Voi sen niinkin tehdä.Jatkuva virta sinnekin varmaan tulee.Kumma juttu että elsa väittää anturille tulevan kaksi johtoa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A8 D3 CH/LH ja sadetunnistin
Collapse
X
-
Jäikös sulta se boksi yli? :) Anturi on jo tilattu. Liitin pitää vielä hommata jostain. Vaikka toisaalta, enpä minä sitä automaattiasentoa käytä, kun S6 päiväajovalot on kytketty sumarien tilalle, joten valokytkin on aina toisessa asennossa. Tietty jos coming-home ei toimi koskaan, niin sitten se ärsyttää.
Helvetti että pikkujutusta voi tulla hankala. Olisi tuokin saanut tulla tehtaalta vakiovarusteena.
Comment
-
Hyvin ne puskuriin sopii muodoiltaan, mutta takana on to-del-la ahdasta. Valoista piti ottaa kaikki ylimääräinen pois, ja syylärin kehikostakin vielä palaset. Eli ei mene ihan heittämällä paikoilleen. Mutta kun ne siellä nyt on, niin kivaltahan ne näyttää. Huomaa että mulla on nuo ABT lirpakkeet tuossa edessä, niin valot eivät näytä olevan ihan alimmaisena Mun mielestä ne näyttää noin paljon paremmalta kuin pelkän vakiopuskurin kanssa.
Comment
-
Anturi tuli, mutta vielä pitäisi hankkia se tarra, vai mikälie silikoniteippi se on. ETKAsta ei näytä löytyvän (tai sitten en vaan taas osaa), mutta eBaysta löytyy. Aika kallis lirpake. Onko jollain tietoa alkuperäisestä osanumerosta? Entäs sitten tarvitaanko anturin kiinnitykseen vielä pidike jonka osanumero on 4F0907671?
Comment
-
Nyt on kaikki hommattu. Anturi, silikonilätkä, liitin, johtoja ja ohjainboksi. Menin asentamaan anturia, niin vasta siinä vaiheessa tuli katsottua anturin aukkoa vähän tarkemmin. Sehän on vähän suorakaiteen muotoinen, eikä pisara niinkuin uusi anturi! Anturi kyllä itsessään käy siihen paikkaan, mutta ei "näe" ulos koko alueelta.
Ei kait siinä muu auta kuin vaihtaa tuulilasi? Mitä se maksaa?
Onko muilla tämän mallinen reikä anturia varten lasissa?
Comment
-
Juu, sen verran saa että aivan erilainenhan se on, ja juurikin sen anturin näköinen minkä olen ostanut. Onpa hienoa että tuulilaseistakin on pitänyt tehdä erilaiset! Eikö se reikä nyt voisi olla riittävän iso molemmille antureille, hitto että korpeaa!
En tiedä toimisiko se anturi pelkkänä sadetunnistimena tuolla nykyisellä lasilla. Pitäisi kokeilla jos vaan se silikonilätkä ei mene käyttökelvottomaksi jos sen irroittaa uuteen lasiin. Sekin onneton osa maksoi parikymppiä.
Comment
-
Joo, yläosa, se pisaran huippu missä on valoisuustunnistin, leikkaantuu pois. Ja varmaan vähän myös sadetunnistinosaa jää piiloon. Ei se valoisuustunnistimen puuttuminen niin haittaisi, kunhan pyyhkijät tunnistaisi sateen.
Olisi kyllä hyvä jos voisit teipata sen ja testata miten käy.
Comment
-
Juu, jos se reikä nyt on kokonaisuudessaan samalla korkeudella. Varmaan parasta olisi jos sen vaan teippaisi niin että tuo pisaran yläosa ja vaikka 7 mm siitä alaspäin jäisi piiloon. Täytyy tarkistaa vielä omasta autosta tarkemmin että paljonko se peittyy. Kunhan ehdin, niin laittelen tänne tietoa.
Comment
-
Toimii! :)
Nämä ostin:
Boksi: 4E0907279L
Sadetunnistin G397: 8K0955559A
Silikonipadi anturin ja lasin väliin: http://stores.ebay.co.uk/rejel
Kiinnike anturille: 4F0907671B
Liitin: 1C0973119B
Johtoja liittimeen: 2 kpl 00979009E (tulee liitinpinnit molemmissa päissä, eli neljä pinniä)
Sitten vaan pura ja kokoa :)
Noita johtoja ei välttämättä tarvitse jos autossa on jo G399 ja sen johto. Siinä on samanlaiset pinnit, ja ne saa vanhasta liittimestä ehjänä irti, ja voi siirtää uuteen liitinkoteloon.
Vedin yhden uuden johdon haaroittamalla sen tuolta C31 pinnistä boksin valkoisesta liittimestä ja kytkin sen G399 anturin johtosarjan kattopanelin puoleiseen päähän. Kaksi johdoista, (punainen ja ja musta) jäivät paikoilleen josta sain näppärästi virran anturille. Tuolta jalkotilan boksista tuli johto vanhan johtosarjan vihreään liittimeen.
Anturin liittimen pinnit:
1: punainen (plus)
2: musta (miinus)
3: vihreä (signaali) Tähän siis kytkin sen jalkatilasta tulevan johdon.
Kattopanelin kuori lähtee vetämällä irti, sen alla on kaksi pulttia jotka myös pitää ottaa pois että panelin saa alas. Aurinkolipan korvakkeista pitää ensin ottaa kuoret irti, jonka alla on pultit. Sitten johdon saakitn ujutettua kattopahvin päällä A-pilariin, jonka kautta sen saa kojelaudan nurkasta alas.
Kojelaudan alaosa on aika helppo irroittaa. Yläosassa on kaksi pulttia listojen alla piilossa, listat pitää ensin ottaa irti, ne lähtee vetämällä.
Sitten vaan koodaamaan, 09 kanavalta coding, ja tarkistaa että siellä on valoisuustunnistin valittuna, sen numero on 3. En muista omaa koodausta, mutta VCDS auttaa siinä. Sitten kattomodulin (38) koodaukseen, ja vähennetään 512 siellä olevasta koodista.
Oli vähän hassua ajaa kun pyyhkimien nopeus muuttui sateen mukaan, tuntui että ne on rikki :) Näköjään se pelaa vaikken vaihtanutkaan tuulilasia, eikä anturi "näe" koko alueeltaan ulos.
Comment
Comment