Tuossa kun auto oli ABS-moduulin vian johdosta pääosin käyttämättä (autokatoksessa pakkasen vaihdellessa -7C .. -19C) niin tässähän alkoi ilmetä nyt ajottaista nykimistä ajossa. Ajattelin että diesel-suodatin olisi kerännyt jäätä, ja tilasin sille vaihdon perjantaille. Liike teki kuitenkin "ossit" (oli edellinen remontti mennyt pitkäksi) ja jouduin tuon vaihtamaan eilen itse.
Harmi kyllä suodattimen vaihdosta ei ollut apua, melkeinpä päin vastoin. Mietin että tuliko tässä työvirhe, pitääkö tätä ilmata jostain moottorin päässä olevasta ilmausruuvista tms?
Kuvittelin että tässä mallissa ei tarvitsisi...(?) Tai toinen vaihtoehto, onkohan tuolla diesel-korkeapaineruiskun päässä mitään mihin voisi kertyä jäätä?
Sitten täytynee ajaa '65 museoauto ulos ainoasta lämpimästä tallistani, ja saada tämä sinne sulamaan: Saisi poissuljettua ettei olisi "vain" jäätä jossain.
Pitää tänään tutkia myös paisarit ym. ettei nyt olisi kannentiiviste mennyt taikka muuta.
Mitään "vikailmoitusta" ei tule ruutuun näistä vedon nykimisistä, ei vaikka eilen testasin että tässä taitaa olla itse asiassa "limb mode" päällä, koska paikallaan kaasun painallus stoppaa tasan 2.500 rpm.Tyhjäkäynti sinällään on normaali, mutta jo lievään ylämäkeen voi veto hyytyä täysin. Tosin kyllä sitä tulee tasaisellakin, joten autolla ei voi nyt ajaa.
Harmi kyllä suodattimen vaihdosta ei ollut apua, melkeinpä päin vastoin. Mietin että tuliko tässä työvirhe, pitääkö tätä ilmata jostain moottorin päässä olevasta ilmausruuvista tms?
Kuvittelin että tässä mallissa ei tarvitsisi...(?) Tai toinen vaihtoehto, onkohan tuolla diesel-korkeapaineruiskun päässä mitään mihin voisi kertyä jäätä?
Sitten täytynee ajaa '65 museoauto ulos ainoasta lämpimästä tallistani, ja saada tämä sinne sulamaan: Saisi poissuljettua ettei olisi "vain" jäätä jossain.
Pitää tänään tutkia myös paisarit ym. ettei nyt olisi kannentiiviste mennyt taikka muuta.
Mitään "vikailmoitusta" ei tule ruutuun näistä vedon nykimisistä, ei vaikka eilen testasin että tässä taitaa olla itse asiassa "limb mode" päällä, koska paikallaan kaasun painallus stoppaa tasan 2.500 rpm.Tyhjäkäynti sinällään on normaali, mutta jo lievään ylämäkeen voi veto hyytyä täysin. Tosin kyllä sitä tulee tasaisellakin, joten autolla ei voi nyt ajaa.
Comment