Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Start and Stop delete

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Sain tuon koodattua kyllä tuonne, mutta en saanut toimimaan. Huoltoon on varattu nyt uusi aika. Edellinen jäi käyttämättä kun vahingossa menin tippumaan ja rikoin nilkasta luita.

    Akku voisi olla yksi tai akun varausta tarkkaileva boxi. Takaluukun avauksessakin on ongelmia (jalalla pyyhkäisy) ja se ilmeisesti katkaistaan käytöstä liian alhaisen varauksen takia. Eli vaikuttaisi enemmän siltä ett jossain on joku moduuli jumissa tai sekaisin.

    Comment


      #62
      perrier, saivatko huollossa tuon muistin toimimaan? Mikähän mahtoi olla vikana?

      Itsellä kun on sama homma - koodaukset onnistuu kyllä, muistikin saattaa toimia hetken, mutta sitten viimeistään toisella-kolmannella starttauksella on jo hukannut tilan, sama molemmilla avaimilla.
      Viimeksi muokannut Scobo; 17.11.2016, 10:45.

      Comment


        #63
        Saivat tuon toimimaan. Koodausta vähän olivat ihmetelleet.

        Akkuvalvontavika vaikuttaa start/stop-avustimen toimintaan.
        ==> Ohjainlaitteelle menevät johtimet tarkastettu. Johtimet olivat poikki liitinkotelosta ja liitinkotelo poikki.
        ==> Asennettu korjausjohtimet ja liitinkotelo.
        ==> Toiminta tarkastettu -> nyt yhteys kunnossa ohjainlaitteelle.
        ==> Testattu toiminta koeajolla. Start/stop toimii.
        ==> Havaittu koeajolla, että start&stopin katkaisija kytkee järjestelmän päälle, eli start/stop ei kytkeydy automaattisesti päälle vaan vaatii napin painannan. Tämä ei ole oletusasetus, eli joku joskus mennyt muuttamaan napin toimintatavan.
        Eli nyt toimii niin kuin pitää ja muistaa

        Comment


        • #64
          Minullakin lähti toimimaan. Syyllinen oli vararenkaan alla olevasta boksista irronnut johtosarja.
          Perrier: toimiko tuontiauton takuu helposti Suomessa? Vai mikä takuu oli kyseessä?

          Comment


            #65
            Takuu oli myyjäliikkeen toimesta (kamux). Ostin siis Saksan kamuxilta auton, mutta Suomessa sen paperit tehtiin. Eli minun nimissä suoraan tuotu, mutta liikkeen toimittama. Muuten audin omat viat on mennyt niiden takuuseen ihan Ok. Koittavat kyllä kieroilua laakkosella. Lähinnä tuossa ketjunkiristäjän kanssa. Itsellä nyt ei ole vielä ongelmia, mutta eivät halua tulla yhtään vastaan koska kamuxilta Saksasta ostettu ja heidän mielestään virhevastuu on kamuxilla eikä Audilla.

            Comment


            • #66
              Virhevastuuhan on lähtökohtasesti myyjällä, eikä laakkonen ole edes velvoitettu lusikkaa tuohon sotkea jos eivät halua (koska harmaatuonti), paitsi tehtaan vastaantulojen tiedusteluissa- ja puitteissa. Itsekin kävin kyselemässä vastaantuloja vesipumppuun 3,5v vanhaan autooni, ja automaattikysely antoi vaan 70% osista eikä mitään töistä, ja audicenterhän ei mukaan goodwillillä lähtenyt koska oli itse tuomani auto kyseessä.. :) Selkeä tyyppivika tuokin, mutta minkäs teet.

              Comment


              • #67
                Stop-start zysteemi?

                Onko järkeä käyttää kun pysähdyksiä tulee 15km matkalla ehkäpä kymmenen ja kestävät jokainen alle 2min.(jopa alle 1min)

                Comment


                • #68
                  On järkeä jos et pidä autoa itselläsi seuraavan 10 vuotta.

                  Comment


                  • #69
                    En usko, että starttimoottori näillä käynnistysmäärillä kestää seuraavat 10 vuotta.

                    Comment


                    • #70
                      Mielestäni tuon järjestelmän pääfunktio on virallisten kulutuslukemien ja sitä kautta auton hankintahinnan alentaminen.
                      Välillä sopimattomaan kohtaan sattuvat moottorin sammumiset häiritsevät normaaliajoa.

                      Jonkin aikaa jaksoin joka käynnistyksen jälkeen kytkeä systeemin pois, sittemmin järjestelmä on ohjelmoitu pysymään pois päältä.

                      Comment


                      • #71
                        En usko, että starttimoottori näillä käynnistysmäärillä kestää seuraavat 10 vuotta.
                        En minäkään, sen takia kirjoitinkin että jos pidät auton itselläsi pitempään niin kannattanee kytkeä se pois päältä. Jos taas vaihdat sen vuoden päästä pois niin hällä väliä.

