Mikäs koodi tuo 00302 on, voisit sen selvittää ihan ekana.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
ABS/ESP vikaa
Collapse
X
-
Taas ois aika perehtyy vähä toho audin abs/esp murhesee toi toinen koodi ei ollu mitenkää aktiivinen ja tais johtuu vaa alijännitteest eli ei oo uusiutunu.
Voisko johtuu esim isommist renkaist tjsp rupee olee ideat loppu vai voisko noi koodaukset olla jotenki ketuillaa ku toi testi ei mee läpi.
Comment
-
Kyl oon tehny niiku ross-tech neuvoo eli
aja 15-30km/h
käännä ensin 90astetta sit 180 astetta
sit olen koittanu sitä lukkojarrutusta mitä on sanottu et pitäs viel loppuu tehä mut ei mene vaa läpi.
niin mie aineki noi ohjeet ymmärsin.
nopeusantureilta tulee tieto.
ratin asento on oikein eli muuttuu kumpaaki suuntaa ja on 0astetta ku on pyörät suoras (suuntaus laitteilla katottu)
sivuttaiskiihtyvyys muuttuu autolla ajaessa. Siihen en tiiä ns normi arvoi mitä ne pitäs olla.
eli rupiaa ideat olee vähis ja emäntä hermostuu kohta ku sen autol joudun kurvailee :)
pitänee viel vähä koittaa jotain jos ei tuu mitää ni merkki huoltoohan se on varmaan vietävä ja pyydettävä et jotaa diagnoosii sais. Kaikist kettumaisint on ku ei ole periaattees mitää vikaa mut silti on.
Comment
-
en kyl ole ympyrää ajanut pitänee kokeilla eli siis seuraavilla ohjeilla(ko)
aja suoraan 15-30km/h
käännä 90 astetta
välissä suoraksi??
käännä 180 astetta
ajan ympyrää 15-20km/h
sit viel lukkojarrutus
näilläkö se sit pitäis toimia jos toimii.
pitääkö nää niiku ihan putkee tehä (tarvii lentokentän) vai voiko ihan ns koeajon yhteydes kunhan kaikki tapahtuu siin minuutin vai oliks se 50sek sisää.
Comment
-
Seuraa TARKASTI ohjeita.Turn the Steering Wheel either Left or Right between a 90° Angle (1/4 Turn) to 180° Angle (1/2 Turn) and keep it steady.
...
The Turn should be done at a Rotation/Turn Rate of ~10 °/s which can be achieved with a
Turning Radius of 10 to 12 Meters (30 to 40 feet) with a Speed between 15 to 30 kph (9 to 18 mph).
Comment
-
Aktivointi antureihin tapahtuu seuraavasti:
1.Aja suoraan, 2. käännä rattia aktivoiden testi. 3. käännä rattia uudelleen 90-180 astetta ja aja ympyrää. 4. valo sammuu ja aja suoraan ja pysähdy. 5. odota hetki, jos valot ei syty uudelleen, olet suorittanut testin oikein.
Jos testi ei onnistu niin antaa tietokoneella yleensä viaksi sivuttais- tai pitkittäiskiihtyvyysanturin.
Tärkeää tehdä testi mieluiten niin tasaisella paikalla kuin mahdollista, muuten ei välttämättä tunnista renkaan pyörimisnopeuksia tasaisesti.
Jos testit ei onnistu niin tarvii tehdä ajotesti ammattilaisella, kestää 45min(ajotestissä tietokone kokoajan kiinni), maksaa noin 75-120€ riippuen paikasta ja sopimuksesta
Comment
-
Aiheeseen liittyen on tässä vaivannut hetken aikaa tuo g85 anturi, olen nyt yhteensä 3 eri g85 anturia kokeillut paikalleen ja sopeuttanut ne Ross Techin ohjeen mukaisesti, vieläkään ei sopeutuminen onnistu. Kerran sain sopeutettua kiinamallin g85 anturin, mutta yllättäen airbägiä tuo anturin liitin ei tunnistanut, eli vaihtoon meni sekin. Sen jälkeen en tuota ole 2 muulla anturilla saanut sopeutettua.
Olisiko jollain vinkkejä missä vika mahtaisi olla? Miten tuon anturin asennon (installation position) voi tarkistaa?
Address 03: ABS Brakes Labels: 4F0-910-517.LBL
Control Module Part Number: 4F0 910 517 A HW: 4F0 614 517 A
Component and/or Version: ESP8 quattro H03 0330
Software Coding: 0004488
Work Shop Code: WSC 02327 785 00200
VCID: 224A6F75FD644356A7-8076
Fault Codes have been Erased
1 Fault Found:
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 162
Mileage: 334004 km
Time Indication: 0
Date: 2018.03.23
Time: 20:05:24
Freeze Frame:
Hex Value: 0x0280
Hex Value: 0x4086
Hex Value: 0x12FE
Hex Value: 0x00AC
Hex Value: 0x00FF
Comment
-
Jäi mainitsematta, kyseessä siis a6 4f.
Tänään koitin ottaa irti keltaisen liittimen joka tulee g85 anturin takaosaan, sama vikakoodi jää päälle, eli implausible signal..
Mitähän tässä keksisi? Seuraavaksi kontakti spraylla koitan liitintä suihkia
Comment
-
Airbägi tulee g85 anturiin kiinni myös keltaisella liittimellä. Onko siis myös anturin takana oleva keltainen liitin bägille?
