mukaan laitettu ja tyydytty paremman puutteessa siihen kun tuli umpikuja. Outoa hommaa.
Comment
-
Epäilen tossa sinun tapauksessa ongelmaksi sitä, että autosi on prefacelift ja tuo ohje invertointeineen on 8K/T/F A4/A5 facelifteihin ja 4G A6/A7 prefacelift/facelifteihin tarkoitettu (näissä yleensä moinen varuste on yleisemmin). Prefaceliftin startstoppia on harvemmin tavattu, ja sinunkin autosi on käyttöönoton perusteella ihan viimeisiä 2011 mallivuotta olevia, niin olisiko näin että se on sähköiltään hieman väliinputoaja esim. tässä tapauksessa? Faceliftin yhteydessä sähkö/softapuoli uudistuu monesti kuitenkin aika paljon ja kaikki uudempien mallien koodaukset eivät vaan toimi vanhempiin. Poikkeaako autosi central electrics -ohjainlaitteen osanumero paljon esim. edellisessä viestissäni olevan koodauksen osanumerosta? Sillä osanumerollakin voi yrittää Googlea virittää.
Comment
-
Joo jotain ihmeellistä siinä on. Kokeilin eilen vielä eri koodauksia, ja myös tuon 124 arvon ja toisin kuin edellisessä viestissä kirjoitin niin tuolla ei toiminta muutu mitenkään alkuperäisestä 28 arvosta. Eli ei muista edes napin edellistä asentoa vaan toimii kuin tehtaalta tullessa. Lopuksi iskin taas arvon 32 kehiin ja sillä s/s on aina liikkeelle lähdettäessä oletuksena pois päältä. Kiitti vinkistä, enpä huomannut ottaa tuota ohjainlaitteen numeroa ylös, tarkistan vielä sen.
Kävin katsomassa, ohjainlaite on 8K0 907 063 N.Viimeksi muokannut La mia macchina; 6.7.2020, 20:51.
Comment
-
Kysytäänpä tätä nyt kun ei tahdo oikein selvyyttä löytyä.
Kyseessä A6 c7 koppanen josta ss ohjelmoitu pois, ei sammu valoissa enää mutta, ainoa ongelma on että sammuu kuskinoven avatessa jos turvavyö ei ole paikallaan. Vyö paikallaan ei taas tee tätä hienoa ominaisuutta.
saako tätä systeemiä ohitettua millään?
kiitokset vastauksista etukäteen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vilper Näytä viestiKysytäänpä tätä nyt kun ei tahdo oikein selvyyttä löytyä.
Kyseessä A6 c7 koppanen josta ss ohjelmoitu pois, ei sammu valoissa enää mutta, ainoa ongelma on että sammuu kuskinoven avatessa jos turvavyö ei ole paikallaan. Vyö paikallaan ei taas tee tätä hienoa ominaisuutta.
saako tätä systeemiä ohitettua millään?
kiitokset vastauksista etukäteen.
Ohje 4G:hen esim. täällä: https://www.stemei.de/pages/coding/a...ndem-motor.php
B8.5 ympäristössä todettu toimivaksi myös tällainen ohje, en osaa sanoa toimisiko myös 4G:ssä: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&postcount=283
Comment
-
Moro! ?
Auto: Audi Q7 4L MY11
Onko kenelläkään kokemusta/tietoa/ohjetta em. auton Start/Stop järjestelmän poiskytkemiseksi? VagCanPro:lla on testattu (One-Click-Functions), mutta siellä ei ollut kyseiseen autoon soveltuvaa ohjetta.
Ross-Techin foorumiltakin tietoa on etsitty, mutta eivät julkista sitä koska eivät halua tukea maailman ilmaston pilaamista..
Liitteenä em. auton vikakoodi logit, jos tämä nyt jotain auttaaViimeksi muokannut V3lmu; 22.6.2021, 15:55.
Comment
Comment