Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Sadetunnistin on jopa turvallisuusvaruste. Vähän aika sitten kävi niin et sade oli just loppunu ja pyyhkijät ei enää heilunu. Vastaan tuli rekka ja tiellä oli painauma, josta lensi törkeästi vettä mun auton tuulilasille. En kunnolla kerennyt edes reagoida liikuttaakseni kättä vipua kohti, kun sadetunnistin jo huitaisi lasin puhtaaksi :). On se kone ihmistä nopeampi.
Minkähintaisia ostamasi ja luettelemasi osat oli? Itsellä puuttuu "Auto" valokytkimestä suomiautona. Saako sen silti pelaamaan? Toisaalta tuo valokytkimen vaihto ei olisi iso juttu mutta eikös sillä ole valoanturi puskurissa?
Boksi maksoi satasen luokkaa, anturi jotain 30€, johdot taisi olla 12€ ja liitin muutaman euron. En muista tarkasti.
Kyllä uskon että saa toimimaan ilman auto-asentoa, koska en minä sitä edes pitänyt siinä asennossa ja silti ne toimii. Ei puskurissa ole valoanturia, se on siinä tuulilasissa.
Millähän aineilla tuon tuulilasin ja sensorin voisi puhdistaa luotettavasti? Isopropanolista lueskelin jostain. Huonosti on vaan puhdistusaineissa kerrottu, että mihin ne pohjautuu.
Eikö tuossa kuvan geelipadissa ole suojakalvot kummallakin puolella? Kuinka päin lähdit sitä ensin sensoriin sovittamaan?
Lainaanpas tätä aihetta, mikähän kasin ulkopeilejä alkoi vaivaamaan kun ne tummenee heti virta päällä? Auto lukittuna tummennus taas häviää heti. Mistä anturista nuo sivupeilit hakee sitä valoa ja mistä niitä voi vcdsllä tarkkailla?
Osaiskos joku auttaa.
Kyseessä -06 vuoden D3 joka on halogeenivaloilla käsittääkseni.
Valokytkimen ollessa AUTO-asennossa palaa ainoastaan parkit päivänvalolla ja haluaisin saada kaikki valot palamaan ettei tarvi renkata tuota katkisijaa aina. Pimeässä ja tunneleissa valot menevät AUTO- asennolla hienosti päälle.
Xenoneissa ilmeisesti olis päiväajovalot, mutta tuossa halogeeniversiossa ei.
MMI:stä ei löydy tuolle mitään valintaa. Tosin piilotettuun valikkoon en pääse.. En tiedä miksi.
Eli jos laitetaan canadaan niin päivällä ajovalot ei oo päällä mut sumarit on. Saakos niin ajaa suomessa ilman sanomista? Sammuuko sitten sumarit kun pimenee ja ajovalot menee päälle.
Sellanen amatöörikysymys vielä et onko toi vcds sama kun vagcom :D
Viimeksi muokannut Killeri; 7.3.2017, 17:50.
Perustelu: Tapatalkin allekirjoitus poistettu.
Itseä alkoi ärsyttämään, kun omassa pirssissä ei valot syty automaattisesti...
Hommasin valokatkaisimen auto asennolla. Sen kun koodaa toimimaan 399-anturilla niin hälyttää anturi vikaa (eikä ollut näköjään koodattu kattomoduuliinkaan), eli ei ilmeisesti autossa ole kyseistä anturia.
397-anturille ei saa koodattua, koska purkki ilmeisesti liian vanha eikä hyväksy 3-numeroa koodaukseen.
Ei kyllä ole hajuakaan onko tuossa mitään valo tai valo/sade anturia (en ole vielä jaksanut purkaa mahdollista anturia esille)
Ja Nordic versioksi koodasin myös.
Nyt auto-asennolla sammuu ja syttyy kun virrat laittaa pois/päälle, mutta hälyttää sitä anturia.
0-asennolla ei pala valot
Eli olisko tässä vielä joku koodaus jippo millä valot saa syttymään virrat päällä itsestään ettei laiskan tarttis aina pyöräyttää katkaisijaa...
(vai pitääkö alkaa katselemaan anturia ebaysta)
Autohan on joskus yli 10v. sitten tuotu ilmeisestikkin Italiasta
Nyt auto-asennolla sammuu ja syttyy kun virrat laittaa pois/päälle, mutta hälyttää sitä anturia.
No näin se jo toimi sulla, se vikailmoitus tosian jää sinne, kun vcds´lla tarkista, mutta ei se varsinaisesti mitän haitta.
Tosian, jos halua että järjestelmä toimi nii kuten pitä, eli coming/leaving home valot esim. vaan pimessä, vaati anturin ja modulin jälkiasennuksen.
Oman edellisen auton en sitä jaksanu teke.
...Ei kyllä ole hajuakaan onko tuossa mitään valo tai valo/sade anturia (en ole vielä jaksanut purkaa mahdollista anturia esille)
Joo "sokea" lätkähän siellä vaan oli
Tietäisiköhän kukaan pelkän valoanturin, ja sen johdon varaosanumeroa. Senhän ilmeisesti pystyis vaan kytkemään kattomoduuliin ja koodaamaan sinne sisään.
Varaosakuvia mitä itse katsoin niin tuntui että kaikki anturit oli valo/sade antureita
Tai vielä paremmin, oisko jollakin jäänyt valoanturia ylimääräiseksi, jos päivittänyt valo/sade systeemeihin
Viimeksi muokannut okkim; 22.2.2018, 21:40.
Perustelu: Tarpeeton osa lainauksesta poistettu.
On kyl ihme juttu, silla mun edelline 2003 A8 ei omanu mitän antureita, koodasin sen, ei vikavaloja, tietysti mootuleihin jäi vikakoodi. En enä ihan tarkallen muista miten ja mitä koodasin :(
Comment