Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 D3 CH/LH ja sadetunnistin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Voi sen niinkin tehdä.Jatkuva virta sinnekin varmaan tulee.Kumma juttu että elsa väittää anturille tulevan kaksi johtoa.

    Comment


    • #62
      Joo, ja niin se sanoo kosteusanturillekin, vaikka siihen menee paljon johtoja. Ota tuosta nyt sitten selvää prkl.

      Ihmetyttää että miten se valoisuusanturi sitten toimii jos tuohon J528-ohjainyksikköön ei mene mitään signaalia?
      Attached Files

      Comment


      • #63
        G397 on erilainen anturi ja kytketään J519 yksikköön.
        Roof electronics boksista pitää koodata G399 pois käytöstä silloin.

        Edit:Joudut varmaan hankkimaan uudemman J519 boksin että saat valot pelaamaan G397 ohjaamana.
        Viimeksi muokannut Hartsi; 21.7.2013, 11:44.

        Comment


        • #64
          Jäikös sulta se boksi yli? :) Anturi on jo tilattu. Liitin pitää vielä hommata jostain. Vaikka toisaalta, enpä minä sitä automaattiasentoa käytä, kun S6 päiväajovalot on kytketty sumarien tilalle, joten valokytkin on aina toisessa asennossa. Tietty jos coming-home ei toimi koskaan, niin sitten se ärsyttää.

          Helvetti että pikkujutusta voi tulla hankala. Olisi tuokin saanut tulla tehtaalta vakiovarusteena.

          Comment


          • #65
            Mulla on asennettuna uudempi boksi 4E0907279L.
            CH/LH toimii kyllä ilman boksin vaihtoa, mutta valosallakin.Eli kyllä sen uudemman boksin tarvitset:)
            Tarkista nyt vielä mikä malli J519 boksista sulla nyt on.
            Millaiset päivävalot sulla on?

            Comment


            • #66
              Olin katsovinani että mulla on se vanhempi boksi. Pitää vielä varmistaa. Tarviko sille uudelle boksille tehdä muuta kuin se koodaus, mitä tuolla ylempänä jo laitoit? Pitää vissiin "sijoittaa" siihenkin sitten...

              Tuollaiset S6 ledithän siellä killittää :)
              Attached Files

              Comment


              • #67
                Koodaat samalla lailla kun vanhakin on.
                Poista sitten Roof electronics boksin koodauksista se G399 anturi.
                Tuollaiset S6 ledithän siellä killittää :)
                Hienot on ledit:)Tollasethan voisi hankkia.Ilmeisesti sopii hyvin puskuriin?

                Comment


                • #68
                  Hyvin ne puskuriin sopii muodoiltaan, mutta takana on to-del-la ahdasta. Valoista piti ottaa kaikki ylimääräinen pois, ja syylärin kehikostakin vielä palaset. Eli ei mene ihan heittämällä paikoilleen. Mutta kun ne siellä nyt on, niin kivaltahan ne näyttää. Huomaa että mulla on nuo ABT lirpakkeet tuossa edessä, niin valot eivät näytä olevan ihan alimmaisena Mun mielestä ne näyttää noin paljon paremmalta kuin pelkän vakiopuskurin kanssa.

                  Comment


                  • #69
                    Voi tulla juu liian alas ilman noita lipareita.

                    Comment


                    • #70
                      Anturi tuli, mutta vielä pitäisi hankkia se tarra, vai mikälie silikoniteippi se on. ETKAsta ei näytä löytyvän (tai sitten en vaan taas osaa), mutta eBaysta löytyy. Aika kallis lirpake. Onko jollain tietoa alkuperäisestä osanumerosta? Entäs sitten tarvitaanko anturin kiinnitykseen vielä pidike jonka osanumero on 4F0907671?

                      Comment


                      • #71
                        Voi olla ettei geelilätyskää saa erikseen marmorilta??Etka ei kerro osanumeroa.
                        Juu tuo kiinnitysjousi pitää olla.

                        Comment


                        • #72
                          Nyt on kaikki hommattu. Anturi, silikonilätkä, liitin, johtoja ja ohjainboksi. Menin asentamaan anturia, niin vasta siinä vaiheessa tuli katsottua anturin aukkoa vähän tarkemmin. Sehän on vähän suorakaiteen muotoinen, eikä pisara niinkuin uusi anturi! Anturi kyllä itsessään käy siihen paikkaan, mutta ei "näe" ulos koko alueelta.

                          Ei kait siinä muu auta kuin vaihtaa tuulilasi? Mitä se maksaa?

                          Onko muilla tämän mallinen reikä anturia varten lasissa?
                          Attached Files

                          Comment


                          • #73
                            Tuulilasin vaihto marmorilla maksoi keväällä (ilman vuokrakolffin kust.) jotain rapiat 800 eemeliä.

                            Comment


                            • #74
                              Tuollainen on ainakin minulla jos nyt kuvasta saa mitään selvää.
                              Attached Files

                              Comment


                              • #75
                                Juu, sen verran saa että aivan erilainenhan se on, ja juurikin sen anturin näköinen minkä olen ostanut. Onpa hienoa että tuulilaseistakin on pitänyt tehdä erilaiset! Eikö se reikä nyt voisi olla riittävän iso molemmille antureille, hitto että korpeaa!

                                En tiedä toimisiko se anturi pelkkänä sadetunnistimena tuolla nykyisellä lasilla. Pitäisi kokeilla jos vaan se silikonilätkä ei mene käyttökelvottomaksi jos sen irroittaa uuteen lasiin. Sekin onneton osa maksoi parikymppiä.

