Vaikuttaako tuollainen kytkentä esim Esp:n toimintaan? Eli siis käyttäytyykö esp erilailla kärry perässä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Start and Stop delete
Collapse
X
-
Vieras
-
En ole viitsinyt ruveta tarkkaan laskeskelemaan, mutta heitän kuitenkin ilmaan väitteen ettei moottorin sammutuksessa minuutiksi pariksi kerry mitään käytännössä havaittavaa säästöä. Varsinkin kun ajovaloja yms. virtaa kuluttavia laitteita ei kytketä pois, joudutaan tuona aikana kulutettu sähkö tuottamaan takaisin ajon aikana ja siihenkin kuluu polttoainetta. 100 sammutusta säästää ehkä litran, mutta tuona aikana kulutetun ehkä 1 kwh lataaminen vie siitä ainakin 0,3 l.
Comment
-
Minun näkövinkkelistä tuo tuo SS-toiminto on aivan eeppisen järjetön. Lisäksi ihan pirun rasittava keksintö. Ottaa hermoon, kun autoa startataan/stopataan alvariinsa.
En ensinnäkään jaksa uskoa sen tosiasiassa leikkaavan päästöjä juuri ollenkaan, koska a) moottorin start - stop kuluttaa virtaa ja sen virran tuottaminen laturilla tuottaa CO2:sta sekä muuta törkyä putken päästä, b) (en tiedä mutta) arvaan seoksia hieman rikastettavan startin hetkellä -> taas lisää päästöjä. Lisäksi moottorin jatkuva käynnistely varmasti rasittaa moottoria, starttia ja akkua enemmän mitä tyhjäkäynnillä rouskuttaminen.
Onhan se keksintönä kuitenkin varsin kaunis ajatus. Mutta jos oikeasti halutaan päästöjä leikata, niin siihen on paljon tehokkaampia keinoja olemassa.
Aika näyttä miten kestäviä nuo startit yms. osat ovat. Odotellaan SS-autojen ehtivän 10v ikään, niin nähdään kuin käy. Veikkaanpa noiden SS-akkujen sekä starttien myös olevan selvästi kalliimpia mitä normivehkeet.
Ei ole minun juttu.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja volmari Näytä viestiLähtee vcds:llä pois yhdellä täpällä...ainakin dieselistä.
Comment
-
Tällä toimi ainakin mulla
- Go to Module 09-Cent. Elec.
- Enter Security Code (shown up by default) (mine was 20113)
- Go to Adaptation, Type Channel 34 and hit Read button, it should show the factory default number in value window.
- Subtract 4 from factory default number/value to disable Start&Stop every time engine is started. "Worked for my car"
- Add 32 to the factory default number/value it remember last status "This did not work on my car, but you can try"
- Test & Save
Muistaa napin asennon seuraavassa startissa.
Comment
-
Itse ohjelmoin vcds:llä muistilliseksi. Jää päälle tai pois kuten on sammuttaessa. Katsastuksessa ymmärtääkseni järjestelmän on oltava toimintakuntoinen, koska päästöarvot perustuu sen toimintaan. Tuskin sitä kovin tarkkaan kuitenkaan valvotaan. Muistillisena saa olla. Valon toimintaa en kääntänyt eli off-valo palaa napissa. Loogisesti toimii kuten normaalistikin. Start stop on suoraan saatanasta. Infernaalinen kampe. Omassa se pysyy pois päältä. Ei kovin montaa tilannetta ole missä se lisäisi mukavuutta tai vähentäisi merkittävästi päästöjä. Ehkä joku ihan älytön liikenne jumi missä autot seisoo minuutti kaupalla.
Sitten taas teknisesti miettien niin ei ne starttaukset varmasti hyvää tee laakereille yms muu rasitus mitä tulee. Oli suunnittelussa huomioitu tai ei. Parhaat sammumiset on motaripaahdon jälkeen valoihin. Tulikuumalla turbolla kone seis samantien. Voi vehnäolut ku tuli kirosanaa.
Comment
-
Omassa kulkineessa ei ikinä motariajon jälkeen valoissa sammuta moottoria (eli antaa moottorin käydä turbon jäähdyttämiseksi?), muutenkin ihan fiksunoloisesti tuntuu sammuttavan tuon moottorin. Ei valittamista täältä. Mutta uteliaisuudesta, saako A3:sta myös tviikattua että muistaa jos on painettu pois päältä?