                        Comment


                        • #72
                          Toki ymmärsin pointtisi.
                          Liikennevalot vs. mielenosoituskulkue/valtiovierailu/lossi tai ruuhkat "motorbahneilla" ovat eri asia.

                          Comment


                            #73
                            En löytänyt omaan tilanteeseen vastausta niin oliskohan täällä apuja. Eli autoon vaihdettiin central electric module xenon-konversion myötä ja samalla start/stop lopetti toimimasta. Eli napin painelu ei vaikuta mitenkään, ei mittaristossakaan ilmoitusta tule onko päällä vai ei. Millä koodauksella tuon saisi taas pelittämään? Auto siis A4 B8 2.0tdi quattro -10.

                            Comment


                            • #74
                              No kattele sielt koodauksista.

                              Comment


                                #75
                                En ole varma mitä ylläoleva ohje pitää sisällään kun nämä koodihommat ei ole kauhean tuttuja itelle. Mutta tutkin tätä:

                                01 ENGINE to select
                                STG Long Coding -> Function 07
                                Byte 5
                                Disable bit 6 (Tämä minulla 0, mutta ei anna muuttaa 1)

                                In addition, disable switch in the center console:
                                09 – Cent. Elect. to select
                                Long Coding -> Function 07
                                Byte 20
                                Disable bit 2 (Tämä oli myös 0, antoi muuttaa 1, ei vaikutusta nappiin)

                                - Go to Module 09-Cent. Elec.
                                - Enter Security Code (shown up by default) (mine was 20113)
                                - Go to Adaptation, Type Channel 34 and hit Read button, it should show the factory default number in value window.
                                - Subtract 4 from factory default number/value to disable Start&Stop every time engine is started. "Worked for my car"
                                - Add 32 to the factory default number/value it remember last status "This did not work on my car, but you can try"
                                - Test & Save

                                (Minulla on tässä arvona 0, mikähän on tehdasarvo)
                                EDIT: Ylempänä se olikin mainittu, eli 20. Ei toimi vieläkään. Tuo ensimmäinen kohta pitäisi varmaankin saada muutettua, mutta jostain syystä se ei onnistu.
                                Viimeksi muokannut oopee; 14.7.2017, 17:52.

                                Comment


                                • #76
                                  S&S täytyisi saada muistamaan napin edellinen pyynti. Mikähän ohjeista toimisi b8 fl 1.8 tfsi:ssä?

                                  Comment


                                    #77
                                    Itse olen käyttänyt linkin takaa löytyvää ohjetta:

                                    http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/s...-vcds-question

                                    B8.5:ssa ainakin 3.0TDI:ssä ja 2.0TFSI:ssä todettu toimivaksi. Suosittelen koodaamaan nappiin muistin ja toimintojen invertoinnin (SS pois päältä kun napissa ei pala valo).

                                    Comment


                                    • #78
                                      Kari, joillakin siis toiminut vain joko napin muisti, tai tuo napin valon kääntäminen päinvastaiseksi?
                                      Jos tuon ohjeen mukaan lisätään alkuperäiseen arvoon 32 niin napissa muisti ja 64 niin napin valo päinvastainen. Mites kun haluaa molemmat, paljon alkuperäiseen arvoon silloin täytyy lisätä? 32+64=96?

                                      Comment


                                        #79
                                        En lukenut itse muuta kun ohjeen tuolta, en muiden kokemuksista tiedä. Muistaakseni juuri näin, alkuperäiseen arvoon piti lisätä se 32+64, jos molemmat ominaisuudet haluaa käyttöön. Kokeilemalla selviää, ei ainakaan oma auto rikki mennyt kun eri vaihtoehtoja kokeilin.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Tuon Karin laittaman linkin ohjeen mukaan tein ja näyttäisi toimivan.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Ei tunnu toimivan omassa A6 4G:ssä. Kokeiltu muuttaa alkuperäistä arvoa 20 arvoon 16, 32, 64, 52, 84. Toisissa ohjeissa käsketään lisäämään alkuperäiseen arvoon 32 tai 64 tai vähentämään 4 ja toisilla muuttamaan arvoa 32:ksi tai 64:ksi. Mitä voin kokeilla seuraavaksi?

                                            Comment


                                            • #82
                                              Alkuperäisen arvon muuttaminen on se oikea tie. Mitä tarkalleen yritit saada aikaiseksi? Poistaa kokonaan käytöstä? Saada muistamaan viimeinen asetus? Joku muu, mikä?

                                              Joskus koodausmuutosten jälkeen pitää "bootata" auto jotta muutos alkaa vaikuttaa, kokeilitko sitä? Virrat pois, ovet lukkoon ja vaikka vartin odottelu että väylät on varmasti nukahtaneet.