Vastaava kuva a4:sta, eli tuo sama liitin oli irti ja ei vaikutusta.
https://a.d-cd.net/7f993bes-960.jpg
Tuon liittimen lisäksi menee vain 2 pinniä g85 anturista, liittimen vierestä. Voiko anturille riittää 2 pinniä toimiakseen? Tuossa keltaisessa liittimessä on 4 pinniä.
Kävin sulakkeetkin läpi ja näytti pelaavan ok.
Comment
-
Niiden sulakkeiden ja johtimien tarkistamista voisi kyllä suositella kaikille, joilta sellaiset akun päältä löytyy. Voivat aiheuttaa vaikka mitä päänvaivaa jos ovat hapettuneet tms.
Comment
-
Vähän on edistynyt, en tiedä missä vika nyt lopulta oli mutta 5. g85 anturi uudemman revision oem koodilla esp moduulin kanssa oli se joka autossa nyt rupesi pelaamaan oikein. Eli vaihdoin anturin vielä kerran ja nähtävästi se oli nyt anturi joka tuossa oli rikki, sain eps valon katoamaan kokonaan.
Comment
-
Tere!
Pari kertaa jäänyt hälyt tauluun ABS ja ESP:stä. Häviävät kun käynnistät auton uusiksi. Vikakoodina kummittelee edelleen G202 (implausible signal), vaikka nyt onkin pari viikkoa jo ollut hiljaista tuon ABS/ESP:n osalta.
Missähän mahtaisi kyseinen anturi luurata? Tai muuta vianaiheuttajaa etsiä? Autona B5:n korinen RS-nelkkukelkku.
Tattista jo etukäteen!
-Marko
Comment
-
Eli potilaana audi a6 2.8 v6 quattro vika koodina ratin asento tunnistin ekku ja vaihdettiin useampi sit usealla korjaamolla käytin ja Audilla sanottiin et abs hydraali yksikkö rikki ostin sen ja sama vika jatku no auto sähköllä tutkivat ja sano et abs ohjain yksikkö rikki no ostin sen ja sama vika viel. Olisiko etelä pohjanmaan alueelta ketään kuka pystyy ohjelmoimaan ja auttaa asias.Viimeksi muokannut Pulkkinen32; 23.11.2019, 19:00.
Comment
-
Audi A2 vm.2002 ja vikakoodina (&esp-, abs- ja jarrunvikavalot mittaristossa):
00778 - Steering Angle Sensor (G85): Mechanical Failure
Possible Causes- Steering Angle Sensor (G85) Basic Setting lost
- Steering Angle Sensor (G85) Installation Position incorrect
- Suspension Geometry incorrect
- Perform Steering Angle Sensor (G85) Basic Setting
- See Vehicle specific Diagnostic Procedures for Details
- Check Steering Angle Sensor (G85) Installation Position
- Check Suspension Geometry
Taustoja: vaihdoin loppuvuodesta tukivarret eteen ja ilmeisesti pyöränkulmat/auraukset meni sen seurauksena vinksalleen sen verta pahasti, että ratti on liian vinossa. Ennen tätä vaihdoin myös ratin 4puolaisesta 3puolaiseen, mutta ratti asettui oikeaan asentoon hahlo-hahloa vasten, enkä usko tämän vaikuttaneen vikaan koska vikaa ja vikakoodia ei ilmestynyt kuin vasta tukivarsirempan jälkeen.
Measuring blockeista katsoin kanavat 004 ja 005 (kuva liitteenä). Renkaiden ollessa suorassa ratti on n.19astetta vinossa vasemmalle (steering angle sensor G85) ja Steering Angle Sensor (G85) Status sanoo tilaksi N/A.
Tuo G85 seuraa ratin asentoa eli kulmatieto muuttuu, joten spiraalin pitäisi olla ehjä.
Eli oma oletukseni on, että pitäisi säätää auraukset niin että ratti on suorassa (kääntökulma max. +-5astetta) ja suorittaa G85-anturin Basic settings?
Ikävä kyllä abs-purkin kautta ei pääse basic settingsiin tuolla Rosstechin piraattikaapelilla, aidolla kuuluisi varmasti päästä.
Pitänee vielä ottaa ratti irti ja katsoa olisiko slipring päässyt liikahtamaan rattia vaihtaessa.Viimeksi muokannut vV8m5; 27.1.2020, 15:51.
Comment
-
Nyt alkaa keinot loppua. Rt-päistä säädetty ratti suoraan ja auto menee suoraan ratin ollessa suorassa, kuten kuuluukin. Rattimodulin (G85) asento tarkistettu parikin kertaa, että anturi on kohdallaan (oikean ylänurkan tarkistussilmässä näkyy keltainen piste). Ja tuo anturi seuraa ratin kääntökulmaa ihan oikein eli kulmatieto muuttuu. Tästä päättelen kellojousen olevan vielä ehjä.
Anturille on yritetty opettaa rajoja ym. täältä löytyvien ohjeiden mukaisesti;
https://www.a2oc.net/community/index...t-codes.19026/
Ongelma on, että tuo aiemmassa viestissäni oleva vikakoodi (00778) on ja pysyy eikä se lähde pois vikakoodeja nollaamalla eikä akun kenkä irroittamalla yli 30minuutiksi. Ilmeisesti tämän takia ei tuota basic settingsiäkään pysty suorittamaan, kun sarakkeisiin tulee vaan erroria. Mitäpä tuon kanssa nyt vielä osaisi tehdä? Eikai tuo piraattikaapeli niin kelvoton ole ettei sillä saa tätä hoidettua...
Comment
Comment