                                Comment


                                • #76
                                  Eli siis se avaus on pienempi? Jos haluat kokeilla ennen asennusta niin voidaanhan tuo minun ikkuna vaikka teipata samanlaiseksi ja katsoa miten toimii.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Joo, yläosa, se pisaran huippu missä on valoisuustunnistin, leikkaantuu pois. Ja varmaan vähän myös sadetunnistinosaa jää piiloon. Ei se valoisuustunnistimen puuttuminen niin haittaisi, kunhan pyyhkijät tunnistaisi sateen.

                                    Olisi kyllä hyvä jos voisit teipata sen ja testata miten käy.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Saatko mitattua vaikka lasin yläreunasta mistä kohtaa avaus alkaa?

                                      Comment


                                      • #79
                                        Juu, jos se reikä nyt on kokonaisuudessaan samalla korkeudella. Varmaan parasta olisi jos sen vaan teippaisi niin että tuo pisaran yläosa ja vaikka 7 mm siitä alaspäin jäisi piiloon. Täytyy tarkistaa vielä omasta autosta tarkemmin että paljonko se peittyy. Kunhan ehdin, niin laittelen tänne tietoa.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Eikös tuo maskipainatus ole lasin sisäpinnassa, että jos soveltaa haluaa, niin voi yrittää leikata/kuoria sitä auki? Noilla lasikaapimilla voisi onnistua.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Mitä nyt äkkiseltään (sarvi otsassa) sitä sormella raaputtelin, niin ei tuntunut mitään kynnystä. Eli se vaikutti olevan lasin sisässä. Tosin siinä lasin alapinnassa sen luulisi kyllä olevan. Täytyy katsoa paremmin nyt kun on rauhoittunut :)

                                            Comment


                                            • #82
                                              Teippasin niin että teipin alareuna on noin 9,5 cm tuulilasin yläreunasta. Sekä valot että pyyhkijät tuntuivat toimivan oikein.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Ootkos Mikko saanut tunnistimet toimimaan?

                                                Comment


                                                • #84
                                                  En ole joutanut edes ajattelemaan koko asiaa :( Kaipa tässä jossain välissä pitäisi repiä siihenkin aikaa. Onneksi ei ole satanut :)

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    :)Onko sulla Mikko LED:t parkeissa?

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Juu on.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Millaiset ledit ja onko jokin vastushäkkäys?

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Jos muistan oikein niin 13 SMD-lediä, joihin lisäsin takapuolelle pintaliitos-lisävastuksen koska ledin mukana tullut ei riittänyt. Ne siis oli "canbus"-ledit, mutta virrankulutus karvan verran liian pieni. Reilusti paremman näköiset kuin vakiot tuikut.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Olen kokeillut kahta eri canbus lediä ja erroria pukkaa.Täytyy ruveta rakentamaan lisävastusta ledeihin.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Toimii! :)

                                                              Nämä ostin:
                                                              Boksi: 4E0907279L
                                                              Sadetunnistin G397: 8K0955559A
                                                              Silikonipadi anturin ja lasin väliin: http://stores.ebay.co.uk/rejel
                                                              Kiinnike anturille: 4F0907671B
                                                              Liitin: 1C0973119B
                                                              Johtoja liittimeen: 2 kpl 00979009E (tulee liitinpinnit molemmissa päissä, eli neljä pinniä)

                                                              Sitten vaan pura ja kokoa :)

                                                              Noita johtoja ei välttämättä tarvitse jos autossa on jo G399 ja sen johto. Siinä on samanlaiset pinnit, ja ne saa vanhasta liittimestä ehjänä irti, ja voi siirtää uuteen liitinkoteloon.

                                                              Vedin yhden uuden johdon haaroittamalla sen tuolta C31 pinnistä boksin valkoisesta liittimestä ja kytkin sen G399 anturin johtosarjan kattopanelin puoleiseen päähän. Kaksi johdoista, (punainen ja ja musta) jäivät paikoilleen josta sain näppärästi virran anturille. Tuolta jalkotilan boksista tuli johto vanhan johtosarjan vihreään liittimeen.

                                                              Anturin liittimen pinnit:
                                                              1: punainen (plus)
                                                              2: musta (miinus)
                                                              3: vihreä (signaali) Tähän siis kytkin sen jalkatilasta tulevan johdon.

                                                              Kattopanelin kuori lähtee vetämällä irti, sen alla on kaksi pulttia jotka myös pitää ottaa pois että panelin saa alas. Aurinkolipan korvakkeista pitää ensin ottaa kuoret irti, jonka alla on pultit. Sitten johdon saakitn ujutettua kattopahvin päällä A-pilariin, jonka kautta sen saa kojelaudan nurkasta alas.

                                                              Kojelaudan alaosa on aika helppo irroittaa. Yläosassa on kaksi pulttia listojen alla piilossa, listat pitää ensin ottaa irti, ne lähtee vetämällä.

                                                              Sitten vaan koodaamaan, 09 kanavalta coding, ja tarkistaa että siellä on valoisuustunnistin valittuna, sen numero on 3. En muista omaa koodausta, mutta VCDS auttaa siinä. Sitten kattomodulin (38) koodaukseen, ja vähennetään 512 siellä olevasta koodista.

                                                              Oli vähän hassua ajaa kun pyyhkimien nopeus muuttui sateen mukaan, tuntui että ne on rikki :) Näköjään se pelaa vaikken vaihtanutkaan tuulilasia, eikä anturi "näe" koko alueeltaan ulos.
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X