Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 Polttoainepumppu ei saa sähköä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A4 B7 Polttoainepumppu ei saa sähköä

Moi,

Osaiskohan joku auttaa tumpeloa seuraavassa ongelmassa.

vm 2006 A4 alkoi noin 6kk sitten ajoittain kiukuttelemaan käynnistyksen kanssa. Nopeasti huomasin, että tankkipumppu ei surise kun avaimesta kääntää virrat päälle ja sit ei käynnisty. Avaimien renklaaminen lukossa tuntuin auttavan ja aika nopeasti pumpun sai pyörähtämään ja auton käyntiin. Vika oli alkuu hyvin satunnaista, 1 viikossa tai jotain. Sitten oireväli alkoi pienenemään kunnes tuli totaali stoppi. Onneksi totaali stoppi sattui omaan talliin, niin ei tarvinnut hinaus hommia harrastaa. Auto ei ole ikinä sammunut ajosta.

Seuraavaa olen tehnyt:
    1. Polttoaine pumpun releen ECU:n alta olen vaihtanut. Ei apua.
    2. Virtalukon pohjan olen vaihtanut. Ei apua
    3. PA pumpun olen irrottanut tankista ja testannut suoraan akkusta antamalla jännitettä. Toimii.
    4. Tarkastanut sulakkee paikasta 28 (PA pumpun sulake)
    5. Todennut että sulakepaikkaan 28 ei tule jännitettä ollenkaan
    6. Syöttänyt suoraan jännitetteen sulake paikan 28 oikeaan napaan jolloin tankkipumppu herää eloon.

Jos jollain oilsi ajatusta tai kokemusta vastaavasta niin antaisin vaikka pikkusormen.. Tai jos kytkentäkaavioita löytyisi josta näkisi mikä vaikuttaa mihinkin.

Kiitos jo näin etukämmeneen!
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 2.6.2013, 12:26. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

Hahaa.. löyty

Googlettamalla löysin, että olivat myyneet minulle väärän releen. 4H0 951 253C rele ohjaa varsinaista PAPumppua, mutta rele 8E0 951 253 ohjaa tankkipumppua. Todensin laittamalla hyppyjohdon releen navan 30 ja 87 välille. 30 napaa tulee suorasähkö. pumppu rupesi laulamaan välittömästi.

Huomenna sit hakemaa oikea rele ja testaamaan.

Comment

Mun Audi A4 quattro vm2006 pitäis vaihtaa bensapumpun rele. Osaako joku kertoa mistä sen löydän? Olen nyt avannut sekä kuskin, että apukuskin jalkatilaa, mutta joko olen sokea tai sitten se on jossain muualla :/

Comment

Mun Audi A4 quattro vm2006 pitäis vaihtaa bensapumpun rele. Osaako joku kertoa mistä sen löydän? Olen nyt avannut sekä kuskin, että apukuskin jalkatilaa, mutta joko olen sokea tai sitten se on jossain muualla :/

Comment

Kyllä se siellä on. Keskustelua asiasta myös tässä: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...a-vai-joku-muu

Comment

https://fusesdiagram.com/audi/fuse-b...udi-a4-b7.html

Comment

Ei vaan löydy kuskin puolelta kuin kaks relettä, jotka ovat molemmat 373 numeroidut vierekkäiset ja nelinapaisia kun kai pitäis olla viis napainen.

Comment

Jostain ulkomaan foorumin keskusteluista luin, että vastaavia murheita aiheuttanut rele (614, 2kpl) on löytynyt ecupoksista.

https://www.audizine.com/forum/showt...el-pump-relays

https://www.audizine.com/forum/showt...5#post12573815
                Viimeksi muokannut vV8m5; 12.5.2020, 17:00.

Comment

Thänks. Pakko olla siellä kun ei tosiaan ole kuin noi kaks 373 ja yks 640, eikä edes muille paikkoja. Tuleekin sitten vähän enempi hommaa vaihtaa yks rele :/

Comment

Olisko nuo kaksi 373 relettä jarruservolle ja alipainepumpulle... 640 ainakin on servotronicin rele.

Comment

Eipä löytynyt ecuboxin kannen altakaan muuta kuin perussulakkeita...

Comment

Niin kannen alta, mutta sen ecun alla pitäisi vielä olla noita releitä. Jos ei niin sitten nuita releitä on luultavasti sijoiteltu vähän miten sattuu vuosimallista ja koneesta riippuen?

https://photos.google.com/share/AF1Q...hQYkQ0Y2pRZnh3
                        Viimeksi muokannut vV8m5; 12.5.2020, 19:12.

Comment

No siellähän se oli ja auto surahti komeesti käyntiin vaihdon jälkeen. Ainoo vaan, että nyt syttyi tuon vaihdon myötä Ajovakaudenhallinta valo :/ Osaatkohan jeesiä mistä tuo johtuu nyt?

Comment

Lue vikakoodit VCDS:llä, muuten menee arpomiseksi.

Comment

käytitkö akun tai jotain piuhoja irti? Itselläni syttyy aina ajonvakautuksen valo virtakadon jälkeen, kun ratin tunnistin tarvii tottua uudestaan, sitten sammuu.

Comment

Working...
                              X