Comment
-
Voihan se olla, että tuoreemmissa malleissa enemmän älyä. ss kehittyneet paljon toiminnaltaan. Eivät ole vain lisänä vanhaan vaan alusta asti suunniteltua. Luulisi A3 onnistuvan ohjelmointi. Ei kokemusta, mutta jos onnistuu niin ohjeet varmaan löytyy netistä ku jaksaa vähän kuuklata.
Comment
-
20 = 010100
32 = 100000
52 = 110100
Jos laitat 20 tilalle 32, niin olet asettanut yhden bitin ja samalla nollannut 2.
Jos laitat 20 tilalle 50, niin olet asettanut yhden bitin muuttamatta muita. Tämä tuntuu paljon uskottavammalta tavalta lisätä toimintaa. Yksi lisäbitti aktivoi yhden lisätoiminnan.
Edit: Pitää olla: Jos laitat 20 tilalle 52, ....Viimeksi muokannut kari.rautio; 25.7.2016, 15:01.
Comment
-
Parin 4G:n kokemuksella (-14 2.0tdi ja -12 3.0tdi) tuo koodausohje toimii oikein. 20 taisi olla molemmissa tapauksissa tuo alkuperäinen arvo, ja itse tuuppasin tilalle 116 (20+32+64) jolloin pelaa muisti, ja valon toiminta muuttui niin, että merkkivalo palaa kun start-stop on aktiivinen.
Comment
-
A6 4G start/stop disabloitu?
Kysymykseni ehkä lievästi OT mutta koskee kuitenkin start/stop järjestelmää. Auto on juuri Saksasta tuotu A6 3.0 TDIQ S-tronic vaihteistolla. Käyttöönotettu 03/2012. Auto ei ole vielä kertaakaan sammunut käytössäni. Kun painan jarrun kunnolla pohjaan,näkyy mittariston välissä olevalla näytöllä symboli jossa A-kirjain alhaalta avoimessa ympyrässä ja sitten päällä vino viiva pysäköintikieltomerkin tapaan. Keskikonsolin nappulalla ei tunnu olevan mitään vaikutusta.
Onkohan tästä disabloitu start/stop?
Comment
-
Start and Stop delete
Itsellä sama ilmiö samaisessa pulkassa. Koodauksen mukaan ei ole ilmeisesti poistettu käytöstä tai sitten jossain on joku mitä en löydä.
Laitan huoltoon että korjaavat kuntoon ja sitten otan pois käytöstä.
Niin ja auto on reipas kk sitten uitettu, joten takuuseen tuon siis laitan. Liekö sitten termari tai joku muu mikä on rikki ja estää käytön. Akku?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja juhaty Näytä viestiKysymykseni ehkä lievästi OT mutta koskee kuitenkin start/stop järjestelmää. Auto on juuri Saksasta tuotu A6 3.0 TDIQ S-tronic vaihteistolla. Käyttöönotettu 03/2012. Auto ei ole vielä kertaakaan sammunut käytössäni. Kun painan jarrun kunnolla pohjaan,näkyy mittariston välissä olevalla näytöllä symboli jossa A-kirjain alhaalta avoimessa ympyrässä ja sitten päällä vino viiva pysäköintikieltomerkin tapaan. Keskikonsolin nappulalla ei tunnu olevan mitään vaikutusta.
Onkohan tästä disabloitu start/stop?
Parempi koodaus on kylläkin tuo että muistaa s/s napin asennon.
Comment
-
A6 4G start/stop koodaukset
En itse omista VCDS:sää mutta luultavasti saan sellaisen lainaan. Onko tämän ketjun lisäksi jossain joku hyvä sivu minkä perusteella voisi tutkia että miten omaa ajopeliä mahdollisesti on koodattu?
Kyllä näin kesäkelillä luulisi akun latautuvan tarpeeksi. Kokeilin ilman ilmastointiakin eikä S/S toimi...
Comment
-
A6 4G start/stop disabloitu?
Sain VCDS piuhan lainaan ja tutkailin asiaa.
- Go to Module 09-Cent. Elec.
- Enter Security Code (shown up by default) (mine was 20113)
- Go to Adaptation, Type Channel 34 and hit Read button, it should show the factory default number in value window.
- Subtract 4 from factory default number/value to disable Start&Stop every time engine is started. "Worked for my car"
- Add 32 to the factory default number/value it remember last status "This did not work on my car, but you can try"
- Test & Save
Täällä oli ohje:
De Activation of Start-Stop
Select Control unit 19 (can gateway)
Adaptation
Start-Stop Voltage Limit>12V (New Value)
Mitenhän tätä nyt lähtisi tutkimaan?
Comment
Comment