                                              Comment


                                                #83
                                                Alkuperäinen kirjoittaja oopee Näytä viesti
                                                En ole varma mitä ylläoleva ohje pitää sisällään kun nämä koodihommat ei ole kauhean tuttuja itelle. Mutta tutkin tätä:

                                                01 ENGINE to select
                                                STG Long Coding -> Function 07
                                                Byte 5
                                                Disable bit 6 (Tämä minulla 0, mutta ei anna muuttaa 1)

                                                In addition, disable switch in the center console:
                                                09 – Cent. Elect. to select
                                                Long Coding -> Function 07
                                                Byte 20
                                                Disable bit 2 (Tämä oli myös 0, antoi muuttaa 1, ei vaikutusta nappiin)

                                                - Go to Module 09-Cent. Elec.
                                                - Enter Security Code (shown up by default) (mine was 20113)
                                                - Go to Adaptation, Type Channel 34 and hit Read button, it should show the factory default number in value window.
                                                - Subtract 4 from factory default number/value to disable Start&Stop every time engine is started. "Worked for my car"
                                                - Add 32 to the factory default number/value it remember last status "This did not work on my car, but you can try"
                                                - Test & Save

                                                (Minulla on tässä arvona 0, mikähän on tehdasarvo)
                                                EDIT: Ylempänä se olikin mainittu, eli 20. Ei toimi vieläkään. Tuo ensimmäinen kohta pitäisi varmaankin saada muutettua, mutta jostain syystä se ei onnistu.


                                                Minulla tämä asia selvisi. Autoon vaihettiin halogen->xenon -umpioiden vaihoksen myötä central electric module. Asennetussa purkissa ei ole start/stop-ominaisuutta joten ei sitä päällekään saa. Päästökamppiksen myötä tuota vielä tutkittiin ammattimiestenkin voimin.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Mika__M Näytä viesti
                                                  Alkuperäisen arvon muuttaminen on se oikea tie. Mitä tarkalleen yritit saada aikaiseksi? Poistaa kokonaan käytöstä? Saada muistamaan viimeinen asetus? Joku muu, mikä?

                                                  Joskus koodausmuutosten jälkeen pitää "bootata" auto jotta muutos alkaa vaikuttaa, kokeilitko sitä? Virrat pois, ovet lukkoon ja vaikka vartin odottelu että väylät on varmasti nukahtaneet.
                                                  Käänteinen toiminta tai edellisen muistaminen olisi hyvä. Sammutin auton, mutta en lukinnut ovia tai odotellut varttia. Tuota pitää siis kokeilla seuraavaksi. Mitkä arvot tulisi siis laittaa tuon alkuperäisen 20 tilalle?
                                                  Viimeksi muokannut Chocoeye; 25.2.2018, 13:31. Perustelu: Turha allekirjoitua poistettu

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Kuten aikaisemmissa viesteissä on jo mainittu, pitää alkuperäiseen arvoon lisätä 32, jos haluaa muistin tai 64, jos haluaa invertoida napin toiminnan. Jos taas haluaa molemmat, niin alkuperäiseen arvoon pitää lisätä 32+64.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Nyt alkoi toimia, mutta ei lisäämällä alkuperäiseen, vaan muuttamalla arvoksi 32. Tuolla toiminto muuttui käänteiseksi, eli napissa palaa valo ja toiminto on poissa aina käynnistäessä auto ja painamalla se menee taas päälle. Tämä ei toiminut minulla aiemmin, koska jätin virrat päälle koodauksen jälkeen. Nyt odottelin vähintään vartin auto sammutettuna ja lukittuna. Kiitokset Mikalle vinkistä.
                                                      Viimeksi muokannut Chocoeye; 25.2.2018, 17:52.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Ilmeisesti noissa on sitten eroja. 4G A6:n ohjetta käytin omaan A4 CDUC:hen, ja siinä piti lisätä alkuperäiseen arvoon.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Virrat pitää käyttää vain pois. Ei tarvitse odotella varttia. Mutta hyvä että toimii.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            En tiedä auttaako tämä mutta 4G MY12 CDUC toimii juuri näin, alkuperäinen arvo 20 ja lisätään 32 = 52. Nappi toimii kuten ennenkin mutta toiminta jää muistiin.
                                                            Attached Files

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Koitan saada perheen uuteen tulokkaaseen (8V) S&S systeemiä muistamaan edellisen asetuksen ja valon toimimaan päinvastoin kuin alunperin. En kuitenkaan pääse 09 valikon alta adaptationin takaa valitsemaan kanavaa suoraan numerolla. Jos otan luettelon auki niin sieltä tulee pitkä lista kanavia joissa on numeroita ja saksaa, en niistä löydä oikeaa kohtaa.

                                                              Miten saan tuon oikean kanava etsittyä?
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X