Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 allroad -07 ei käynnisty (kolariauto)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 allroad -07 ei käynnisty (kolariauto)

    Eli tuli ostettua a6 allroad -07 avk:lta eikä auto suostu starttaamaan. Mikäli olen oikein ymmärtänyt nettiä selaillessa niin akun jälkeen on joku turvapaukku joka laukeaa kolarissa eikä anna auton startata. Olenko oikeassa? kaikkialle muualle tulee sähköt ja toimii. Mikä tämä osa on oikealta nimeltään ja heittäkää joku sen osanumero ja mieluiten että missä se on. Sähköihin liittyen tuli tähän topicciin mutta siirtäkää jos väärässä paikassa.

    #2
    Minkälaisia vikakoodeja auto antaa?

    Comment


    • #3
      Tällä hetkellä useita kun tosiaan kolariauto ja bagit lauenneet umpiot irti yms. Onko noissa sellanen "paukku"?

      Comment


      • #4
        Ettei vaan ajonestolaite pistä stoppiin?
        Tuleeko koodia 05-Acc/Start Auth. tai 25-Immobilizer moduleihin?

        Ei kai pelkkää starttia kannata pimentää kolarissa, luulisi että kaikki virrat lyötäis poikki sen jälkeen kun lukot yms. avattu, eli blackout...

        Piti ihan tarkistaa, eli kun turvatyynyjärjestelmä laukeaa, akku kytkeytyy irti auton sähköjärjestelmästä, eli se blackout!

        Jatkosta ei sitten puhuta mitään, mutta kaipa se virta on sitten kytkeytynyt takaisin koska sähköt pelaa...
        Tämä nyt koskee ainakin minun kotteroani.
        Viimeksi muokannut Pende; 28.6.2013, 14:51. Perustelu: Lisäystä

        Comment


          #5
          Automaatin vapaasalvan kytkin rikki ?

          Comment


            #6
            Tällä hetkellä useita kun tosiaan kolariauto ja bagit lauenneet umpiot irti yms
            Kyllähän ne kannattaa silti käydä läpi. Siellä voi olla suoraan ilmoitettu käynnistyksen estävä vikakoodi. Ei tartte sit arvailla.

            Comment


            • #7
              Joo eli auto ei starttaa ollenkaan ja eräs tuttu sanoi että sellanen turvatoimi on autossa ja kaikki sähköt pelaa ok. Sunnuntaina saan paikalle aidon vcds:n niin selviää kaikki koodit. Mutta pääepäily on juurikin tuo boxi. Olikos pendellä tietoa misä päin autoa se voisi olla tai osanumeroa? Tai muilla? Tuohon vapaasalvan kytkin hommaan en vielä ainakaan usko kun kone eikä keula ole osumaa saanut eli nesteet moottorissa ja korvat ehjät. Korjaantuisiko se blacout osan uusimisella tai mahdollisesti koodaamalla?

              Comment


              • #8
                Ei ole hajuakaan missä se olisi, mutta jos jonkun verran logiikkaa on käytetty siinä että akku erkanee sydeemistä niin lähellä akkua sen pitäisi olla, eli siellä takahutlaarin oikealla laidalla ja lisälogiikalla vielä että + johdin voisi olla tehokkaampi sellaisessa rysäyksessä jossa jo peltejä kasataan.
                Vaihteistosta vielä että näkyykö vaihteistonäyttö normaalisti virrat päällä vai onko merkit pohjat valaistuna. Kyllähä väittävät että vaihteistokin estää startin, vaan kun ei ole itselle sattunut mitään ongelmia, multitronicin kuin Tiptronicinkaan kanssa...

                Onhan tässä väännetty kättä toisaalla juurikin siitä releestä joka on 4 paikalla mittariston takana boksissa eli vasemmalla puolella, konehuoneen puolella ja sen pitäisi estää startti tarvitessa, ja rele on J226, kyse toisaalla ei ollut startista vaan peruutusvalosta joka myös on samassa releessä ainakin multissa...

                Yksi olennainen asia käynnistyksessä on että vaihde on myös systeemin mielestä joko P tai N asennossa, kun ei välttämättä järjestelmässä ole sama tieto kuin se vaihdekepin asento, eli on syytä sillä VCDS:lla katsoa onko kaikki jees, ne taitaa olla ihan alkupäässä measuring blogeissa. Se kun ei taida startata vaihde päällä, eli D tai R tai S.
                Näkyi olevan kaksikin relettä startille J53 ja J695, luulen että niiden vikojen pitäisi näkyä 05-Acc/Start Auth. ryhmässä tai minne se ne ohjanneekaan...
                Katellaan nyt jos sattuisi silmiin se törmäyskatkaisin...
                Viimeksi muokannut Pende; 28.6.2013, 19:08. Perustelu: lisäystä:

                Comment


                  #9
                  Olisko tästä apua? http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_326.pdf

                  Comment


                    #10
                    Täysin turhaa arvailua siihen asti, että saadaan vikakoodit ulos koneesta. Lue ja tallenna koodit mitä on koneessa, sitten tyhjennät kaikki ja katso mitä tulee uudestaan. Niistä on hyvä lähteä haarukoimaan mitta-arvoryhmien kanssa aiheuttajaa.

                    Comment


                    • #11
                      Joo kyllä siellä sellainen "sulake" on. Avasin ja katsoin senne niin sulakkeen kautta lähtee startille virta, ja muut lähtee suoraan navasta.

                      Eli eka kuva vasemmalla oleva johto "sulakkeen" jälkeen startille.
                      Tokassa kuvassa näkyy vielä paremmin ja keskimmäinen johto irti liittyen tyynyihin. kuvat kertoo enemmän kuin 1000sanaa. Samsung laatua, pahoittelut.
                      Attached Files

                      Comment

                      Working...
                      X